| کد مطلب: ۱۰۷۴۴

شعاری تهی از واقعیت

باعث تأسف است که تاکنون یک گزارش رسمی و طبعاً مکتوب درباره فساد 7/3میلیارد دلاری ارائه نشده است و به جز اخبار غیررسمی، مقامات رسمی قضایی و دولتی به‌صورت شفاهی هرکدام بخش‌هایی از ماجرا را افشا کرده‌اند و این نحوه اطلاع‌رسانی به اغتشاش فکری و شایعات دامن خواهد زد. دولتی‌ها کوشیده‌اند که ریشه ماجرا را به پیش از این دولت ربط دهند؛ رفتاری که صحیح نیست، زیرا مبالغی که در دولت قبل پرداخت شده، خیلی عادی و برای واردات چای بوده و رقم‌ها هم بسیار کوچک و معقول است. ولی جهش صدبرابری در دولت کنونی رخ داده که نشان می‌دهد مدیریت چای «دبش» در این دولت روابط ناسالم  بسیار مهمی داشته است که توانسته این رقم بزرگ را به دست آورد؛ رقمی که از سوی ده‌ها ذی‌نفع صنعت و واردکننده چای نیز مورد اعتراض بوده و دراین‌باره، سال گذشته نامه‌ای را خطاب به مقامات دولتی نوشته و امضا کرده و منتشر کرده‌اند. بااین‌حال، حتی اگر فرض کنیم که ریشه این فساد به دولت پیش بر می‌گردد، باز هم مسئله‌ای را حل نمی‌کند، زیرا لازم است که دولت کنونی آن بخش که به دولت خودش برمی‌گردد را توضیح دهد. بعلاوه این دولت که با افتخار اعلام کرده، همه مدیران دولت قبل را تغییر داده‌ و عناصر انقلابی و جهادی را جایگزین آنان کرده، چرا جلوی این فساد را نتوانسته بگیرد؟ سهل است که در همین مورد خاص و مطابق توضیحات ریاست قوه قضائیه صدبرابر کرده‌ است.

این نحوه برخورد دولت، یکی از عوامل اصلی بروز فساد در این دولت است. کارگزاران آن گمان می‌کنند که تحت حمایت دولت هستند و کارها لاپوشانی می‌شود تا مبادا آبروی دولت برود. با این نحوه رفتار نه‌تنها هیچ‌یک از سرهای این اژدهای هفت‌سر را نمی‌توانید قطع کنید، بلکه یک مو هم از سر آن کم نخواهید کرد. شما وظیفه داشتید که گزارش دقیق دهید،‌ ابتدا گفتید که 60 مدیر را تغییر داده‌اید، به‌طور طبیعی همه گمان کردند که مربوط به این ماجرا است، ولی هنگامی که رئیس قوه‌قضائیه گفت آنها را به این قوه معرفی نکرده‌اید، فوری حرف خود را پس گرفته و مدعی شدید به موضوعات دیگر مربوط است. مشکل بدتری که به‌وجود می‌آید این است که آن موضوعات دیگر چیست که تاکنون صدای پرونده‌هایش درنیامده است؟!

آنچه که دولت محترم باید توجه کند این است که مسئله مردم بازداشت یا حتی اعدام افراد فاسد نیست، مگر آن قبلی‌ها را که خود شما در زمان ریاست قوه‌قضائیه اعدام کردید، چه دستاوردی برای مردم داشت؟ مسئله اصلی مردم پیشگیری از وقوع جرم و رخ ندادن فساد است. الان این رقم از جیب مردم رفته، مجازات خاطیان چه فایده‌ای برای مردم دارد؟ مگر اعدام قبلی‌ها مانع این فساد شد؟ هنوز هم دیر نشده است. همین هفته گزارش دقیقی از مبالغ ارزی پرداختی به آنان، میزان و کیفیت چای واردشده، طرح توجیهی برای شهر چای، مراجع تصویب‌کننده، ضمانت‌های اخذشده، هشدارهای داده‌شده و... بدهید. درغیراین‌صورت، شعار مبارزه با فساد مثل سایر شعارهای دولت تهی از واقعیت خواهد بود.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی