| کد مطلب: ۱۰۱۲۱

سیاستمداران

سیاستمداران

بازگشت کامرون به دولت

james cameron1

بازگشت کامرون به دولت

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین این کشور به‌عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده است. درحالی‌که تغییرات کابینه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در جریان است، روزنامه انگلیسی «تلگراف» به نقل از «داونینگ استریت» خبر داد، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین این کشور وزیر امور خارجه شد و جای «جیمز کلورلی» را گرفت. کامرون ۵۷ساله پس از کناره‌گیری در سال ۲۰۱۶ بعد از آن که نتوانست بریتانیا را در اتحادیه اروپا نگه دارد، به خط مقدم سیاسی بازگشته است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخست‌وزیر بریتانیا بود. کامرون پس از همه‌پرسی برگزیت زمانی که بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد. تلگراف در خصوص بازگشت غیرمنتظره کامرون به سیاست در انگلیس پس از بیش از هفت سال نوشته اهمیت تاریخی بازگشت وی به کابینه را نباید دستکم گرفت و این دومین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک نخست‌وزیر پیشین به کابینه بازگشته است.

Brett McGurk

سفر مک گورک به منطقه

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه قرار است این هفته راهی فلسطین اشغالی، قطر و چند کشور دیگر منطقه در تلاش برای گفت‌وگو درباره راه‌های آزادسازی «گروگان‌ها»ی در دست حماس شود. قطر در تلاش برای میانجیگری به منظور آزادی اسراست. مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «آکسیوس» تایید کردند، «برت مک‌گورک» قرار است به منطقه سفر کند. این مقام‌ها به آکسیوس گفتند مک‌گورک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم و سایر مقام‌های امنیتی تل‌آویو دیدار خواهد کرد. این منابع گفتند انتظار می‌رود مقام دولت بایدن به عربستان سعودی و اردن هم سفر کند. این مقام‌ها گفتند یکی از ایده‌هایی که در حال بحث است، احتمال تضمین آزادی حدود ۸۰ زن و کودک در مقابل آزادی زنان و کودکان فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی است. مقام‌های اسرائیلی گفتند توافق پیشنهادشده همچنین شامل ورود سوخت به نوار غزه می‌شود.

osama hamdan hamas

ناامیدی از بیانیه ریاض

یکی از رهبران جنبش حماس بیانیه نشست دو روز پیش ریاض را ناامیدکننده توصیف کرد و گفت که کشورهای عربی و اسلامی از اهرم‌های قدرت خود استفاده نکرده‌اند. «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در یک کنفرانس خبری بیانیه پایانی نشست عربی-اسلامی در ریاض را «ناامیدکننده» توصیف کرد. او به شبکه المیادین گفت: «از برادران عرب و مسلمان خود انتظار داشتیم که اهرم‌های قدرت خود را در نشست ریاض با هدف توقف درد و رنج مردم غزه به کار گیرند.» نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی روز شنبه (۲۰ آبان) با هدف بررسی راه‌های توقف جنگ در غزه با حضور سران کشورها در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و به گفته ناظران در نهایت منجر به هیچ اقدام محسوس و متفاوتی نشد. اسامه حمدان به المیادین گفت که فقط ساکنان غزه بر این منطقه حکومت خواهند کرد؛ او تأکید کرد: «خون و جانمان هزینه آزادی‌مان خواهد شد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی