| کد مطلب: ۱۰۷۵۳

سیاستمداران

kavakebian کواکبیان

انتخابات برای دانشجویان نسل Z اهمیت ندارد

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره نسبت دانشجویان با فعالیت سیاسی و انتخابات گفت:«در مورد فضای سیاسی دانشگاه‌ها سه نکته حائز اهمیت است؛ اولین مورد اینکه، طی سه سال اخیر فضای دانشگاه‌ها بسیار یک‌سویه شده، نه اینکه فعالیت‌های سیاسی صورت نگیرد، بلکه منظور این است که فعالیت‌های سیاسی عمدتاً توسط افرادی که با رئیس دانشکده، رئیس دانشگاه و وزارت علوم هماهنگ هستند، صورت می‌گیرد.» وی در ادامه افزود:«نکته دیگر این است که دانشجویان دهه نودی که تحت عنوان نسل Z از آنها یاد می‌کنند، اصلاً حال و هوای دیگری دارند و متأسفانه ما زبان اینها را هم بلد نیستیم که با آنها گفت‌وگو کنیم و تفاهم داشته باشیم، لذا قضیه انتخابات خیلی برای این نسل اهمیت ندارد.»

hezbe-tosee-meli حزب توسعه ملی

یکدست‌سازی دانشگاه محرومیت ایران

حزب توسعه ملی ایران اسلامی به مناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو، بیانیه‎ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:«نظامی که دانشگاه را رقیب و تهدیدی برای خود ببیند هرگز قادر به اداره موفق کشور به سوی رشد و توسعه و ارتقای فکر و فرهنگ جامعه نخواهد بود.» در پایان این بیانیه آمده است:«حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن محکوم کردن سیاست‌های جاری در دانشگاه‌های کشور و اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه بر دانشجویان هشدار می‌دهد این اقدامات دقیقاً به معنای محروم کردن ایران از نیروی انسانی کارآمد و متخصص و ایده‌های خلاق برای اداره کشور و در نتیجه ناتوانی و ناکارآمدی نظام در حل مشکلات و بحران‌هایی است که امروز جامعه ایران را از نفس انداخته است. حزب توسعه مصرانه از حاکمیت می‌خواهد با تغییر رویکرد‌های توسعه‌ستیز حاکم بر عرصه‌ی علم و دانش، دستاوردها و تجارب بشری در این حوزه را پاس بدارد و روند نامبارک یکپارچه‌سازی جاری در دانشگاه‌ها را متوقف سازد.»

MEsbahi-Moghadam-(2) مصباحی مقدم

 ریشه تورم به قبل از انقلاب باز می‌گردد

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «آخرین خبر» گفت:«ریشه تورم در ایران مربوط به قبل از انقلاب و زمان افزایش چندبرابری قیمت نفت است؛ در واقع بودجه کشور به درآمد نفت آلوده شد. منابع گاهی نفرین دارند، به جای آنکه نعمت باشند تبدیل به نقمت شدند. نفت باعث شده بخش دولت بزرگ شود اما مشکلاتی باعث می‌شود بودجه تامین نشود و کسر بودجه ایجاد گردد و کسر بودجه نهایتاً تورم تولید می‌کند. هیچ مجلسی برای به‌دست آوردن درآمد جدید برای دولت‌ها کار نکرده ولی همه در بخش هزینه‌ها باهم مسابقه گذاشته‌اند. گاهی رؤسای برنامه و بودجه به مجلس می‌گفتند شما تصویب کنید ما هر چقدر توانستیم تخصیص می‌دهیم. این حرف‌های خلاف واقع نتیجه‌ای جز بازسازی رژیم گذشته در ذهن جوانان ندارد.» عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به ادعای مصباحی‌مقدم نوشت:«زدن چنین حرف‌های به‌شدت خلاف واقع و نادرستی، نتیجه‌ای جز بازسازی رژیم گذشته در ذهن جوانان ندارد. این‌گونه توجیه ناکارآمدی دوستان‌تان نتیجه معکوس دارد. آیا فهم این نکته سخت است؟ به‌جز دوره اشغال ایران در جنگ دوم، بیشترین تورم در سال ۵۶ و برابر با ۲۵٪ است. کل تورم در دهه ۴۰ زیر ۲۰‌درصد بود».

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی