| کد مطلب: ۱۵۴۰۴

۴ پیشنهاد روز برای سریال دستاوردها

دولت محترم اعلام کرده است که قصد ساختن سریال از دستاوردهای خود دارد. امیدواریم که موفق باشند، ولی احتمال دارد که دولت پس از ساخت چندین سریال در این زمینه، آنها را هم به‌عنوان دستاورد شناخته و یک سریال هم در معرفی سریال‌های ساخته‌شده بسازند.

متاسفانه فهم ساختار رسمی از موضوع تبلیغات نه‌تنها هیچ گامی روبه‌جلو نیست، بلکه هر روز روبه‌عقب گام برمی‌دارند. فضای رسانه‌ای رسمی این‌گونه است که افراد اندکی رغبت می‌کنند حتی سریال‌های پرهزینه نوروزی و رمضانی را که برای سرگرمی و اوقات فراغت ساخته‌اند، نگاه کنند.

حالا در این وانفسای کمبود بودجه و فقر گسترده و تورم شدید دنبال صرف منابع مالی فراوان برای تبلیغ سریالی خود هستند. طنز تلخی است. به‌جای پاسخگویی در برابر رسانه‌ها و افکار عمومی، می‌خواهند بودجه بی‌زبان را صرف ساخت سریال دستاورد کنند.

سرمقاله امروز باید به موضوعات دیگر می‌پرداخت. موضوعاتی که در صفحات امروز آمده است. ولی با توجه به تصمیم دولت مبنی بر ساخت سریال دستاوردها، فرصت را مغتنم شمرده؛ از دولت محترم درخواست می‌شود که موارد زیر را نیز در سریال خود مورد توجه قرار دهند:

اول: ناترازی برق و خاموشی‌هایی که در راه است. ضمن ارائه یک گزارش جامع از صنعت برق، بفرمایید در سه سال گذشته و در تابستان‌ها برق چه تعداد از کارخانجات را قطع می‌کردید تا نیازهای مصرفی خانوارها را تامین کنید؟ این قطع برق‌ها چه اندازه بر کاهش تولیدات صنعتی اثر منفی گذاشت؟ چقدر به تولید برق کشور اضافه کرده‌اید؟ چقدر سرمایه‌گذاری واقعی در این زمینه انجام شده؟ و چرا جرأت تن دادن به خاموشی خانوارها به‌جای قطع برق بنگاه‌های تولیدی وجود نداشته است؟ و...

دوم: نظام بهداشت و درمان در دولت کنونی به چه وضعی دچار شده که هر روز یا هفته یا مواجه با افزایش شدید خودکشی پزشکان و رزیدنت‌ها هستیم یا با مهاجرت آنان از این حرفه یا از کشور و یا اعتراضات و استعفاهای فردی و جمعی پرستاران؟

سوم: معاون محترم رئیس‌جمهور قاطعانه اعلام کرد که «در صورت تصویب مصوبه اخیر مجلس درباره قیمت اجاره‌بهای مسکن توسط شورای نگهبان، دولت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و مانع افزایش لجام‌گسیخته اجاره‌بهای مسکن شود.» حتماً در سریال خود یک قسمت را به وعده ساخت ۴میلیون مسکن و نیز این ادعاهایی که جز اتلاف وقت مردم نتیجه دیگری ندارد، اختصاص دهید. خسته نشدن از دادن چنین وعده‌های غیرعقلانی و بی‌پایه‌ای نیازمند انرژی فراوانی است.

چهارم: حتماً چند قسمت از سریال خود را به موضوع فساد و اتلاف هزینه‌ها اختصاص دهید. ابتدا به همان گشت ارشادی بپردازید که قرار بود برای مدیران راه انداخته شود، ولی منحصر به زنان شد و چون نتوانستند دوری آن را تحمل کنند، دوباره با شدت و امکانات بیشتر راه افتاده است.

سپس حتماً یک قسمت از سریال را اختصاص دهید به فساد نهاده‌های دامی و حمایت‌هایی که از افراد متخلف آن انجام شد. قسمت دیگر را هم به چای دبش که ظاهراً ده‌ها نفر باید مورد پیگرد اداری و جزایی قرار گیرند و هنوز هیچ، تأکید می‌شود هیچ خبر جدیدی از آن منتشر نشده است. چای دبش شاید چند قسمت لازم داشته باشد.

یک قسمت را هم به ماجرای آقای صدیقی اختصاص دهید. یک قسمت سریال را هم به قراردادهای کلان از جمله اقدامات دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مقام شهرداری تهران اختصاص دهید که توضیح کاملی در خصوص قرارداد دو میلیارد یورویی خرید اتوبوس برقی از طریق یک پیمانکار غیرمرتبط چینی داده شود.

اگر توانستید چند صفحه از گزارش ارزیابی اقتصادی، فنی، زیست‌محیطی و... از این طرح را پیدا کنید؛ حتماً در آن بخش از سریال خود منعکس نمایید. این چند مورد از پیشنهادهای امروز برای قسمت‌های گوناگون این سریال در دست سفارش است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی