| کد مطلب: ۳۲۴۶۸

هوش مصنوعی زیر ذره‌بین مدیریت ارتباطات

یکصدوهفتاد‌وهفتمین تازه‌ترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

هوش مصنوعی زیر ذره‌بین مدیریت ارتباطات

یکصدوهفتاد‌وهفتمین تازه‌ترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد. در شماره تازه این نشریه، پرونده ویژه‌‌ و مفصلی به‌بهانه انتشار گزارش سالانه بازاریابی دیجیتال ایران تدارک دیده شده است. این گزارش که با عنوان «روایت یکتانت از بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲» منتشر شده ۹ فصل دارد . مدیریت ارتباطات در پرونده خود نگاهی عمیق و تجلیلی به داده‌هایی کرده که درخصوص بازاریابی دیجیتال در جهان و ایران، رفتار کاربران ایرانی در فضای دیجیتال، تبلیغات در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها، همچنین سایر روش‌های تبلیغات از سوی یکتانت منتشر شده‌اند.

پرونده ویژه مدیریت ارتباطات درباره گزارش بازاریابی دیجیتال ایران مشتمل بر سلسله‌ای از گفت‌و‌گوها، گزارش‌ها و مقاله‌های متعدد است و در آن روندها و تحولات آینده بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در ایران و جهان نیز بررسی شده است. یکی از نقاط متمایز گزارش سال 1402 یکتانت از بازاریابی دیجیتال در ایران در مقایسه با گزارش اول، اختصاص یک فصل مجزا به نتایج یک مطالعه پیمایشی درباره رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین است که از نظرگاه نویسندگان و تحلیلگران مدیریت ارتباطات دور نمانده است.

در این پرونده علاوه بر فعالان اکوسیستم اقتصاد نوآوری ایران، پژوهشگران ارتباطات، سیاست و... هم تحلیل‌هایی ارائه داده‌اند. ازجمله دیگر پرونده‌های شماره ۱۷۷ مدیریت ارتباطات، درباره بحث‌‌های مفصل و پردامنه‌ای است که این روزها درباره معرفی مدل‌های جدید و قدرتمند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی راه افتاده است. در این پرونده که تیتر آن لحظه اسپوتنیک است، چندین صفحه درباره هوش مصنوعی دیپ‌سیک و نبرد آن با انویدیا برای خوانندگان تدارک دیده شده است.

در بخشی از این پرونده آمده است:‌ ظهور دیپ‌سیک هوش مصنوعی را از پدیده‌ای فنی و تخصصی به امری روزمره بدل کرد؛ درست همان فرآیندی که روزگاری دیگر برای اینترنت و تلفن همراه اتفاق افتاد. نویسندگان و تحلیگران مدیریت ارتباطات معتقدند، رقابت در عرصه هوش مصنوعی وارد مرحله جدیدی شده است. انتشار این مدل هوش مصنوعی چینی، تصورات پیشین درباره برتری سیلیکون‌ولی را در هم شکسته و به «لحظه اسپوتنیک» بدل شده؛ لحظه‌ای که آمریکا پی به عقب‌ماندگی فضایی خود از شوروی برد.

در پرونده‌ لحظه اسپوتنیک سعی شده تا نظریات مختلف در این‌باره به‌اختصار ارائه شود و تاثیرات شگرف و آینده این پدیده نوظهور مورد واکاوی قرار گیرد تا خوانندگان به بینشی جامع‌و‌مانع از این مباحث دست یابند. علاوه بر این دو پرونده، برخی نویسندگان و روزنامه‌نگاران شناخته‌شده نیز ستون‌ها و صفحات ثابت در ماهنامه مدیریت ارتباطات دارند. پیمان طالبی در یادداشتی به شرایط زندگی اهالی رسانه پرداخته و نوشته که در کشور زندگی هیچ‌کدام از روزنامه‌نگاران از راه رسانه نمی‌گذرد و کسی هم نیست این واقعیت فریاد بزند.

نیوشا طبیبی در تازه‌ترین نوشته‌اش، درباره نمادهای فرهنگی در کشورهای مجارستان و اسپانیا و اهمیت زبان فارسی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای هویتی ایرانیان، مقاله‌ای به رشته تحریر درآورده است. او در بخشی از یادداشت‌اش چنین آورده است: «ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شویم، اما به‌قول زنده‌یاد شاهرخ مسکوب، تحمل این سختی‌ها هرچه که باشند، به فهم زبان فارسی می‌ارزد.» از دیگر موضوعات خواندنی این شماره، مصاحبه‌ای است که امیرحسین صدقی، مدیر روابط عمومی میلی با خبرنگار مدیریت ارتباطات داشته است.

او در این گفت‌و‌گو درباره زیربناهای ارتباطی میلی با کاربران و تعامل‌اش با نهادهای قانونی و نظارتی صحبت کرده است. قادر باستانی‌‌تبریزی، امیرحسن موسوی، نیوشا طبیبی‌گیلانی، امیر پاشا، آیدا ابوترابی، امی هاوکینز، عمادالدین پاینده، فابیان وسترهاید، شبنم لنگری، حسنعلی ضاد، هادی محمد‌آبادی و محسن عربها در این شماره گفت‌و‌گو، مقاله و یاداشت دارند. ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر می‌شود. 

دیدگاه

ویژه فرهنگ
پربازدیدترین
آخرین اخبار