| کد مطلب: ۱۹۱۵۱

پرداخت ارز دارو

پرداخت ارز دارو

بانک مرکزی از اول فروردین‌ماه تا ۱۲ مردادماه امسال بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو تخصیص و تامین کرده است. براساس قانون میانگین سهمیه ارزی ماهانه کالاهای اساسی و دارو برای سال۱۴۰۳ معادل 1/25 میلیارد دلار است.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی از اول فروردین‌ماه تا ۱۲ مردادماه امسال بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو تخصیص و تامین کرده است. براساس قانون میانگین سهمیه ارزی ماهانه کالاهای اساسی و دارو برای سال۱۴۰۳ معادل ۱/۲۵ میلیارد دلار است، لذا تخصیص و تامین ارز تا تاریخ ۱۲ مردادماه متناسب با سهمیه ارزی تعیین‌شده انجام شده است.  تامین معادل ۱۳/۶ میلیارد یورو معادل ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی تا پایان سال برای کالاهای اساسی و دارو بر عهده بانک مرکزی است.

علی طرزعلی، معاون مرکز مبادله طلا و ارز در خصوص روند تامین ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی و دارو گفت: طبق تبصره(۴) بند(الف) قانون بودجه سال۱۴۰۳، «دولت و دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۰۷/۰۸ از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجازند سیزده میلیارد و ششصد میلیون (۱۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰) یورو برای واردات صرفاً کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی که فهرست آن تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تصویب هیئت وزیران می‌رسد به تخصیص، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، به نرخ ترجیحی اقدام کنند. وی گفت: کل منابع ارز ترجیحی برای سال۱۴۰۳ معادل ۱۳/۶ میلیارد یورو تعیین شده که حدوداً معادل ۱۵ میلیارد دلار است. معاون مرکز مبادله ارز و طلا افزود:  تاکنون معادل ۵میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو تامین و تخصیص یافته است. براساس قانون میانگین سهمیه ارزی ماهانه کالاهای اساسی و دارو برای سال۱۴۰۳ معادل ۱/۲۵ میلیارد دلار است، لذا تخصیص و تامین ارز تا تاریخ ۱۲ مردادماه متناسب با سهمیه ارزی تعیین‌شده انجام شده است.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی