| کد مطلب: ۱۹۶۴۷

ادامه مسیر کنونی دیوانگی است

پزشکیان: اصلاحات می‌کنـم

پزشکیان: اصلاحات می‌کنـم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، که دیروز برای دفاع از برنامه دولت و وزرای پیشنهادی به مجلس آمده بود، در صحن علنی گفت: «فرصتی که پیش آمده فرصتی برای شنیدن صدای ملت، فرصتی برای تحول و تغییر، فرصت خلق امید، فرصت اصلاح رفتار ناپسند قدرت‌های جهان با مردم ایران است. دولتی که امروز به مجلس معرفی شده است، دولت وفاق ملی است، دولت وفاق ملی برای همه ملت ایران و ملتزم به قانون اساسی است. آنچه که امروز در روند همکاری رسمی دولت و مجلس آغاز می‌شود، آزمون است.»

او افزود: «اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود سرخوردگی‌هایی صورت می‌گیرد که نابودی امید و اعتماد را به همراه دارد. تدابیر و رویه‌های جاری قادر به حل مسائل نیستند. چشم‌اندازی که وجود دارد و مقام معظم رهبری ترسیم کرده و من در تمام سخنانم به آن اشاره کردم، ایرانی را توصیف می‌کند که در سطوح مختلف در رتبه برتر منطقه قرار گیرد و الهام‌بخش در جهان اسلام باشد. این چشم‌انداز می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند. رسالت مالک در حکومت جمع‌آوری خراج، امنیت و اصلاح جامعه، جنگ با دشمنان و آبادانی شهرهاست. ما وظیفه داریم برای همه مردم صرف‌نظر از قومیت، دین یا مذهب آن‌ها این موارد را فراهم کنیم.»

رئیس‌جمهور بیان کرد: «ما پایبند به قانون و آن چیزی هستیم که رهبر انقلاب اراده و امضا کرده‌اند. ۲۰ سال است که سند چشم‌انداز را نوشته‌ایم، ولی فقط با هم دعوا کرده‌ایم. الان وضعیتی نیست که با هم دعوا کنیم؛ من هر چه گفتم در عمل امتحانم کنید. اصولی دارم و آن حق و عدالت است. برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود به هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد.»

پزشکیان تاکید کرد: «طبق اصول و ارزش‌هایی که ما به آن معتقدیم، دلیل اینکه یک حکومت درست یا غلط است حرفی است که مردم پشت سر آن حکومت می‌گویند، ما موظفیم که انصاف را در قبال کسانی که حزب و جریان ما هستند و یا دوست‌شان داریم و کسانی که چنین نیستند، رعایت کنیم. در این امر تفاوتی میان دین و نژاد و زبان و قومیت آن‌ها نیست. تمام دعوا بر سر این است که مردم باید راضی باشند و عامل این رضایت ما هستیم، مقصر نارضایتی امروز مردم ما آمریکا نیست. تصور اینکه با روش فعلی به جایی خواهیم رسید دیوانگی است.»

رئیس‌جمهور تاکید کرد: «این ماییم که رسالت و وظیفه‌مان ایجاد رضایت و آرامش ملت است. مردم اگر بدانند ما با باور، اعتقاد و تمام وجود در پی حل مشکلات آنها هستیم و بر اساس عدالت و تبعیض نژادی، مذهبی، قومی و ناحیه‌ای برخورد می‌کنیم و اگر منصفانه با آنها برخورد کنیم پایبند، معتقد و پشت این حکومت خواهند ایستاد و این مهم جز با وفاق، همدلی و همراهی امکان‌پذیر نیست.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر قرار بود وضعیت درست شود باید دست از کارهایی برداریم که در حال انجام آنها هستیم، گفت: «وقتی احساس عفو کردیم احساس پشیمانی و ندامت نکن و راه‌های ملایمت‌آمیز و برخوردهای نرم در پیش بگیر، نگو من امیرم و دستور می‌دهم و مردم باید اطاعت کنند. این ادبیاتی که دستور می‌دهم و مردم باید اطاعت کنند تالی فاسد است و قلب را سیاه و دین را سست کرده و تغییرها و دگرگونی‌ها را دور می‌کند، ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم.»

او افزود: «مسائل و بحران‌های چندبعدی و پیچیده پیش رو، همچنین حکمرانی و شبکه شایسته‌سالاری و یادگیری از تجربیات جهانی و پاسخگویی مبتنی بر برنامه‌ریزی و تقویت مؤلفه‌های قدرت هوشمند ملی می‌تواند در بسیاری از موارد کمک‌حال باشد. ما باید انعکاس صدای بی‌صدایان، بی‌پناهان و محرومان بوده و به فراموش‌شدگان، طردشدگان، حاشیه‌نشینان و کسانی که تریبونی برای خواسته‌های خود ندارند گوش فرا دهیم.»

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که فسادستیزی کنیم، تاکید کرد: «ما به دنبال احترام به آزادی بیان و انتقاد هستیم، باید از یک دولت متصدی و تنظیم‌گر گذر کرد و شرایط را برای تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم فراهم ساخت. نقاط قوت ما بسیار است اما باید رویکردی عدالتخواهانه و فسادستیز براساس سیاست‌های کلی نظام داشته باشیم. البته دولت پیگیر سیاست‌ها و هماهنگی میان قوا است.»

پزشکیان گفت: «کشور ما از لحاظ جغرافیای سیاسی در مناسب‌ترین و حیاتی‌ترین نقطه کره زمین قرار دارد که به دلیل داشتن مرزهای آبی و دسترسی به آب‌های آزاد، همچنین داشتن نیروی جوان متخصص و باسواد می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها در زمینه توسعه شرایط بسیار مناسبی را فراهم کند.»

او افزود: «اگر آموزش و پرورش‌مان نتواند مأموریت خود را به درستی ایفا کند یا نظام دانشگاهی ما نتواند از اهداف پیشرفت کشور پشتیبانی کند، نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی و مناسبات نیروی انسانی و نظام اجرایی پشتیبانی نخواهد داشت و تدابیر دیگر راهگشا نخواهد بود، ساختار اداری و اجرایی ما مبتنی بر اقدام شکل گرفته و بر اهداف نهایی و شاخص‌های دقیق و پایش مستمر مبتنی نیست و از اهداف نهایی فاصله دارد.»

پزشکیان با بیان اینکه اصلی‌ترین شاخص نشان‌دهنده قدرت یک کشور به کیفیت زندگی یک جامعه در بعد اقتصادی تولید است، افزود: «توان تولید کشور است که تعیین‌کننده قدرت اصلی ملی است، بررسی روند رشد تولید ۱۰ ساله ایران نشان می‌دهد پایین بودن سطح رشد اقتصادی، بی‌ثباتی آن و ناعادلانه بودن توزیع درآمد، اصلی‌ترین ویژگی‌های این روند است که به این‌ها باید تورم بالا و وابسته به نفت بودن را نیز اضافه کرد. چالش بیرونی، تحریم و وسوسه‌های دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی کم‌اثر و حتی بی‌اثر خواهد شد.»

او با بیان اینکه نبود اجماع ملی مانند هرگونه اصلاحات ساختاری و اقتصادی و اجتماعی است، گفت: «در حوزه سیاست خارجی موضوع روشن است، بخشی از مشکل پایین بودن نرخ رشد اقتصادی و پرنوسان بودن آن ریشه در تنش‌های موجود در روابط خارجی و به‌ویژه تحریم‌های اقتصادی و ظالمانه دارد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شهروندان آن طبق آمارهای رسمی در سال‌ گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته‌اند. با این حال به دلیل تحریم‌ها حتی امکان داشتن یک حساب رسمی بین‌المللی را نداریم، مصرف‌کننده، تولیدکننده، صادرکننده گران می‌خرد، ارزان می‌فروشد و چون به صورت رسمی نمی‌توانیم تجارت کنیم جوان ۲۲ ساله ما با تحصیلات عالی یا بیش از نیمی از عمر خود را در دوران تحریم گذرانده یا آثار آن را لمس کرده است.»

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه باید مشکلات کشور را براساس اصول اساسی حل کنیم، بیان کرد: «تیم اقتصادی را موظف کردم برای رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده از تمام کارشناسان و نخبگان بهره لازم را بگیرند، از اصول یادشده می‌توان از تمرکز به اصل راهبردی و توان مقاومت در برابر مشکلات، بهبود معیشت مردم، توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش تولید، بهینه‌سازی انرژی، دیده شدن سرمایه انسانی متخصص به جای مهاجرت آن‌ها، فقرزدایی در جهت توسعه، توسعه برای همه افراد جامعه و... نام برد.»

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در انتخاب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نگاه‌های سیاسی را کنار گذاشتیم، گفت: «انتخاب وزرای پیشنهادی بر اساس وفاق و وحدت ملی بوده است نه اهداف و نگاه‌های سیاسی، تیمی که انتخاب کرده‌ایم نمونه‌ای از افرادی هستند که برای کشور اقدامات مثمرثمری داشته‌اند، همه مصمم به اجرای قانون بوده، امروز مجلس است که می‌تواند کمک کند تا بتوانیم این وفاق ملی را به نتیجه برسانیم. باید از داخل و خارج یک‌صدایی به گوش برسد.»

پزشکیان: از ظریف به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم

رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه جلسه دیروز به خبرنگاران گفت: «بنای ما در انتخاب وزرای پیشنهادی، وحدت و انسجام ملی و دست‌برداشتن از اختلافات و چنددستگی‌ها بود. برخورد ما براساس شایستگی است. اعلام کردیم کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند؛ هم از احزاب و هم از قومیت‌ها به ما لیست ارائه دهند و حدود بیش از ۱۰ هزار ساعت در ۲۰ تا ۲۵ کمیته بررسی انجام شد و در یک شورا جمع‌بندی شد و در نهایت افراد حاضر به مجلس معرفی شدند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید این افراد از یک جناح، یک دسته یا یک قوم و گروه هستند. ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و این روند در کل ساختار اداری کشور تعمیم پیدا کند.»

او درباره سطح همکاری جواد ظریف با دولت چهاردهم نیز افزود: «از وجود آقای ظریف به‌عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد. ما از هرکسی که در این مملکت تلاش کرده و زحمت کشیده با هر نگاه و باوری استفاده خواهیم کرد و منت کسانی را خواهیم کشید که دلشان برای این مملکت می‌سوزد و کارشناس و عالم هستند و می‌دانند و می‌توانند ما دست آنان را می‌بوسیم که بیایند و کمک کنند مملکت را از این وضعیت خارج کنیم.»

امکان تحقق ۷ فرصت در دولت چهاردهم

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری، روی کار آمدن دولت جدید را زمینه‌ای برای تحقق این ۷ فرصت دانست و از نمایندگان خواست با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در انجام آن یاری رسانند:

۱-آگاهی از شرایط خطیر و دشوار موجود در زندگی مردم

۲- شنیدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنها

۳- تحول و تغییر

۴- اصلاح رویکردها و رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی

۵- خلق امید و و وفاق برای عبور از تنگناهای پیچیده

۶- اصلاح برخوردهای ناپسند قدرت‌مندان جهان با مردم دلاور ایران

 ۷- میدان جدید همراهی و همکاری ملی بین حکومت و حکومت با جامعه و در جامعه.

setareh Kazemi (22 of 32) copy

گفت‌وگو با غلامرضا تاجگردون و محمد سراج درباره صف‌بندی حامیان و مخالفان دولت

مجلس با کابینه پیشنهادی چه خواهد کرد؟

برخی از نمایندگان مجلس در حالی از عدم صلاحیت برخی از وزرای پیشنهادی خبر می‌دهند که نهادهای امنیتی استعلام آنها را به مجلس ارسال کرده‌اند. در گفت‌وگو با دو نماینده منتقد و حامی دولت این مساله و نیز چشم‌انداز رای مجلس به کابینه پیشنهادی را بررسی کردیم.

اساس استعلامات نهادهای امنیتی حکم قضایی است

4172352 copy

محمد سراج، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان تاکید کرد: «به نظرم کابینه معرفی‌شده مطابق با شعار «وفاق ملی» است و از تمام سلایق استفاده کرد. مجلس از حق خود استفاده می‌کند اما شاید به چند نفر رای اعتماد ندهد. اکثریت (قریب به 80 درصد) کابینه پیشنهادی رای اعتماد مجلس را می‌آورند. عیب دولت وفاق ملی این است که انسجام لازم را ندارد. ممکن است یکی از وزرا سرعت بیشتری داشته باشد و وزیر دیگر با سرعت کم. اختلاف‌نظری در این مورد وجود دارد؛ امیدواریم که پزشکیان بتواند اعضای کابینه را به همدیگر نزدیک کند تا توفیقات لازم را به دست آورد.»

او درباره علت رای اعتماد نیاوردن برخی از اعضای کابینه پیشنهادی گفت: «12 معیار مقام معظم رهبری تعیین کردند که ما با آن معیارها، افراد را می‌سنجیم. یکی از این معیارها حساسیت مجلس بود. به نظرم با لحاظ کردن این معیار دو، سه وزیر رای نمی‌آورند. برداشت من این است که ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صالحی‌امیری وزیر میراث فرهنگی رای نیاورند. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عرصه‌ای تحولی است. صنایع دستی کشور مغفول واقع شده است. گردشگری مذهبی یا گردشگری راهیان نور در گردشگری چه جایگاهی دارد؟ شب‌های عملیات جوانان ما در دفاع مقدس حنا به دست‌هایشان می‌بستند که متاثر از فرهنگ و شهادت‌طلبی ماست. جای این فرهنگ در میراث فرهنگی کجاست؟ وزیر 70 ساله گردشگری که حال حفظ کردن وضع موجود را ندارد، می‌تواند تحول ایجاد کند؟ یک جوان توانمند و تحصیلکرده باید وزیر گردشگری شود.»

سراج درباره احمد میدری نیز تاکید کرد: «به نظر من میدری صلاحیت لازم را ندارد. او در جلسه‌‌ کمیسیون اجتماعی گفت که «کارمندان در زمان عبدالملکی تحصن کردند و اشتباه عبدالملکی این بود که به خواسته آنها عمل کرده است.»

از او پرسیدم: «کارمندان وزارت کار تحصن کردند اشتباه بود اما نمایندگان مجلس می‌توانند تحصن کنند؟» - اشاره به مجلس ششم – مردم به شما نمایندگان رای دادند که تحصن کنید و نظام را در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهید و نظام تسلیم شود؟ شما نامه نوشتید به رهبری که «باید جام زهر بنوشی و تسلیم شوی.» الان باید اعلام برائت کنید.

در کمیسیون ما اعلام برائت نکرد و در آخر گفت: «اشتباه کردیم.» اینکه قبول نیست. من ایشان را واجد صلاحیت نمی‌دانم.» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به محمدرضا ظفرقندی، گفت: «ایشان رئیس بیمارستان امام در سال 88 بود و همه کارمندان را به حیاط بیمارستان آورد تا در اعتراض به انتخابات صورت‌گرفته به تقلب نشده اعتراض کنند. آیا حق داشت اجازه دهد کارمندان بیماران را رها و تحصن کنند؟»

او در پاسخ به این سوال که مگر استعلام کابینه پیشنهادی از نهادهای نظارتی و امنیتی به مجلس نرسیده است؟ تاکید کرد: «استعلامات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه براساس حکم قضایی است. اگر حکم قضایی داشته باشند استعلام آنها منفی می‌شود و نهادهای نظارتی به دیدگاه‌های آنها کاری ندارند. مجلس باید به دیدگاه‌های آنها دقت کند.»

توهین به مقامات بررسی‌کننده

TAJGARDOON copy

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس این استدلال را اشتباه دانسته و به هم‌میهن گفت: «استعلام نهادهای زیرمجموعه بررسی پرونده وزرا و مقامات مسئول، همه موارد را مدنظر قرار داده و تعهدات اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، مالی و... را بررسی می‌کنند. اینکه من براساس متناسب با میل خودم نسبت به این استعلام‌ها صحبت کنم، بی‌احترامی و توهین به مقامات بررسی‌کننده صلاحیت‌هاست.»

او افزود: «من فکر می‌کنم صلاحیت‌ها کاملاً بررسی شده است. اگر گروهی نسبت به یک فرد نگاه منفی دارد، نگاه سیاسی است. درحالی‌که آن فرد را نظام قبول دارد. در حال حاضر که کابینه به مجلس معرفی شده، برخی در استعلامات به دلیل نگاه‌های سیاسی‌شان رد شدند. اگر می‌خواستند آنها را معرفی می‌کردند.»

حامیانی که در مخالفت سخن گفتند

نکته حائز اهمیت جلسه دیروز آنکه افرادی با کلیت کابینه مخالفت کردند که برای تغییر همسو با پزشکیان بودند اما این کابینه را «کابینه تغییر» و «دور از شعارهای پزشکیان» می‌دانستند.

وفاق ملی بدون حضور اهل سنت؟

محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان: گفتمان شما در انتخابات، مورد اقبال اکثریت رأی‌دهندگان و حتی آنها که در انتخابات شرکت نکردند، قرار گرفت و علاوه بر احیای اعتماد عمومی، بخش قابل‌توجهی از مردم را با حاکمیت آشتی دادید. مردم به تغییر و جریان عقلانی اصلاح‌طلبی روی آوردند اما ترکیب کابینه شما نشانه تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. شما از تبعیض سخن گفتید و قرار بود صدای بی‌صدایان باشید. از جوان‌گرایی و جفا در حق جامعه اهل سنت سخن گفتید. شما از نادیده گرفتن حقوق زنان سخن گفتید اما آیا به گفته‌های خود عمل کردید؟ در کل جامعه زنان تنها به یک شیرزن اعتماد کردید. هیچ‌کس در طول تاریخ باعث دلگرمی بانوان و اهل سنت نشده بود اما هیچ‌کس هم به اندازه شما باعث دلسردی آن‌ها نشده است. ما به شما امید داشتیم و باور داشتیم طلسم عدم اعتماد به جامعه اهل سنت را خواهید شکست.

رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین پست‌ها را به یک کُرد اهل سنت سپرد اما شما به این منوال عمل نکردید. شما دنبال وفاق ملی بودید اما با نادیده گرفتن جمعیت 15 میلیونی اهل سنت و حذف آن‌ها از کابینه می‌توانید شعار وفاق ملی را عملیاتی کنید. وفاق ملی منهای کردها، اهل سنت و ترکمن مگر می‌شود؟ شما به اهل سنت حتی یک چهارپایه در حد معاونت هم نسپردید. مردم ما شرایط را درک کرده و با آن کنار آمدند اما شما از انتظار فروخورده ما پرده برداشتید و انتظارات اهل سنت را به عرش رساندید اما قول خود را فراموش کردید. مردم ما امروز می‌گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید. شما برای وفای به عهدتان علی‌وار گردن‌تان را گرو گذاشتید و در کرمانشاه به شرف‌تان قسم خوردید اما من و حسین‌زاده‌ها آبرویمان را گرو گذاشتیم و اکنون هیچ‌کس دستش به شما نمی‌رسد اما آبروی ما همچون توپ فوتبال لگدمال می‌شود اما شما توجهی نمی‌کنید.

از اشتباهات گذشته بگذریم

علی نصیرپور، نماینده سراب: درست است که هیچ‌کدام منتظر برگزاری انتخابات زودهنگام نبودیم اما در این فرصتی که پیش آمد اصلی‌ترین نگاه و توقع مردم تغییر بود، اما آیا این تغییرها فقط در افراد است یا در راهبردها، راهکارها و استراتژی‌ها؟ آیا کابینه پزشکیان توانایی تحقق وعده تغییر مورد توجه مردم را دارد؟ به نظرم پزشکیان باید دقت بیشتری در ترکیب کابینه و توانایی افراد می‌کرد. مواردی وجود دارد که به نظرم در همین مهلت باقیمانده ایجاب می‌کند که مورد تجدیدنظر قرار گیرد و پزشکیان از افراد صادق به امر و ماموریت‌شان استفاده کند. پزشکیان به جوانان وعده داد اما متوسط سن کابینه حدود ۶۰ سال است؛ ایشان همچنین به بانوان قول داد اما از آنها در جایی غیرتخصصی استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور همچنین به اهل مذاهب دیگر قول دادند و ان‌شاءالله در فرصتی که وجود دارد از آنها در سایر مناصب استفاده کنید. پیشروی تشکیل دولت «وفاق ملی» مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود. مگر روحانی دولت وفاق تشکیل نداده بود و از جریانات مختلف در کابینه او نبودند؟ باید از کلمات در جای خود استفاده کنیم. پزشکیان علاقه‌مند است که از همه سلایق سیاسی استفاده کنند و ما نیز همراه او هستیم. ما امروز دعوایی نداریم بلکه صحبت بر سر صلاحیت‌ها است. در مجلس ششم من نماینده نبودم اما چون کارمند مجلس بودم در جریان امور قرار داشتم.

متاسفانه در آن زمان اشتباهاتی رخ داد و تحصن مجلس ششم و ماجرای انتخابات ۸۸ صرف‌نظر از دلایل و چرایی وقوعش حتماً اشتباه بود. برخی از وزرای مورد اعتماد رئیس‌جمهور، در این خصوص مورد سوال قرار می‌گیرند. این در حالیست که در تاریخ سیاسی ایران اتفاقات زیادی افتاده است و باید مقداری گذشت کنیم و با یکدیگر هم‌افزایی کنیم و روی اشتباهات دیگران متمرکز نشویم بلکه روی اشتراکات با دیگران متمرکز شویم.

موافقان کلیات کابینه چه گفتند؟

برخی از مخالفان جدی پزشکیان مانند حمید رسایی اعلام کردند که تصمیم داشتند در موافقت با کابینه پیشنهادی صحبت کنند اما زمان مجال را از آنها ربوده است. اظهارات برخی از موافقان در پی می‌آید:

علیرضا سلیمی، نماینده تهران: عده‌ای با نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر پیشنهادی رأی ندهید تا من به‌عنوان گزینه بعدی معرفی شوم. اینکه رئیس‌جمهور تحت فشار و سهم‌خواهی‌ها در انتخاب کابینه قرار نگرفت امری مورد ستایش است و سعی داشتند براساس دیدگاه‌ها کابینه‌ای هماهنگ معرفی کنند، امری ممدوح و پسندیده است.

سیدشمس‌الدین حسینی، نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد: برای حل مشکلات کشور نیازمند اصلاحات ساختاری و نهادی هستیم و این امر جز با پذیرش اجتماعی که لازمه آن وفاق ملی است، رخ نمی‌دهد. باید گذشت کنیم تا کابینه وفاق ملی تشکیل شود. اصلاحات ساختاری اقتصادی نیازمند پذیرش اجتماعی است که با وفاق ملی ایجاد می‌شود.

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران: اینکه گفته شود پزشکیان برنامه ندارد، جفا به او است. به واقع بند به بند برنامه‌های رئیس‌جمهور قابل تحقق است و ما باید به آن کمک کنیم. همچنین باید تاکید کنم که برنامه رئیس‌جمهور در 17 صفحه بارگذاری شده است و متاسفانه کسی این برنامه‌ها را از صبح مورد نقد قرار نداد.

غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت: امروز زیبا بود، زیباتر آن بود فردی که تمام‌قد ایستاده بود تا پزشکیان رأی نیاورد امروز اینجا در دفاع از پزشکیان صحبت کرد، امروز را قدر بدانیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی