| کد مطلب: ۱۰۵۳۲

از جامعه چه خبر؟

valipoor-goodarzi-ali

سرقت ۴۵ خودرو با جرثقیل

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۵ سارق خودرو که اقدام به سرقت ۴۵ خودرو با جرثقیل کرده بودند، خبرداد. به گزارش ایسنا، علی ولیپورگودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو گفت: «این سارقان اقدام به سرقت از خودروهای تولید داخل کرده بودند و روش آنها نیز اینگونه بود که با استفاده از جرثقیل خودروها را به نقطه‌ای از شهر انتقال داده و به مالخر می‌فروختند. افراد دستگیرشده تاکنون به ۴۵ فقره سرقت خودرو با همین شیوه اعتراف کردند.» او با اعلام اینکه تاکنون 20 خودرو پیدا شده است، افزود: «۲۵ خودرو نیز شناسایی و در اسرع وقت به مالکان تحویل داده خواهد شد. برخی از این سارقان اعلام کردند، خودروهایی که دزدیده بودند مجهز به دستگاه‌های ردیاب بوده، اما کار نکرده است. در این خصوص باید ایراد برخی از این ردیاب‌ها برطرف شود، این موضوع را با سازمان استاندارد نیز مطرح کردیم و قرار شد اقداماتی در این زمینه انجام شود.»

bahiraee_saeed

انتقال ۲ شیر سفید آفریقایی به تهران

دو قلاده شیر سفید آفریقایی به باغ‌وحش ارم سبز تهران منتقل شدند و نام‌های این ۲ میهمان تازه‌وارد ازطریق فراخوان سراسری صورت می‌گیرد. سعید بحیرایی، مدیر روابط عمومی مجموعه باغ‌وحش ارم به مهر گفت: «به‌دنبال ورود یک جفت شیر سفید توسط یکی از باغ‌وحش‌های داخلی از پارک‌ملی کروگر در منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی به کشور و انعقاد تفاهمنامه همکاری با باغ‌وحش ارم‌ سبز، ۲ قلاده از موالید نسل دوم این شیرها به این باغ‌وحش منتقل شدند. این شیرهای سفید نر و ماده ۷ ماهه، در سلامت کامل هستند و هم‌اکنون در جایگاه استاندارد خود در باغ‌وحش ارم سبز به‌سر می‌برند.» او ادامه داد: «شیر سفید، سویه ژنتیکی خاص و بسیار کمیاب از شیر است که فقط منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی به‌صورت حفاظت‌شده، نگهداری می‌شود. از دست دادن زیستگاه، شکار، قاچاق بی‌رویه و ازبین‌رفتن طعمه‌ها، اصلی‌ترین علت در معرض انقراض قرار گرفتن این گونه زیباست.  نام‌های این ۲ میهمان تازه‌وارد ازطریق فراخوان سراسری در صفحه اینستاگرام و سایت مجموعه ارم‌ سبز توسط علاقه‌مندان انتخاب خواهد شد.»

eshrati-babak

شیوع بیماری‌های تنفسی با سردتر شدن هوا

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت شیوع بیماری‌های ویروسی فصلی را تشریح کرد: «حتی کسانی که بیمار نیستند، در صورت حضور در اماکن شلوغ، ماسک بزنند.» بابک عشرتی به ایسنا گفت: «امسال هم مانند همه سال‌های پیش از بروز کرونا، از مهرماه شاهد افزایش موارد بیماری‌های تنفسی که بیشتر هم با تشخیص آنفلوآنزاست، بودیم. این روند ادامه دارد و انتظار داریم که تا بهمن‌ماه یا اسفندماه ادامه داشته باشد.» او با تاکید بر اهمیت پوشش ماسک در مبتلایان به بیماری‌های تنفسی جهت جلوگیری از انتقال بیماری به سایرین، درعین‌حال گفت: «حتی کسانی که بیمار نیستند نیز در صورت حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام باید ماسک بزنند.»

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی