| کد مطلب: ۱۰۵۸۷

از جامعه چه خبر؟

رضوان حکیم زاده

کاهش آمار قبولی کنکور روستاییان

معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از کاهش آمار قبولی دانش‌آموزان روستایی و عشایری در کنکور انتقاد کرد و گفت که سیاست‌های نادرست جداسازی در نظام آموزشی، اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان مدارس دولتی و گاهی اوقات حتی معلمان این مدارس را از بین برده و باورهای آن‌ها را نسبت به یادگیری مخدوش کرده است. رضوان حکیم‌زاده به ایلنا گفت: «کاهش سهم دهک‌های پایین جامعه از قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور محصول ایجاد تبعیض در کیفیتِ آموزش و فرصت‌های نابرابر یادگیری است که در پی آن امکان ارتقای طبقه اجتماعی از طریق آموزش برای کم‌برخوردارها سلب می‌شود.» به گفته او، برای پایان دادن به این وضعیت باید سیاست حذف تنوع مدارس را در پیش گرفت و به سیاست‌ جداسازی دانش‌آموزان پایان داد. حکیم‌زاده ادامه داد: «وضعیت خیلی نگران‌کننده است و هر سالی که می‌گذرد، نگرانی‌های بیشتری درخصوص کالا انگاشته‌شدن آموزش به وجود می‌آید.» او ادامه داد: «هرچه جلو می‌رویم سهم دهک‌های پایین جامعه از قبولی در کدرشته محل‌های خوب دانشگاه‌هایی که موجب تحرک اجتماعی می‌شود، کاهش می‌یابد. محروم‌ترین اقشار جامعه مجبورند در دانشگاه‌های غیردولتی و پولی تحصیل کنند، درحالی‌که برخوردارهای جامعه در دانشگاه‌های برتر کشور، آن هم به صورت مجانی درس می‌خوانند.»

علیرضا رحیم نیا

ورود وزارت بهداشت به پرونده نوزاد ۶ ماهه

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت بر لزوم برخورد جدی با مقصران احتمالی فوت نوزاد شش‌ماهه در بیمارستان مفید تاکید کرد و گفت: «اگر قصوری شده باشد، قطعاً برخورد می‌شود.» به گزارش ایلنا، علیرضا رحیم‌نیا درباره پرونده فوت نوزاد شش‌ماهه در بیمارستان مفید تهران گفت: «علت مرگ را پزشک قانونی باید مشخص کند. اگر قصوری شده باشد قطعاً برخورد می‌شود و تا حد اخراج مرتکبان و معرفی به مراجع قانونی کار حتماً انجام می‌شود.» نوروزی‌پور، رئیس بیمارستان مفید هم در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که حدود ساعت ۸:۰۵ بیمار ویزیت شده و اقدامات درمانی انجام شده است و متاسفانه نیم ساعت یا ۴۰ دقیقه بعد به دنبال وخامت حال بیمار و خونریزی ریوی، بیمار فوت کرده است.

محمد قادری

اضافه شدن ۵۰۰ هزار خانواده به مستمری‌بگیران

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: «بیش از ۵۰۰ هزار خانواده در جریان خدمت مستمری قرار گرفتند. در این دولت سازمان بهزیستی صاحب حوزه‌ها، مراکز برنامه‌ریزی و اشتغال شد.» به گزارش ایسنا، علی‌محمد قادری گفت:«توجه به مسائل با هسته سخت، بیمه، مهارت، توانمندسازی و برقراری ارتباطات فرادستگاهی سازمان بهزیستی، این سازمان را در آینده‌ای نه‌چندان دور به سازمان نسل نو تبدیل می‌کند.» او با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی بهزیستی ادامه داد: «از اردوهای پیشرفت و مسئله‌محور حمایت می‌کنیم. تقویت گروه‌های داوطلب و آموزش تسهیلگران دانش‌آموز و دانشجو برای انجام پروژه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی جغرافیای نیکوکاری و ارتباط با ذائقه خیران از برنامه‌های پیشرو است.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی