| کد مطلب: ۱۱۰۰۷

از جامعه چه خبر؟

fatemi-mohammadjavad محمدجواد فاطمی

ورشکستگی بیمارستان‌های سوختگی

رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) گفت: «هیچ بیمارستان خصوصی‌ای در ایران بخش سوختگی ندارد چراکه سوختگی متعلق به فقراست، فقط بیمارستان چمران پذیرش بیمار سوخته دارد آن هم به‌دلیل اینکه وابسته به وزارت دفاع است.» به گزارش ایلنا، محمد‌جواد فاطمی در آستانه روز ملی پیشگیری از سوختگی گفت: «همه ما در معرض سوختگی هستیم اما بیشتر فقرا درگیر آن می‌شوند، چراکه معمولاً به‌دلیل فقر از وسایل غیراستاندارد استفاده می‌کنند. یک بخاری غیراستاندارد در یک مدرسه باعث شد ۲۴ کودک بیگناه بسوزند و تا پایان‌عمر درگیر باشند.» او ادامه داد: «دانشگاه علوم پزشکی ایران فقط بخش سوختگی در تهران دارد. فقط در بیمارستان شهید مطهری، یافت‌آباد و همه بخش‌های سوختگی با مشکلات مواجه هستند و به گفته یکی از وزرای بهداشت حتی یک‌تخت استاندارد سوختگی در ایران نداریم. بیماران سوخته بعد از درمان، مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. سوختگی معضلی است که حرکت بسیار کندی درخصوص آن انجام می‌شود.» براساس اعلام او، طبق آخرین آمار ۱۳۵۰ تخت سوختگی در سراسر کشور ثبت شده‌اند که طبق برآورد وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۴ باید ۲۴۰۰ تخت سوختگی وجود داشته باشد. بخش سوختگی زاهدان نیز تعطیل و به بخش کودکان تبدیل شده است و بیماران باید به مشهد بروند. قرار بود تا پایان سال ۹۴، ۴۵۰ تخت‌ آی‌سی‌یو بخش ویژه سوختگی ایجاد شود اما این بخش هم‌اکنون درحال‌حاضر  تخت دارد.

esfanani_-mohamad-ali محمدعلی اسفنانی

گران‌فروشی در صدر شکایت‌ها

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: «عمده تخلفات و بیشترین شکایات مردم به‌ترتیب گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی و تقلب هستند.» محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه در ۸ماهه ابتدایی امسال، ۲۹ هزار و ۱۰۰ گشت مشترک تعزیرات اعزام شده‌اند، به ایسنا گفت: «از این تعداد ۲۰۸ هزار بازرسی از واحدها به عمل آمده است و از مجموع این بازرسی‌ها، ۵۵ هزار و  ۴۰۰ واحد متخلف بودند که به تخلفات آنها رسیدگی و حکم صادر شده است.» او ادامه داد: «عمده تخلفات و بیشترین شکایات مردم، ابتدا گران‌فروشی، سپس درج نکردن قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده است.»  او ادامه داد: «استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین پرونده و شکایات را داشتند و استان‌های ایلام، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری، کمترین پرونده از تخلفات را داشتند.»

salimi سلیمی

۱/۷میلیون پلاک مخدوش

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش در سراسر کشور خبر داد و گفت، از زمان اجرای این‌طرح تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسیله‌‌نقلیه به‌دلیل مخدوشی پلاک اعمال قانون شده‌اند. حدود ۷۰۰۰ وسیله نقلیه که اقدام‌شان جعل تعمدی بوده، برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.» به گزارش ایسنا، محمدباقر سلیمی ادامه داد: «پلاک از ارکان اصلی هویت و عامل شناسایی وسایل‌نقلیه است و هرگونه تغییر در ارقام، رنگ، ابعاد، حروف و پوشاندن پلاک، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، جرم به‌شمار می‌رود.» سلیمی به رانندگان توصیه کرد تا نسبت به موضوع وسایل‌نقلیه حساس بوده و مرتکب تخلفات مربوط به مخدوش پلاک وسیله‌نقلیه خود نشوند، قطعاً با استفاده از ابزارهای هوشمند، این تخلف را شناسایی و با مرتکبان برخورد خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی