| کد مطلب: ۱۰۷۷۵

خبرسازان

hadianfar سردار هادیانفر

اتوبوس‌ها، بزرگترین تولیدکننده آلودگی هوا 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه اتوبوس‌های شهرداری تهران بزرگترین تولیدکننده آلودگی هوا هستند و بیش از ۸۳‌درصد اتوبوس‌های در حال تردد در پایتخت دودزا به‌شمار می‌روند، گفت: «۹۱‌درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد در کشور، در سن فرسودگی قرار دارند.» به گزارش ایلنا، کمال هادیان‌فر ادامه داد: «5/12میلیون موتورسوار در سطح کشور تردد می‌کنند و این درحالی‌است که حدود ۶میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها فاقد گواهینامه هستند. کسانی که گواهینامه ندارند، بیمه هم نمی‌توانند داشته باشند. همچنین آمار تخلفات در میان موتورسواران بدون گواهینامه، بیشتر است.» او با بیان اینکه موتورسیکلت، وسیله امرار معاش بیش از ۸۵‌درصد از موتورسواران به‌شمار می‌رود، ادامه داد: «به‌دلیل طولانی‌ بودن فرآیند دریافت گواهینامه موتورسیکلت و هزینه بالای آن، حدود دو ماه است که اجرای طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت را در دستور کار قرار داده‌ایم که در آن، علاوه بر کاهش زمان دریافت گواهینامه توسط متقاضیان، هزینه این کار نیز یک‌سوم حالت عادی است.» براساس اعلام او، ۹۱‌درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد در کشور، در سن فرسودگی قرار دارند.

mozafari_hekmat-ali علی مظفری

طرح ۲ شکایت از لایحه حجاب

رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد، از لایحه حجاب دو شکایت در دیوان عدالت اداری شده است. به گزارش ایسنا، حکمتعلی مظفری، در نشست خبری روز گذشته درباره شکایت از لایحه حجاب و عفاف در دیوان عدالت اداری گفت: «درخصوص لایحه حجاب و عفاف دو مورد شکایت مطرح شده است که یکی مربوط به شکایت از ابلاغیه دبیر وقت شورای امر به معروف و نهی از منکر و دیگری مربوط به شکایت از نحوه پوشش واحد در داروخانه‌ها و مراکز درمانی است؛ البته شکایت به این معنی نیست که این مصوبه خلاف قانون و شرع است بلکه شکایت بیشتر مبنی بر این است که صادر کردن این بخشنامه، خارج از حدود اختیارات فرد است.» او ادامه داد: «در گام نخست باید استعلام حدود اختیارات فرد به دست ما برسد؛ اگر خارج از حدود صلاحیت باشد، شکایت علیه دبیر وقت شورای امر به معروف رد می‌شود. هم امر به معروف، هم رعایت حجاب در داروخانه‌ها یک امر شرعی و قانونی است.»

ziaeefard_mahmood محمد ضیایی فرد

نوجوانی از جریان‌های سال گذشته در کانون نیست

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: «قاطعانه می‌گویم، از کسانی که در اتفاقات سال قبل حضور داشتند، هیچ‌کسی در کانون نداریم. تعداد کسانی که به کانون آورده شدند واقعاً کم بودند و شاید فقط یک یا دو روز در کانون حضور داشتند و پس از دادن تعهد، به خانه‌های‌شان برگشتند.» محمود ضیایی‌فرد به ایلنا گفت: «کسانی که سال گذشته به کانون آورده شدند، واقعاً کم بودند و شاید فقط یک یا دو روز در کانون بودند و پس از تعهد به خانه‌های‌شان برگشتند. بنابراین ما پس از آن، مددجویی نداریم که به کانون ارجاع داده شده و هنوز در کانون باشد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی