| کد مطلب: ۵۵۱۱

مدیران

مدیران

فرصت 6 ماهه

farzin mohamadreza

فرصت 6 ماهه

بحث ناترازی بانک به یکی از مشکلات ریشه‌دار صنعت بانکداری کشور بدل شده است و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که بانک مرکزی قادر به از بین بردن ناترازی بانک‌ها نیست. محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: «۶ ماه به بانک‌های ناتراز برای اصلاح اضافه برداشت‌هایشان مهلت می‌دهیم. اجرای دقیق و موثر سیاست پولی به منظور کنترل نقدینگی و تورم با وجود بانک‌های ناتراز امکان‌پذیر نیست. برای تحقق شعار امسال به‌خصوص مبحث کنترل تورم که در حیطه وظایف بانک مرکزی است، مهم‌ترین اقدام و متغیر مبتنی بر شرح وظایف بانک اجرای دقیق سیاست‌های پولی و کنترل نرخ ارز است.» او با تاکید بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها برای کنترل تورم و نقدینگی خاطرنشان کرد: «در سال ۱۴۰۱ با اعمال سیاست‌های پولی و اعتباری موثر توسط بانک مرکزی میزان رشد نقدینگی کشور با کاهش ۹ واحد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به محدوده ۳۰ درصد رسید، اما با توجه به نرخ تورم 5/46 درصدی می‌توان گفت در واقع نرخ رشد واقعی نقدینگی منفی بوده و حجم نقدینگی حقیقی اقتصاد کشور نیز کاهش یافته است.»

سامانه یکپارچه خودرو

مهلت تجدیدنظر

بعد از کشمکش فراوان میان شورای رقابت و سازمان بورس، خودرو از بورس کالا خارج شد و فروش خودرو دوباره به روش قرعه‌کشی انجام می‌شود. براساس اطلاعات رسانه‌ها بیش از 890 هزار نفر برای دریافت خودروهای ایران ثبت‌نام کردند و موعد تحویل خودروی بسیاری از این افراد به سال 1403 موکول شده است. مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: «متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ است، از فردا به مدت پنج روز می‌توانند اقدام به ویرایش درخواست ثبت‌نام کنند. کسانی که اولویت دریافت خودروی آنها سال ۱۴۰۳ است می‌توانند سه اولویت را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است. بعد از اینکه همه افراد انتخاب کردند، چند روز سایت بسته می‌شود تا براساس اولویت اول آنها پالایش شود و در نهایت ترتیب دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.»

khandoozi 2

سهام جوانی جمعیت

درحالی‌که تکلیف بسیاری از جاماندگان سهام عدالت هنوز مشخص نشده است، وزیر اقتصاد از اختصاص سهام کودکان متولدشده در سال 1401 خبر داد. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده بود برای نوزادان تازه‌متولد‌شده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱ یک‌ونیم میلیون تومان سهام به ازای هر فرد است. با توجه به اینکه منابع این مصوبه فراهم شده است، هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها یعنی سازمان بورس اوراق بهادار و ثبت احوال کشور انجام شده و به دلیل اینکه بستر برای آنکه مردم بدون مراجعه و به‌راحتی این سهام را دریافت کنند کمی زمان می‌برد؛ حالا این بستر فراهم شده و به مناسبت عید سعید فطر متولدین ۱۴۰۱ می‌توانند از این امکان استفاده کنند. هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی
mygov.ir مراجعه کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزندآوری ‌شوند؛ اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از آن طریق اقدام می‌کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی