| کد مطلب: ۱۹۸۲۷

هم‌میهن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت را بررسی کرد:

دولت هماهنگ

دولت هماهنگ

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور شده اما هنوز هم همان صداقت خود را دارد و به دنبال همان وفاق ملی است که در طول مناظرات از آن دم می‌زد. او در حالی آخرین دفاع خود را در مقابل نمایندگان مجلس شروع کرد که شب قبل از آن اعضای فراکسیون انقلاب در مجلس رای‌گیری انجام داده بودند و شنیده‌ها حاکی از آن است که 4 وزیر – عبدالناصر همتی، محمدرضا ظفرقندی، احمد میدری و رضا صالحی‌امیری – رای نیاورده بودند. لحظات سرنوشت‌ساز و نفس‌گیری برای هیئت دولت کنونی بود و پزشکیان باید با آخرین دفاع خود نمایندگان مجلس را مجاب می‌کرد که به تمام گزینه‌های پیشنهادی رای بدهند. تا زمانی که از روی نوشته‌هایی که به دستش داده بودند نطق می‌کرد، معذب بود اما نوشته‌ها را کنار گذاشت و حرف دلش را به نمایندگان گفت و دست یاری به سوی آنها دراز کرد. اکثر نمایندگان هم دست او را فشردند تا تیر بنیادگرایان مجلس به سنگ بخورد.

این‌بار زودتر از قبل نطقش را کنار گذاشت و گفت که نمی‌تواند از روی نطق بخواند و می‌خواهد آنچه در دلش دارد را صادقانه در میان بگذارد: «به چیزی که معتقد نیستم را نمی‌توانم بگویم. این نوشته‌ها را نمی‌توانم بخوانم. آنچه در دلم هست و به آن معتقدم را باید بگویم.»

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور شده اما هنوز هم همان صداقت خود را دارد و به دنبال همان وفاق ملی است که در طول مناظرات از آن دم می‌زد. او در حالی آخرین دفاع خود را در مقابل نمایندگان مجلس شروع کرد که شب قبل از آن اعضای فراکسیون انقلاب در مجلس رای‌گیری انجام داده بودند و شنیده‌ها حاکی از آن است که ۴ وزیر – عبدالناصر همتی، محمدرضا ظفرقندی، احمد میدری و رضا صالحی‌امیری – رای نیاورده بودند. لحظات سرنوشت‌ساز و نفس‌گیری برای هیئت دولت کنونی بود و پزشکیان باید با آخرین دفاع خود نمایندگان مجلس را مجاب می‌کرد که به تمام گزینه‌های پیشنهادی رای بدهند. تا زمانی که از روی نوشته‌هایی که به دستش داده بودند نطق می‌کرد، معذب بود اما نوشته‌ها را کنار گذاشت و حرف دلش را به نمایندگان گفت و دست یاری به سوی آنها دراز کرد. اکثر نمایندگان هم دست او را فشردند تا تیر بنیادگرایان مجلس به سنگ بخورد.

رای بدهید ما دولت را تشکیل دهیم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور روز گذشته و پس از بررسی کابینه پیشنهادی در نوبت عصر علنی مجلس حاضر شد و در دفاع نهایی از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: «از هیئت‌رئیسه و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که در نقد یا موافقت وزرا صحبت کردید و در این مدت زحمات زیادی کشیدید. آنچه که امروز و در این برهه نیازمند آن هستیم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است. قطعاً معنای وحدت و انسجام این نیست که از سلایق و باورهای خود برگردیم. در رابطه با چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه به یک زبان و نگاه مشترک برسیم و نمی‌توان سلایق خود را آنجا مشترک مداخله دهیم.»

او افزود: «با وزرایی که معرفی کردم، پیمان بستیم که در چشم‌انداز و سیاست‌ها هم قسم می‌شویم و تلاش خواهیم کرد آن را اجرایی کنیم. امیدواریم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و ما را براساس این چارچوب ارزیابی کنید. به باور و اعتقادم برمی‌گردم؛ پیمانی که بسته بودیم این بود که با وفاق بیاییم؛ این عزیزان نشان از تعهد و پایبندی من به آن پیمان است. وزرای پیشنهادی مجموعه‌ای از سلایق و جناح‌ها هستند. اما در اصل چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و قانون برنامه با هم مشترک هستیم و متعهد هستیم که آن را اجرا کنیم. وعده می‌دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم. حتماً با شما تعامل می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد با مشورت شما، کارشناسان و متخصصان در جهت اجرای قانون تلاش کنیم.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه وقتی پیمانی بسته می‌شود دوطرفه است، تاکید کرد: «ما ایستادیم، کمک کنید بتوانیم روی این اصول کار را ادامه دهیم. اجازه دهید سلایق مختلف با هم بتوانیم در این چارچوب کار کنیم. اگر قرار باشد پیمان ببندیم و شما گذشته را در نظر بگیرید، باید با هم دعوا کنیم. بیایید پیمان برادری ببندیم. وحدت و انسجام ما از نماز و روزه بالاتر است. نماز را برای وحدت می‌خوانیم و نماز اقامه می‌شود. همه باید با هم‌ پیمان بسته و به ریسمان الهی چنگ بزنیم. مطمئن باشید همه ما عیب و نقص داریم. اگر قرار به نقد باشد، هیچ‌کدام کوتاه نمی‌آییم. حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «در حضور متقی واقعی کشت و حاصل یک جامعه به هلاکت نمی‌رسد. مزرعه جامعه در حضور متقی بی‌آب نمی‌ماند.» جامعه مشکل دارد؟ فقر، دزدی، تبعیض و ناعدالتی وجود دارد؟ بروید در خانه‌ها قایم شوید و اختلافات خود را حل کنید. هر کدام از ما اگر هنر داریم به عیب خود بپردازیم قبل از آنکه به عیب دیگران بپردازیم. حل اختلاف این نیست که ما طرف مقابل را محکوم کنیم. نمی‌توان گفت که طرف مقابل همه چیزش غلط است، اینگونه نمی‌شود وحدت کرد.»

او افزود: «من باید خودم را نقد کنم، چرا در حضور من در دانشگاه و بیمارستان مشکل ایجاد شد؛ ما مشکل هستیم. اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به مملکت برگردانیم. در جبهه‌ها نه کسی درجه و نه عنوان و نه دعواهای ما وجود داشت. رقابت برای جنگیدن و شهید شدن و فداکاری و ایثار بود. می‌خواهیم مشکل حل شود؟ باید در حل بحران اقتصادی رقابت کنیم نه اینکه یکدیگر را تخریب کنیم و طعنه بزنیم. راه نجات ما وحدت و انسجام، وفاق و همدلی است.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما نظر شما را روی چشم خود می‌گذاریم، بیان کرد: «اما وفاق و همدلی باید با نظر ما شکل بگیرد. فردا در مدیریت‌ها و اجرا من به عنوان مسئول می‌توانم نظر دیگران را نگیرم، چون اختیار من است و می‌توانم تصمیم بگیرم. اما من می‌گویم که تنها تصمیم نمی‌گیرم و با شما مشورت خواهم کرد و نظر شما را در تصمیمات خود لحاظ می‌کنم. بر اساس حق، شایستگی، لیاقت و عدالت تصمیم می‌گیرم. اگر باهم باشیم می‌توان مشکل را حل کرد. اگر بنا باشد شما کار خود را کنید و ما کار خود را بعید می‌دانم از بحران‌ها بیرون بیاییم.»

پزشکیان تصریح کرد: «می‌دانید که آقایان عراقچی، نصیرزاده، کاظمی، خطیب، مومنی، سیمایی‌صراف را بدون هماهنگی انتخاب نکردیم. در پایین با کمیته‌ها و با بالا و کسانی که باید هماهنگ کردیم. امکان ندارد ما کسی را به شما معرفی کرده باشیم که بخواهیم تقابل ایجاد کنیم. بنده با تمام وجود با وحدت، وفاق و انسجام آمدم. شما سابقه و علم آقایان پاک‌نژاد، هاشمی، اتابک و خانم فرزانه صادق مالواجرد را دیدید. هم علم و هم تجربه داشتند ما تا جایی که امکان داشته براساس تخصص پیش رفتیم. در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود اما وقتی تفاهم نبود کنار می‌گذاشتم. برای من تفاهم ایده‌آل‌تر است. کوتاه آمدم و کوتاه خواهم آمد. برای وفاق کوتاه آمدم. نه اینکه فرد معرفی‌شده صددرصد بهترین هستند، اما بیشترین تفاهم را با آنها داشتیم.

سازمان‌های امنیتی، سپاه، اطلاعات و سازمان‌هایی که باید با آنها توافق می‌کردیم، توافق کردیم و این لیست را به مجلس عرضه کردیم. سابقه آقایان دنیامالی، نوری‌قزلجه و علی‌آبادی نیز مشخص است. خوب و بد ما دو نفر از مجلس انتخاب کردیم. من هم مجلسی هستم و ۴ دوره با شما بودم و باور دارم که باید با شما تفاهم کنم. شعار نمی‌دهم. تا اینجا نیز با وفاق و همدلی با شما پیش آمدم. در کارشناسی و کاردانی آقایان ظفرقندی، میدری، همتی و صالحی‌امیری شکی نیست. اعتماد کنید. اینطور نیست که فردی با ولایت جهت‌گیری داشته باشد و من با او کنار بیایم. بنده همواره از ولایت دفاع کردم. بنده که کوتاه نمی‌آیم، چه کسی گفته که این‌ها مقابل ولایت هستند؟ چرا می‌خواهیم کسی که با ما هست را به زور از کشتی پیاده کنیم؟ تمام وزرای بهداشت راست و چپ، آقای ظفرقندی را تایید کردند. در این حوزه حرف دارد، من هم حرف دارم.»

او با اشاره به اینکه شما می‌دانید من را برای کاندیدای نمایندگی رد کرده و صلاحیت نداده بودند؟ گفت: «وقتی نگاه بسته شده همین است در صورتی که با تمام وجود به نظام و رهبری اعتقاد دارم. اینجا هستم برای اینکه مشکل مردم را حل کنم. من در مقابل مردم نمی‌ایستم. بنده با شما تفاهم می‌کنم تا مشکل مردم را حل کنیم. این حرف را به دلیل موقعیت کنونی نمی‌زنم، به چیزی که معتقد نیستم را نمی‌توانم بگویم. این نوشته‌ها را نمی‌توانم بخوانم. آنچه در دلم هست و به آن معتقدم را باید بگویم.»

این حرف پزشکیان به دل نمایندگان نشست و او را احسنت‌گویان تشویق کردند. پس از آن رئیس‌جمهور ادامه داد: «آقای میدری اقتصاد این قصه را بلد است، در تامین اجتماعی از نظر علمی و کارشناسی سرآمد است. می‌خواهیم به محرومان برسیم و مشکل آنها را حل کنیم؛ ما را کمک کنید. به عنوان ایرانی نمی‌توانم بپذیرم آن طرف آب رشد کنند و ایرانی‌ها با حسرت به آن طرف آب نگاه کنند. ما هیچ چیزی کمتر از آن طرف آب نداریم. باید دست از دعواهای بی‌خودی برداریم و وحدت کنیم و در چشم‌انداز هم‌قسم شویم.»

او با اشاره به اینکه هر طرف خطا رفتیم برادرانه بگویید، تاکید کرد: «فکر نکنید ما می‌خواهیم خیانت کنیم. به خدا می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم. برداران و خواهران عاجزانه درخواست می‌کنم که این وفاق و وحدت را در تیم ما به هم نزنید. من نمی‌گویم عیب ندارم؛ مگر می‌شود آدم عیب نداشته باشد؟ به هر حال باید در این سیستم خود را هماهنگ می‌کردیم تا زبان مشترک را داشته باشیم. کمک کنید با هم باشیم و ما به شما قول می‌دهیم در خدمت شما و مردم باشیم و هر چه از دست‌مان بر می‌آید در طبق اخلاص می‌گذاریم تا زمانی که جان در بدن داریم.»

پزشکیان افزود: «همه این عزیزان کارشناس و نخبه و باتجربه هستند و هیچ‌کدام تازه به میدان رسیده نیستند. مشکل ما در زبان مشترک است و این زبان مشترک ما چشم‌انداز و قانون برنامه است. آقایان همتی و صالحی‌امیری در اقتصاد، بیمه و بانک و در دانشگاه تجربه دارند. آقای دنیامالی که دیگر از خودمان است و گفتن نمی‌خواهد. بنده همه این اطلاعات را در بالا هماهنگ کردم. یعنی با هم تفاهم کردیم. نمی‌گویم عیب نداریم. این‌ها آدم‌های ناشناخته نیستند. ممکن است ما مقداری ضعیف باشیم اما اگر انسجام و وحدت داشته باشیم و نخبگان را وارد گود کنیم مشکلی نیست که نتوانیم حل کنیم. تمام دنیا پشتیبان عراق در جنگ با ایران بودند.

همه می‌دانید هیچی نداشتیم، اما یک باور و اعتقاد داشتیم و ما پیروز شدیم. امروز جنگی که داریم بدتر از جنگ عراق است و باید دست به دست هم دهیم. گذشته گذشت. رها کنیم گذشته را. بپذیرید می‌خواهم برادر شما بشوم. من می‌پذیرم که شما خواهران و برادران من هستید و با تمام وجود با هم به مردم خدمت کنیم. کمک کنید با رای اعتماد این وحدت و انسجام از بین نرود و علی‌رغم همه عیب‌ها برهم نخورد. ما با شما هستیم و هیچ غرور و تکبر در خود احساس نمی‌کنیم. ما نوکری مردم را در خود می‌بینیم. وزیر ارشاد نمی‌آمد، آقا دستور داد که آمد. چرا مرا وادار می‌کنید اینها را بگویم. بنده با ایشان صحبت کردم اما گفت: «نه.» رفتم خدمت آقا گفتم این لیست هست. گفتم آن نیامد، همان جا تلفن را گرفت گفت پاشو بیا. من می‌خواهم بگویم هماهنگ شدیم آمدیم اینجا. این را از ما بپذیرید.»

او تاکید کرد: «خانم صادق‌مالواجرد را اصلاً خود آقا گفتند بیاید. چرا من را وادار می‌کنید چیزهایی که نباید را بگویم. همه عزیزان با هماهنگی و تفاهم آوردیم اینجا. کسی که یک ذره شک در او وجود داشت را در لیست نیاوردیم. آقای اتابک، لیستی درست کردند آوردند. دیدیم ایشان در بنیاد مستضعفان و در اقتصاد بوده است. آدم‌ها را باید در میدان عمل شناخت. او کارهایی که در صنعت کرده بر کسی پوشیده نیست. ۴۰ سال ما می‌خواهیم عدالت و انصاف را برقرار کنیم. اما باهم دعوا می‌کنیم؛ این نفس است که نمی‌گذارد. این «من» است که نمی‌گذارد با شما باشم و منِ شما نمی‌گذارد که با من باشید. دست به دست هم دهیم برای ایران و برای مردم. آقای عراقچی اولین کسی بود که آقا قبول کردند. قبل اینکه اسم وزرا را بگوییم آقا ایشان را قبول کردند و گفتند خوب است. نگذارید من وارد جزئیات شوم. رای دهید ما برویم دولت را تشکیل دهیم.»

کاهش هزینه کشور با شروع دولت چهاردهم

مسعود پزشکیان در آخرین دفاع خود جزئیات هماهنگی‌ها با رهبری، نهادهای امنیتی و رئیس مجلس درباره وزرای پیشنهادی را تشریح کرد. «هم‌میهن» در گفت‌وگو با چند تن از نمایندگان مجلس نطق رئیس‌جمهور و رای اعتماد مجلس را بررسی کرده است.

63053719

محمد بهرامی، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس در گفت‌وگو با هم‌میهن تاکید کرد: «رفتار صادقانه پزشکیان تاثیرگذار بود. اینکه با رهبری و قوای دیگر – به‌ویژه مجلس – و... هماهنگی‌های لازم را انجام داده و عملاً اثبات کرد که به قول‌های خود عمل می‌کنم - حالا به جز بعضی که تکلیف‌شان مشخص بوده و مسیر خاص خود را دارند - بقیه نمایندگان مجلس به صداقت پزشکیان لبیک گفتند. در حقیقت مجلس نیز پای کار آمده و ثابت کرد که آماده همکاری با مجلس است و در وفاق ملی، همدلی و همراهی ایجاد شده در کنار دولت است. این همراهی از اصطکاک‌های بین جریان‌های سیاسی کاسته و باعث کاهش آسیب‌ها می‌شود. ماحصل این هم‌افزایی، رشد و پیشرفت و به حداقل رسیدن مشکلات کشور است.»

او افزود: «برخی معترضند که چرا از رهبری هزینه شده و نام‌شان در نطق آمده است؟ صحبت‌های پزشکیان در مجلس براساس رندی او نبود بلکه برپایه رفتار صادقانه ایشان بود و گفت که به وزیران انگ می‌زنند که ولایت و نظام را قبول ندارید، اما ما سعی کردیم که با همه هماهنگ باشیم و ارکان نظام به نوعی نسبت به این تصمیم رضایت دارند. همه می‌دانند که صحبت‌های پزشکیان براساس رفتار صادقانه‌اش بود و هدف خاصی را دنبال نمی‌کرد.»

او با اشاره به عملکرد هیئت رئیسه، گفت: «قالیباف در این مدت نشان داد که یک مدیر قوی است در اجرا مدیری تواناست و به مراسم تحلیف، بررسی کابینه و صحبت‌های رئیس‌جمهور نظم خاصی بخشید و با توجه به تسلط او بر امور، همدلی بین دولت و مجلس ایجاد شد. حرکت مثبت قالیباف در راستای این بود که بیش از این به کشور هزینه تحمیل نشود و دولت هرچه سریع‌تر در ریل اصلی خود قرار گیرد.»

بهرامی درباره دفاع آخر پزشکیان نیز تاکید کرد: «پزشکیان گفت من برای تعامل آمده‌ام و کابینه از طیف‌های مختلف سیاسی است و دارای نگرش‌ها و نگاه‌های مختلف هستند. او صادقانه با نمایندگان صحبت کرد و روی رای اعتماد مجلس به کابینه تاثیر داشت.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پس از رای اعتماد مجلس به تمامی گزینه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، تأکید کرد: «مجلس به وظیفه خودش عمل کرد. امیدواریم با همکاری مجلس و دولت در همه عرصه‌ها و با همدلی و وفاق کارها را جلو ببریم و این وفاق بتواند ارزش افزوده‌ای برای حل مشکلات مردم باشد و از ثمره این همکاری همه مردم بهره‌مند شوند.»

پزشکیان نیز پس از رای اعتماد مجلس به تمام گزینه‌های پیشنهادی‌اش در صفحه شخصی ایکس خود نوشت: «وفاق برای ایران... بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم».

رسوب‌زدایی از سماور سیاسی کشور

2719318

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در مجلس درباره جلسه رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی پزشکیان و انتظار مجلس از دولت چهاردهم به هم‌میهن گفت: «پزشکیان دانشمند، صادق، مردمی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرزانه است و در اثبات صداقت‌شان و حرف‌هایی را که در طول مناظرات و گفت‌وگو‌هایشان قبل انتخابات پایبند بود و در این پایبندی استمرار داشت و استقامت کرد. صادقانه بر این اصرار دارد که کشور باید از بسیاری از قالب‌های رسوب کرده سیاسی گذشته عبور کند که دردی از مردم به تعبیری دوا نکرده است. او در این مورد باب جدیدی را باز کرده و همانطور که ظاهر، پروتکل‌ها و بسیاری از تشریفات را کنار گذاشته، بسیاری از بده‌بستان‌های مرسوم سیاسی را هم کنار گذاشته است. پزشکیان از این کتری یا سماور رسوب‌کرده سیاست رسوب‌زدایی کرده و به نوسازی، بهسازی و بهینه‌سازی سیاست رسیده است.»

او با اشاره به اینکه مجلس اراده کرد که به رئیس‌جمهور کمک و اعتماد کند، افزود: «البته این اعتماد نافی تکالیف قانونی قوا نیست. پزشکیان اختیار داشت که لیست را معرفی کند و مجلس نیز اختیار داشت رای بدهد یا خیر.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هنوز دولت جدید کار خود را شروع نکرده است، بیان کرد: «با این وجود برخی دنبال آن هستند که شیرینی پیوند دولت و مجلس را تلخ کنند و بعضی از نماینده‌ها ایرادهایی را مطرح کردند و در زمزمه‌هایشان گفتند: «چرا پزشکیان از رهبری و گفت‌وگوهایی که بین‌شان بوده یا استعلاماتی به صورت شفاف پرده برداشته است؟ ایشان نمی‌خواست از کسی خرج کند، بلکه می‌خواست این اطمینان را بدهد که هماهنگی‌های لازم انجام شده است. در این چند روزه شاهد بودیم ناجوانمردانه و خلاف رفتار حرفه‌ای سیاسی در مورد بعضی از کاندیداهایی که همه رای آوردند، اطلاع‌رسانی‌های ناقصی انجام و شبهاتی ایجاد شد. البته در دوران بررسی کابینه فرصت مفصلی نیست. این سمپاشی‌ها و بی‌انصافی‌ها در روزهای آخر جوانمردانه نبود. پزشکیان می‌توانست روز شنبه و روز معرفی کابینه بسیاری از این صحبت‌ها را نکند اما مجبور شد گوشه‌ای از بعضی از لایه‌های تعاملاتی که با مقامات عالی نظام و دستگاه‌های نظارتی داشت را باز کند. به نظرم این صحبت‌ها بسیار آرام‌بخش و اطمینان‌بخش بود و مجلس یکپارچه به تمام لیست کابینه پیشنهادی رای داد.»

روح‌الامینی تاکید کرد: «تفاوت آرا در مجلس حاکی از آن است که هر کسی به وظیفه خود انجام داده است و در واقع نمایندگان به وظیفه سوگند نمایندگی خود عمل کردند. در مجموع باید گفت که مجلس نشان داد مجلس دوازدهم، مجلس عاقلی است که دقت دارد و می‌خواهد راهگشای مشکلات کشور باشد. همچنین این مجلس می‌خواهد با حفظ جایگاه قانونی و اقتدار خود، با رعایت شئونات مشکلات مردم را حل کند و در این راه از ابزارهای قانونی سوال و استیضاح نیز استفاده می‌کند. حالا که عزم حل مشکلات مردم برای دولت چهاردهم دارد مجلس اگر یار نیست بار نباشد.»

او در پاسخ به این سوال که نقش هیئت‌رئیسه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: «هیئت رئیسه بسیار حرفه‌ای عمل کرد و در دورانی که جلسات کارشناسی کمیسیون‌های مجلس با ۱۹ وزیر به صورت چرخشی انجام می‌شد، از ورود تبادلات غیرحرفه‌ای، غیرکارشناسی سیاسی که معمولاً با ورود افراد غیرمجاز انجام می‌شد، ممانعت به عمل آورد. در نحوه رای‌گیری نیز سرعت و دقت کار از هر جهت خوب و حرفه‌ای بود. اقدامات هیئت‌رئیسه در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته جدید بود.»

مسعود پزشکیان:

رأی اعتماد بالا به وزرا شایسته قدردانی است

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در پیامی بار دیگر از رئیس و نمایندگان مجلس به خاطر رأی قاطعانه به تمام وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، این سطح از همدلی و همکاری مجلس را پشتوانه ارزشمندی برای ادامه راه دولت در اجرای برنامه‌ها و وعده‌های داده‌شده تقدیر کرد.

او در متن پیام خود نوشت: «دولت وفاق ملی براساس وعده‌های داده‌شده، پس از مشورت با مقامات عالی سیاسی و اجرایی کشور و نظرخواهی از گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و با اخذ نظرات نخبگان و صاحبنظران، وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد تا بتوانند در حوزه مأموریت خود برنامه‌های دولت چهاردهم برای توسعه و اعتلای ایران عزیز را محقق سازند. استقبال بسیار خوب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزرای پیشنهادی، بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون‌های تخصصی و ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌های ارزشمند نمایندگان موافق و مخالف درباره هر یک از وزرا در صحن علنی مجلس و در نهایت رأی اعتماد بالا به وزرای پیشنهادی شایسته قدردانی است.»

او در ادامه آورده است: «اینجانب رأی اعتماد قاطع نمایندگان ملت به وزرای پیشنهادی را یک سرمایه اجتماعی و تکمیل‌کننده رویکرد دولت در ایجاد وفاق ملی در کشور دانسته و این سطح از همدلی و همکاری مجلس را پشتوانه ارزشمندی برای ادامه راه دولت در اجرای برنامه‌ها و وعده‌های داده‌شده در این شرایط خطیر می‌دانم. در پایان بار دیگر از حُسن اعتماد و همراهی مسئولانه جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با دولت چهاردهم در انتخاب همکاران خود سپاسگزاری می‌کنم و از درگاه پروردگار مهربان برای همگان آرزوی توفیق روزافزون دارم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی