| کد مطلب: ۱۶۹۹۷

لاریجانی از بورس شروع کرد

لاریجانی از بورس شروع کرد

علی لاریجانی روز گذشته با انتشار ویدئویی به سوالات یکی از فعالان بازار سرمایه درباره بورس پاسخ داده است:«برای بهبود وضعیت بورس دولت و سیاست‌مداران لازم نیست کاری کنند بلکه یکسری کار‌ها و دخالت‌ها را نباید انجام دهند. مثل قیمت‌گذاری دستوری، ناپایداری نرخ انرژی، وضع عوارض نابجا، سود بانکی نامتوازن.» او راه‌حل مشکلات بورس را عبور از مداخله‌گری دولت به سمت زمینه‌سازی می‌داند.

روز گذشته وزیر کشور بار دیگر تاکید کرد که با توجه به تمهیدات فراهم‌شده، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، هشتم تیرماه برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که این روزها اخبار مربوط به آن لحظه‌ به لحظه و ساعت به ساعت منتشر می‌شود. در این میان خبرهای مرتبط با کاندیداهای ریاست‌جمهوری و فعالیت‌ها و اظهارنظرهای آنها حائز اهمیتی ویژه است.

یکی از مهم‌ترین چهره‌های شناخته‌شده کاندیداتورها که در طیف میانه‌روها قرار دارد، علی لاریجانی است. نامزدی که در آغاز راه و اظهارنظرهای انتخاباتی خود گریزی به موضوع بورس زد؛ به‌نحوی که به نظر رسید این موضوع در اولویت لاریجانی قرار دارد. او روز گذشته با انتشار ویدئویی به سوالات یکی از فعالان بازار سرمایه درباره بورس پاسخ داده است:«برای بهبود وضعیت بورس دولت و سیاست‌مداران لازم نیست کاری کنند بلکه یکسری کار‌ها و دخالت‌ها را نباید انجام دهند. مثل قیمت‌گذاری دستوری، ناپایداری نرخ انرژی، وضع عوارض نابجا، سود بانکی نامتوازن.» او راه‌حل مشکلات بورس را عبور از مداخله‌گری دولت به سمت زمینه‌سازی می‌داند.

چالش میان حقانیان و تسنیم

وحید حقانیان 2

چالش میان یکی از نامزدهای انتخاباتی نزدیک به بیت رهبری و یک خبرگزاری اصولگرا هم ازجمله مواردی بود که در روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در مطلبی کاندیداتوری وحیدحقانیان، عضو سابق دفتر رهبری را مورد انتقاد قرار داد:«همه بدانند، آنچه رخ داده، نه یک اقدام از ناحیه نهاد دفتر، بلکه تصمیمی فردی بوده است که ارتباطی نیز با حاکمیت ندارد. برخی افراد علی‌رغم اینکه سابقه مسئولیت اجرایی متناسب و چندانی هم نداشتند به عنوان داوطلب نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، اما بدتر اینکه در تیزرهای انتخاباتی‌شان، نقطه ثقل تبلیغ را وابستگی به دفتر مقام معظم رهبری قرار دادند؛ مسئله‌ای که قطعاً اقدامی غیراخلاقی و به دور از نگهداشتن حرمت این نهاد بسیار والاست.»

در واکنش به این انتقاد تسنیم اما حقانیان جوابیه‌ای را در رسانه‌ها منتشر کرد و یکی از اولین اصلاحات در دولت خود را تغییر ریل رسانه‌های منتسب به نهادهای حاکمیتی کشور خواند:«درحالی‌که این رسانه‌ها به‌طور مستقیم از بیت‌المال مسلمین و بودجه نظامی کشور ارتزاق می‌کنند، برخلاف قانون و دستور صریح امام راحل، به طور مداوم در سیاست داخلی کشور دخالت می‌کنند.»

او با اشاره به مطلب خبرگزاری تسنیم نوشت:«در آخرین لجن‌پراکنی یکی از این رسانه‌ها، ضمن نادیده گرفتن مسئولیت‌های خطیر اینجانب از ابتدای انقلاب تاکنون، طوری القا کرده‌اند که نقطه ثقل حضور حقیر در انتخابات، وابستگی به دفتر مقام معظم رهبری است. در صورتی‌که آشکارا از همان ابتدا اعلام کرده‌ام که حضورم در عرصه انتخابات با تصمیم شخصی بوده است. اما مردم به خوبی دریافته‌اند که همه این تلاش‌های مذبوحانه این رسانه منفعل در اکثر بزنگاه‌های حساس کشور، به جهت ترس از شکست کاندیدای مورد حمایت‌شان است.»

بذرپاش با کتاب آمد

بذرپاش1

خبر دیگر در این حوزه مربوط به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازیست که روز گذشته هم همچون هفته گذشته در جلسه هیئت دولت حضور نداشت. او در آخرین روز مهلت ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد و برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او در زمان ثبت‌نام کتابچه‌ای در دست داشت که  آن را برنامه و راهبردهای  خود خواند. وجود این کتابچه البته سوالاتی را مطرح کرد.

در نقد این عمل بذرپاش گفته شد که او چگونه در فاصله 15 روز از سانحه هوایی منجر به درگذشت رئیس‌جمهور توانسته است برنامه‌ای هم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تدوین کند. برخی از تحلیلگران سیاسی معتقدند که تایید صلاحیت او به دلیل سابقه و پرونده‌های شائبه‌برانگیز محل ابهام است.

تعیین اولین رییس ستاد

محمد شریعت مداری

از میان خبرها اما موضوع تعیین رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت روحانی هم جالب توجه بود:«طی حکمی از سوی محمد شریعتمداری داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری علی‌اصغر احمدی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی این داوطلب تعیین شد.»

احمدی معاونت وزیر کشور، معاونت هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، دبیرکل جمعیت هلال احمر، استاندار گلستان و نمایندگی شاهرود در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی