| کد مطلب: ۲۲۶۳۳

حضور میدانی سه وزیر در شرایط بحرانی

حضور میدانی سه وزیر در شرایط بحرانی

در شرایطی که مقامات رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته نسبت به تهدید ایران اقدام می‌کنند، برخی وزرای دولت که حوزه ماموریتی‌شان ارتباط مستقیمی با تحرکات احتمالی اسرائیل دارد به صورت میدانی در حوزه کاری‌شان حاضر شدند.

در شرایطی که مقامات رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته نسبت به تهدید ایران اقدام می‌کنند، برخی وزرای دولت که حوزه ماموریتی‌شان ارتباط مستقیمی با تحرکات احتمالی اسرائیل دارد به صورت میدانی در حوزه کاری‌شان حاضر شدند. پس از انجام عملیات وعده صادق ۲ و آمادگی ایران برای واکنش به پاسخ احتمالی اسرائیل، کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است. 

ماموریت در بیروت و دمشق

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در شرایط بحرانی منطقه و در حالی‌که بیروت زیر بمباران گسترده جنگنده‌های اسرائیلی قرار دارد، به لبنان سفر کرد. او ساعاتی پیش از برگزاری نمازجمعه تهران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در بیروت حاضر شد، درحالی‌که ساعتی پیش از ورود هواپیمای حامل وزیر خارجه، هیئت همراه و کمک‌های انسان‌دوستانه ایران، اسرائیل اقدام به بمباران اطراف فرودگاه بیروت کرده بود.

اسرائیل هفته گذشته و پس از بمباران ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله شد، اجازه فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت را نداد. عراقچی در این سفر با نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس و جمعی از شخصیت‌ها، نخبگان فرهنگی، سیاسی و پارلمانی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. عراقچی سپس بیروت را به مقصد دمشق ترک کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در دمشق، علاوه بر دیدار با بسام صباغ همتای سوری خود و محمد غازی الجلالی نخست‌وزیر سوریه، با بشار اسد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. عراقچی در دمشق، در جمع دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز حاضر شد. عراقچی در یکی از اظهارنظرهای خبری خود در بیروت، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا در چنین شرایطی به لبنان آمدید؟ اظهار داشت: «وقتی ماموریتی بر عهده انسان است باید انجام شود. ما از این صحنه‌ها هم در دوران جنگ و هم بعدش زیاد دیده‌ایم.»

کنترل ترافیک هوایی

فرزانه صادق‌مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه‌شب به صورت سرزده به مرکز کنترل فضای کشور رفت. این بازدید در حالی صورت گرفت که پرواز پزشکیان از قطر به سمت تهران در حال حرکت بود و شب قبل از آن نیز عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل صورت گرفته بود. تصاویری از گفت‌وگوی صادق و پزشکیان از طریق بیسیمِ مرکز کنترل با پرواز ریاست‌جمهوری، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. با توجه به تهدیدات هوایی و وظیفه سنگین مرکز کنترل فضای کشور، حضور صادق در این مرکز جالب توجه است. 

حضور روی سکو

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در شرایطی به مناطق عملیاتی جنوب کشور رفت که تحلیلگران، تاسیسات مربوط به صنعت نفت را یکی از اهداف احتمالی اسرائیل می‌دانند. پاک‌نژاد در این سفر از پایانه نفتی خارک بازدید کرد که مبدأ اصلی صادرات نفت ایران است. رسانه‌های حوزه انرژی می‌گویند اولین بار پس از ۱۶ سال است که یک وزیر نفت به خارک سفر کرده است.

وزیر نفت از تاسیسات دریایی میدان مشترک فیروزان نیز بازدید کرد. میدان نفتی فیروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارک در خلیج فارس واقع شده و با میدان نفتی مرجان کشور عربستان مشترک است. وزیر نفت در حاشیه بازدید از پایانه خارک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از گذشته با دغدغه‌های نیروهای عملیاتی آشنا بودم و دوباره در این سفر از زبان خودشان همه را شنیدم، اظهار کرد: مسئولیت و وظیفه من این است که همه تلاشم را برای رفع دغدغه‌های نیروی انسانی تا جایی که شدنی است، به‌کار گیرم.

وی با تأکید بر اینکه قدردان زحمات همه همکارانم در صنعت نفت هستم و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم، افزود: همکاران در شرایط گوناگون بدون اینکه ذره‌ای کم‌کاری کنند یا نگران باشند، مردانه پای کار ایستاده‌اند و کشور را از انرژی‌ای که تولید می‌شود، بهره‌مند می‌کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی