| کد مطلب: ۱۰۸۰۲

خبرسازان

omid

احتمال مرگ «امید»؟

«امید»، تک درنای سیبری، طی ۱۵ سال قبل هرساله به ایران می‌آمد. البته اوایل با «آرزو»، همسرش، برای زمستان‌گذرانی به تالاب فریدون‌کنار در مازندران مهاجرت می‌کرد. به گزارش مهر، پس از شکار یا تلف‌شدن پرنده ماده که هنوز دلیل اصلی از دست‌رفتن او به‌صورت واضح مشخص نیست، امید هرساله به‌تنهایی مسیر چند ۱۰۰ کیلومتری را بال می‌زد و به شمال کشور می‌آمد، اما امسال از او خبری نیست و نیامدنش به میزان نگرانی دوست‌داران محیط‌زیست و حیات‌وحش افزوده است. غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط‌زیست می‌گوید: «برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این قضیه است که به‌دلیل سرد نشدن هوا به‌اندازه کافی جهت حضور امید در ایران، این ‌گونه در منطقه جنوبی‌تر حضور دارد و منتظر بوده وضعیت هوا خنک و سردتر شود. البته موردی هم داشته‌ایم که طی این سال‌ها یک‌بار امید اصلاً به ایران نیامد و شاید امسال هم مانند همان سال باشد.» او ماجرای مرگ امید را تایید یا رد نمی‌کند و می‌گوید: «باید منتظر بمانیم و زمان، پاسخ این موضوع را خواهد داد. امیدواریم که به‌دلیل سرد نشدن هوا به فریدونکنار نیامده باشد.»

iravani_mohsen محسن ایروانی

تحقق تنها ۳۸‌درصد تعهدات بانکی برای معلولان 

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور از تحقق ۴۹ درصدی هدفگذاری بهزیستی برای اشتغال‌زایی جامعه افراد دارای معلولیت در سال جاری خبر داد. محسن ایروانی با اشاره به هدفگذاری سازمان بهزیستی در زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، به ایسنا گفت: «سازمان بهزیستی جز منابعی که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارائه می‌دهد، منابع مستقل دیگری برای پرداخت وام اشتغالزایی ندارد.» او با بیان اینکه ازدواج، مسکن، اشتغال و فرزندآوری ازجمله تعهداتی است که برای ارائه وام برعهده بانک‌ها قرار داده شده، به‌همین‌دلیل در پرداخت وام مدیریت‌شده عمل می‌کنند، افزود: «تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی که ازطریق بانک‌های عامل در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده می‌شود، در سال ۱۴۰۲ مصوب شد. این درحالی‌است که از ابتدای سال تاکنون به‌طور میانگین بانک‌ها تنها به ۳۸‌درصد تعهدات خود، (معادل ۱۸۷۸ میلیاردتومان) عمل کرده‌اند.»

esfanani_mohamad-ali محمدغلی اسفنانی

۱۲ هزار پرونده گران‌فروشی نانوایی‌ها

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به برخورد تعزیرات با نانوایی‌هایی که تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی دارند، اشاره کرد و گفت: «از ابتدای سال تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۹ فقره پرونده گران‌فروشی و کم‌فروشی نانوایی‌ها، رسیدگی شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۰۹ میلیارد ریال بوده و محکومان به پرداخت هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال محکوم شدند.» به گزارش ایرنا،  محمدعلی اسفنانی افزود: «از ابتدای سال تاکنون، تعداد ۴۵۴ هزار و ۸۸۴ فقره پرونده وارده به تعزیرات ارجاع شده است که از این تعداد نیز حدود ۴۳۰ هزار پرونده منتهی به صدور حکم و مختومه شده است.» او در ادامه به تشکیل ۳۱ هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و با هشدار به مردم، به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز تذکر داد تا گزارش‌های تخلفات مراکز درمانی غیرمجاز را به تعزیرات حکومتی ارجاع دهند. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی