| کد مطلب: ۱۹۸۱۷

واکنش‎ها به اعتماد مجلس به دولت وفاق ملی

واکنش‎ها به اعتماد مجلس به دولت وفاق ملی

با پایان جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری و کسب رای اعتماد همه این وزرا از سوی نمایندگان مجلس، واکنش‎های بسیاری در فضای مجازی به این تصمیم بهارستان‌نشینان صورت گرفت. برخی از این واکنش‎ها در ادامه می‎آید.

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی پزشکیان، که خبر استعفای او چندی پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهوری منتشر شد، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خبر خوبِ رای مجلس به همه وزیران پیشنهادی، بسیاری از کوشندگان برای ایران پایدار و امیدوار را شادمان کرد. کامیابی راهبرد رئیس‌جمهور عزیز و محبوب برای ایجاد وفاق در نظام سیاسی آغازی بسیار ارزشمند است. این پیروزی بر همه آنان که دل در گرو آبادانی و پیشرفت ایران دارند خجسته باد.»

در ادامه این مطلب آمده است:«امیدوارم، به یاری خدا، درگام‌های آتیِ دولت چهاردهم، این وفاق خجسته به سپهر عمومی جامعه نیز گسترش یابد و با تداوم و افزایش مشارکت متخصصان، جوانان، بانوان و اقشار مختلف در مدیریت‌های عالی و میانی و گام‌های سترگ بیشتر در جهت کارآمدی و توسعه‌گرایی، همه ایرانیان – نه‌‌تنها رای‌دهندگان، بلکه ایرانیان ناامید از مشارکت و نیز آنانی که از مناسبات سیاسی‌ موجود آسیب دیده‌اند - دلگرم و امیدوار شوند.»

قالیباف و امتداد مسیر وفاق ملی

همچنین در پی این تصمیم مجلس، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نوشت: «گام دوم برای «وفاق ملّی» را نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، محکم برداشتند؛ بیش باد…نقش آقای محمدباقر قالیباف برای امتداد مسیر وفاق ملّی، قابل توجّه و درخور قدردانی است.»

وفاق ملی و آشتی ملی

علاوه بر آن، آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت:«رأی اعتماد به تمامی وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان گام مهمی برای پیشبرد پروژه وفاق ملی است. امید که بعد از این گام با پذیرش الزامات آشتی ملی از جانب همه ارکان حاکمیت و نیز جریان‌های سیاسی، تلاش‌ها معطوف به ترمیم شکاف حاکمیت ملت باشد.»

حمایت از ایده وفاق ملی

همچنین محسن حاجی‌میرزایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«دکتر پزشکیان بارها بر انسجام داخلی تاکید داشتند و کابینه وفاق ملی از مهم‌ترین ارکان این هم‌افزایی است. مجلس شورای اسلامی روزهای پر کاری را پشت سر گذاشت. از تمامی نمایندگان محترم، به‌ویژه رئیس محترم مجلس بابت تلاش‌های صادقانه برای حمایت از ایده وفاق ملی سپاسگزارم.»

راهبرد توافق‌سازی تا اینجا جواب داد

همچنین محمد فاضلی، جامعه‌شناس بعد از رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان نوشت: «آقای مسعود  پزشکیان و وزرای محترم دولت چهاردهم، موفق باشید. موفقیت شما در شناخت، تعریف، تحلیل، تعدیل و حل مسائل ایران، موفقیت ما ایرانیان و اثرگذار بر زندگی همه ماست.  ‌نکته: راهبرد توافق‌سازی تا این‌جا جواب داده است. توافق‌سازی راهبردی برای ارتقای کیفیت حکومت است.»

مسیر درست و دشوار

معصومه ابتکار، فعال سیاسی اصلاح‎طلب نیز پس از رای اعتماد مجلس به دولت پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس به این رخداد واکنش نشان داد و نوشت:«آقای دکتر پزشکیان مسیر درست، گرچه دشوار اجماع‌سازی را در پیش گرفت کابینه وفاق ملی با رای اعتماد یکپارچه مجلس، امروز دوباره منشأ امید و انسجام ملی شد. برای همه اعضای ‎دولت چهاردهم در پیشبرد امور ایران سربلند، آرزوی توفیق داریم.»

اولین گام برداشته شد

مصطفی پورمحمدی، از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در واکنش به رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شکر خدا اولین گام امید برداشته شد. مبارک مردم ایران باشد. از رئیس‌جمهور و مجلس تشکر می‌کنم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی