| کد مطلب: ۱۰۷۷۰

فعالان خصوصی

fasahat_ayoobایوب فصاحت

سهمیه‌بندی مرغ در تره‌بار 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار می‌گوید، وزارت جهاد کشاورزی وعده داده مشکل صف‌های میادین برای مرغ حل می‌شود و در سطح شهر هم قیمت پایین می‌آید. حداکثر ۳ مرغ با قیمت کیلویی ۷۶ هزار تومان در میادین به مردم تحویل داده می‌شود. ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه عرضه مرغ کشتار روز زیر قیمت مصوب در تمامی میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران انجام می‌شود، افزود: قیمت مرغ در سطح بازار حدود ۱۰۰هزار تومان است و تنها در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران مرغ کشتار روز با قیمت ۷۶هزار و ۵۰۰تومان عرضه می‌شود. او افزود: روزانه حدود ۱۲۰ تن مرغ در تمامی میادین میوه‌ و تره‌بار تهران عرضه می‌شود و تا به ثبات رسیدن قیمت مرغ این عرضه ادامه خواهد داشت. او گفت: مرغ منجمد هم به وفور در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران وجود دارد و مردم می‌توانند برای تهیه آن به میادین و بازارهای شهرداری تهران مراجعه کنند. 

DI3YTllZGU0Z مالیات

فرار مالیاتی شرکت‌های چندملیتی 

بررسی‌های بین‌المللی نشان داد شرکت‌های چندملیتی با پنهان کردن درآمدهای خود هرساله از پرداخت 5/17میلیون دلار مالیات به دولت ایران فرار می‌کنند و انگلیس پایگاه فرار مالیاتی فرامرزی در جهان است. به گزارش تسنیم، یک مؤسسه تحقیقاتی بین‌المللی به‌نام شبکه عدالت مالیاتی گزارشی در مورد فرار شرکت‌های چندملیتی و افراد حقیقی از پرداخت مالیات به دولت‌ها با سوءاستفاده از خلأهای بین‌المللی در این زمینه منتشر کرده است. بررسی‌های این مؤسسه نشان می‌دهد اگر جامعه جهانی به توافقی برای بستن راه‌های فرار مالیاتی در سطح بین‌المللی دست پیدا نکند، طی 10 سال آینده 8/4تریلیون دلار درآمد مالیاتی از جیب دولت‌ها می‌رود یعنی افراد حقیقی و به‌ویژه شرکت‌های چندملیتی با سوءاستفاده از عدم هماهنگی و همکاری دولت‌ها هرساله از پرداخت 480میلیارد دلار مالیاتی که باید به دولت‌های محل فعالیت خود بپردازند فرار می‌کنند. میزان فرار مالیاتی فرامرزی در سال 2023 بالغ بر 480 میلیارد دلار تخمین زده شده است و اگر رشد اقتصاد جهان در سطح سال 2023 باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده ارزش کل فرار مالیاتی فرامرزی به 8/4تریلیون دلار برسد.

salehi-hamidreza حمیدرضا صالحی

ضرورت اصلاح قیمت گازوئیل

اگر قیمت‌ها واقعی بود سوءاستفاده‌ و رانت‌خواری کمتر و مصرف بهینه و درآمدهای دولت نیز منطقی‌ و واقعی‌تر می‌شد. حمیدرضا صالحی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، درباره افزایش پلکانی قیمت گازوئیل در لایحه برنامه هفتم توسعه به ایلنا گفت: افزایش قیمت تدریجی حامل‌های انرژی از قدیم و از زمان برنامه سوم توسعه در دستور کار دولت و مجلس بوده است اما در یک مقطعی فاصله گرفتیم و قیمت‌ها ثابت ماند. او افزود: وقتی تورم در کشور ایجاد می‌شود روی همه کالاها اثر می‌گذارد، برخی موارد دولت توان دارد و می‌تواند اعمال قیمت نکند و یارانه بیشتری بابت انرژی بپردازد، زمانی هم سیاست‌ها به این سمت می‌رود که بخواهد جلوی قاچاق را بگیرد و در این صورت تنها ابزاری که باقی می‌ماند استفاده از بحث قیمت است. در حال حاضر در حوزه حامل‌های انرژی ما بیشتر از همه در زمینه گازوئیل قاچاق صورت می‌گیرد که بیشتر هم از مرزهای شرقی کشور است. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی