| کد مطلب: ۲۱۴۳۹

دولت پزشکیان حق ندارد شکست بخورد

دولت پزشکیان حق ندارد شکست بخورد

علی ربیعی، مسئول کارگروه اجتماعی شورای راهبری رئیس‌جمهور پزشکیان، در همایش بزرگ «دولت وفاق ملی برای ایران» که به منظور تکریم از فعالان ستاد مردمی یاران همدل پزشکیان در استان قم و در محل سالن همایش سازمان اوقاف قم برگزار شد، گفت: «به‌رغم مشارکت حدود ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، این انتخابات ضرورت اجتناب‌ناپذیر ایران امروز بود.

 دولت دکتر پزشکیان، به تعبیر من، دولتی میانجی، میاندار و نماینده کنشگران مرزی و نماینده همه ملت است. حتی ۳۰ میلیونی که در انتخابات مشارکت نکردند، امروز به این دولت دل بسته‌اند.»  نماینده انجمن‌های علمی در شورای عالی علوم با بیان اینکه موعد سررسید بسیاری از مطالبات نسل گذشته در این دوران فرا رسیده بود، افزود: «ما شکافی در کسری رشد داشتیم. باید سالانه هشت درصد رشد می‌کردیم، اما متوسط رشد ما در این سال‌ها به دو و نیم درصد رسیده که این یک فاجعه برای ملت بزرگ ما است. هنوز عده‌ای به استراتژی «بقا» به جای «توسعه» اعتقاد داشتند و به آب باریکه نفت برای پرکردن سفره مردم، دلبسته‌بودند.»

ربیعی در ادامه تاکید کرد: «من نمی‌خواهم به گسل‌های ایجادشده و مشکلات مربوط به خاک و آب و بحران‌ها و ناامیدی‌هایی که در بخش‌هایی از جامعه به وجود آمده اشاره کنم. سوال این است که تا چه زمانی باید ظرفیت‌های ملی و اجتماعی ما نادیده گرفته شوند و در یک جا جمع نشوند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد؟در سال‌های پس از انقلاب به تدریج چند جهت متفاوت در کشور به وجود آمده بود.

نخست؛ شکاف میان ارزش‌های رسمی و ارزش‌های جاری در جامعه که شکافی است که برای آن تدبیر نمی‌شد و با زور هم نمی‌توان این شکاف‌ها را برطرف کرد.دوم؛ شکاف درون نخبگان سیاسی نیز به حدی است که آن‌ها آن‌چنان با هم درگیر و در تعارض هستند که حتی ارزش‌ها در آن حذف می‌شود و غیرقابل قبول است. سوم؛ عدم فهم مشترک در اصلی‌ترین مسائل کشور. ما در مسائل اصلی کشور مانند اینکه آیا «اف‌ای‌تی‌اف» برای کشور مفید است و آیا می‌توانیم از جامعه جهانی حق ایران را بگیریم یا خیر، اختلاف‌نظرهای اساسی داریم».

سخنگوی دولت دوازدهم تصریح کرد: «چهارم اینکه ما در خصوص سیاست‌گذاری فرهنگی نیز اختلاف‌نظر داریم و این‌ها به عدم فهم مشترک و عدم علت‌یابی مشترک برمی‌گردد. اینجاست که به ضرورت وفاق پی می‌بریم و به این نتیجه می‌رسیم که ما نیازمند ساختاری هستیم که بتواند همه نیروهای اجتماعی را برای حل مسائل ایران جمع کند.

دولت پزشکیان حق ندارد شکست بخورد و حتماً باید پیروز شود، به خاطر شرایط ایران امروز که اگر تدابیر مقام رهبری نباشد، برخی قصد دارند جنگ را به کشور ما بکشند. برخی دیگر نیز به دنبال این هستند که پای آمریکا را برای جنگ به ایران باز کنند. محقق نشدن این شرایط، نیازمند تدبیر و شرایط اجتماعی منسجم است.» وی ادامه داد: «یکدست‌سازی امکان‌پذیر نیست و ما شاهد بودیم که نظریه یکدست‌سازی موفق نشد. از درون خود، آنتی‌تز آن به وجود می‌آید و یک جریان جدید شکل می‌گیرد...شاهد بودیم که کابینه دکتر پزشکیان شامل موافقان و مخالفان و وزرای دولت قبل است.»

ربیعی با اشاره به اینکه«معتقدم امروز مشی اتحاد، همدلی و کنار هم بودن باید عملی شود» گفت:«ایمان این نیست که تصویر یک زن بی‌حجاب را بگذاریم و به یک خانم فرزند شهید و دین‌دار نسبت‌هایی دهیم و بگوییم دولت پزشکیان به این فرد منصب داده است.باید همه ظرفیت‌های ملی به کار گرفته شود و امروز مسیر دیگری وجود ندارد.

شاید ما ۱۰ سال فرصت داشته باشیم تا عقب‌ماندگی‌های تاریخی‌مان را جبران کنیم و با دنیا پیش برویم. راه و رمز پیشرفت ما در گرو این است که در داخل به یک پشتوانه عظیم همه با هم برسیم تا بتوانیم سهم خود را از اقتصاد جهانی بگیریم و موضوعات را با تفاهم با هم حل کنیم.» وی با تاکید بر اینکه مردم از حذف‌ها خسته شده‌اند، افزود: «دولت پزشکیان، دولت شایستگان است و همه باید به کار گرفته شوند لذا با وجود انتقادها، برخی استانداران و مدیران هنوز تغییر نکرده‌اند و دولت به هیچ نزاعی دامن نخواهد زد و به سمت آن نخواهد رفت.»

وی با بیان اینکه سه نوع وفاق را می‌توان تعریف کرد، گفت:«یک نوع وفاق افقی است که میان احزاب و جریانات وجود دارد. همچنین، یک وفاق رو به بالا داریم که حتماً باید با رهبری در وفاق حرکت کند تا موفق شود و این اقدام در حال انجام است زیرا ایشان با همراهی با رهبری به موفقیت می‌رسد. یک وفاق نیروهای ستادی دکتر پزشکیان هم داریم که باید وفاق را در لایه‌های مختلف جامعه و در میان مردم ایجاد کنند و کینه‌زدایی کنند تا وفاق در عرصه‌های پایین اجتماعی نیز به وجود آید.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی