| کد مطلب: ۱۹۶۰۰

دورهمی روزنامه‌نگاران به دعوت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار شد

تقدیر از سیروس علی‌نژاد و لیلا رستگار

تقدیر از سیروس علی‌نژاد و لیلا رستگار

پنجشنبه‌ای که گذشت، تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران به دعوت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به‌مناسبت روز خبرنگار، دور هم جمع شدند. این مراسم با حضور اعضای انجمن، پیشکسوتان این حرفه و بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که نزدیک به 300 نفر می‌شدند برگزار و از دو روزنامه‌نگار پیشکسوت، سیروس علی‌نژاد و لیلا رستگار به پاس یک عمر فعالیت شریف و حرفه‌ای در ساحت روزنامه‌نگاری تقدیر شد.

سیروس علی‌نژاد، روزنامه‌نگار قدیمی و سردبیر پیشین روزنامه آیندگان در این مراسم از تنگناها در کار روزنامه‌نگاری حرف زد و گفت، امیدوار است در شرایطی که آزادی بیشتر باشد و رسانه‌ها آزادتر باشند هم دور هم جمع شویم. در لوح تقدیر از این دو روزنامه‌نگار آمده است: «قدم گذاشتن در راه دشوار روزنامه‌نگاری و سالیان دراز متعهد ماندن به اخلاق حرفه‌ای در سرزمین پرمخاطره‌ی ایران، ویژگی کسانی است که دل در گرو سرافرازی میهن عزیزمان دارند. بی‌گمان آثار شما و هم‌نسلان شما، چراغ راه نسل‌های آینده‌ی روزنامه‌نگاری این سرزمین است. این لوح به پاس یک عمر تلاش برای زنده نگه داشتن روزنامه‌نگاری مستقل و مسئولانه به شما تقدیم می‌شود. امیدواریم این چراغ همچنان روشن بماند.» در ادامه این مراسم، فریدون صدیقی، نرگس جودکی و هادی حیدری با تشویق روزنامه‌نگاران برای اهدای لوح و تابلو روی جایگاه حاضر شدند.

فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار پیشکسوت هم در این مراسم گفت: «از نسل ما روزنامه‌نگاران تنها چند نفری باقی مانده‌اند که یکی از قله‌های آن سیروس علی‌نژاد است. سیروس علی‌نژاد هم روزنامه‌نگار است، هم ادیب. امشب از این نسل دو نفر در سالن حاضر هستند که یکی از آنها علی‌اکبر قاضی‌زاده است و دیگری سیروس علی‌نژاد. آقای صدیقی در ادامه با اشاره به سوابق علی‌نژاد در روزنامه‌نگاری از حاضران خواست بایستند و این روزنامه‌نگار را تشویق کنند.»

اکبر منتجبی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران هم در این مراسم گفت که امروز ما امیدوارتر هستیم. بنابر دستوری که آقای رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه انجمن داده‌اند، شکایت‌های دولتی از روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران پس گرفته می‌شود: «درعین‌حال امیدواریم روزنامه‌نگاران و دوستان‌مان که در بند هستند، آزاد شوند و به جمع ما و خانواده‌های‌شان بازگردند و از این پس، از هیچ روزنامه‌نگاری که حقیقت را می‌نویسد، شکایت نشود و اعلام جرمی صورت نگیرد.»

او ادامه داد: «حقیقت این است که نه‌فقط دولت‌ها که سیاستمداران نیز می‌روند و فراموش می‌شوند، اما روزنامه‌نگاران می‌مانند. مدیران می‌روند اما گزارش‌های ما می‌ماند و تاریخ بر این مبنا نوشته خواهد شد. پس حداقل برای خودشان بهتر است که کاری به روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و رسانه‌ها نداشته باشند و بگذارند ما در آرامش گزارش‌های‌مان را تهیه کنیم و مانند گذشته هزارتوی فساد را در نوردیم تا آینده‌ای روشن پیش‌روی کشورمان باشد. امیدواریم دولت جدید نیز از دخالت در کار روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران پرهیز کند و امور صنفی را به نهادهای صنفی بسپارد. ما بهتر از هر دولتی به نقاط ضعف و قوت خود آگاهیم و اگر امنیت داشته باشیم، می‌توانیم مرجعیت رسانه‌ای از دست رفته را دوباره به کشور بازگردانیم و آن را احیا کنیم.»

در این مراسم روزنامه‌نگاران و افرادی چون عباس عبدی، علی ربیعی، هادی خانیکی، بهروز بهزادی، محمد قوچانی، اسدالله امرایی، رضا خجسته‌رحیمی، الهه محمدی، نیلوفر حامدی، کامبیز نوروزی، مهدی رحمانیان، لیلی‌فرهادپور، داود محمدی، مجید صیادی، امین شول‌سیرجانی، هدی هاشمی، گیسو فغفوری، آرمین منتظری، محمدجواد روح، کیوان مهرگان، نغمه دانش‌آشتیانی، داود حشمتی، مریم باقی، مریم شبانی، اعظم ویسمه، نفیسه زارع‌کهن، مهران کرمی، مهدی افروزمنش و... حضور داشتند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی