| کد مطلب: ۱۴۲۵۷

ترور کور، ترور هدفمند

درباره بیانیه سیدابراهیم رئیسی پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

در پیام رئیس دولت سیزدهم، در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق آمده است: «رژیم غاصب صهیونیستی پس از شکست و ناکامی مکرر در برابر ایمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا برای نجات خود، ترور‌های کور را در دستور کار قرار داده است، اما باید بداند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

در این فقره که اسرائیل جنایتی بزرگ انجام داده و مثل همیشه تمام اصول بین‌المللی را زیر پا گذاشته، شکی نیست اما باید به آقای رئیس‌جمهور یادآوری کنیم که این ترورها، «ترور کور» نیست. ترور کور زمانی اتفاق می‌افتد که هدف تروریست، تنها گرفتن تلفات و ایجاد وحشت باشد. مثل زمانی که منافقین در ابتدای دهه ۱۳۶۰ مردم عادی را به ظن حزب‌اللهی بودن به گلوله می‌بستند. یا زمانی که یک عامل انتحاری، جلیقه خود را در میان انبوه غیرنظامیان منفجر می‌کند. یا اشرار مسلح در مسیر تردد خود، یک ماشین پلیس را بدون برنامه‌ریزی قبلی به رگبار می‌بندند. این ترورها کور است.

اما ترورهای اخیر اسرائیل و موارد مشابه طی سال‌های گذشته، نه‌تنها کور نیست؛ بلکه بسیار دقیق است. چند مورد ترور را با هم مرور کنیم: محسن فخری‌زاده، مرد شماره یک برنامه هسته‌ای ایران بود. مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری درگیر در پروژه‌های حساس بودند. مصطفی احمدی‌روشن، فردی بود که تجهیزات موردنیاز سایت نطنز را فراهم می‌کرد. مصطفی بدرالدین (فرمانده سابق مقاومت نظامی لبنان) فردی مؤثر در مبارزه با اسرائیل محسوب می‌شد. عماد مغنیه، فرمانده شاخص شاخه نظامی حزب‌الله بود. فرماندهان حماس که طی عملیات‌های جداگانه از جنگ غزه طی شش ماه قبل ترور شدند، همه مهره‌های مؤثری در جنگ بودند. بنابراین، ترور مهره‌های مهم و تاثیرگذار، ترور کور نیست.

ترورهای اخیر نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی حریف (در این مورد اسرائیل) و برنامه‌ریزی دقیق است. به ترورهای اخیر دقت کنید؛ یک واحد مسکونی مشخص از یک ساختمان چندطبقه مورد هدف قرار می‌گیرد و سوژه اسرائیلی‌ها به شهادت می‌رسد. یک ماشین در یک جاده، منهدم و سوژه ترور حذف می‌شود. یا در موضوع حمله به کنسولگری، ساختمانی مورد حمله قرار می‌گیرد که بین ساختمان سفارت ایران و سفارت کاناداست. واکاوی این ترورها نشان‌دهنده این است که حریف به‌خوبی بر سوژه‌ها اشراف دارد، جمع‌آوری اطلاعات دقیقی انجام داده و از طریق ابزار فنی، عامل انسانی یا هر دو، اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کرده است.

به گواه رسانه‌های عبری، علاوه بر رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ اسرائیل، رئیس موساد (سرویس اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل) نیز در اتاق عملیات حمله به کنسولگری که به شهادت ۷ سردار و افسر سپاه منجر شد، حضور داشته است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که اشکال کار را در جای دیگری پیدا کنید. اشکال کار در امر حفاظت اطلاعات است. موفقیت این ترورها نشان‌دهنده نشت اطلاعات است و احتمالاً ادامه پیدا خواهد کرد. چون تا به حال نه‌تنها متوقف ‌نشده، بلکه سطح هدف‌گذاری بالاتر رفته است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی