| کد مطلب: ۲۲۹۸۷

ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا

ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا

کریستف کلمب که برای یافتن راه دریایی به هند از طریق دریاهای غرب، اروپا را ترک کرده ‌بود، ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲ به جزایر آنتیل رسید؛ جزایری واقع در قاره‌ای که بعداً نام «آمریکا» بر آن نهاده شد.

کریستف کلمب که برای یافتن راه دریایی به هند از طریق دریاهای غرب، اروپا را ترک کرده ‌بود، ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲  به جزایر آنتیل رسید؛ جزایری واقع در قاره‌ای که بعداً نام «آمریکا» بر آن نهاده شد.

علت این نامگذاری این بود که امضای امریکو وسپوس، از همراهان کلمب در سفرهای آخر، در زیر نقشه‌های مسیر کشتی‌ها درج شده ‌بود. به باور بسیاری از مورخان  ورود اروپاییان به قاره غربی، سرآغاز نابودی بیشتر بومیان این قاره شد. در اسپانیا و کشورهای آمریکایی ازجمله ایالات‌متحده، ۱۲ اکتبر به مناسبت رسیدن کلمب به قاره غربی، روز ملی است.

در ابتدای قرن ۲۱ که بومیان در چند کشور آمریکای لاتین قدرت را به دست گرفتند، انتقاد از کلمب و سایر استعمارگران اروپایی آمریکا امری عادی شد، تا جایی که به اشاره هوگو چاوس رهبر ونزوئلا، مجسمه‌های کلمب از چند شهر این کشور برداشته شد.

در سال ۱۴۹۲، کریستوف کلمبوس با حمایت ملکه ایزابلا و پادشاه فردیناند از اسپانیا، به دنبال راهی برای دسترسی به هندوستان و چین بود. بر این اساس، او به سفری دریایی به دنبال مسیری به همان منطقه روی آورد. در این سفر، کلمبوس به جای رسیدن به هندوستان و چین، به سواحل یک قاره کاملاً جدید رسید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی