| کد مطلب: ۲۵۵۷

سیاستمداران

سیاستمداران

درد اصلی گرانی سرسام‌آور است دیدار جبهه با شمخانی و اژه‌ای دوقطبی ایجاد شده است

karimi jahromi

درد اصلی گرانی سرسام‌آور است

علی کریمی‌جهرمی، از مراجع تقلید در دیدار با دادستان قم مسئولان و روحانیت را مخاطب قرار داد و بیان کرد: «همه ما از اول گفتیم که راه پیغمبر و آل‌پیغمبر صلوات‌الله علیهم اجمعین را می‌رویم. یکی از مکارم اخلاقی آن بزرگواران هم این بود که با مردم به زبان خیر و مهربانی سخن می‌گفتند و این درسی برای امروز روحانیت است که باید در برخورد و در کلام مهر و صفا و یک‌رنگی و علاقه به بندگان خدا نشان بدهیم و همه کارهایمان از روی خیرخواهی باشد.» وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تورّم و گرانی موجود در جامعه و نگرانی مردم از آن افزود: «واقعاً درد اصلی جامعه امروز، گرانی سرسام‌آور است، حتی در برخی داروها که بسیار حیاتی است، با کمبود مواجه شده‌ایم. این مشکلات کنار مشکلات دیگر جوانان مانند مسکن، کوهی از درد و غصه را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که باید برای این موضوع چاره درستی اندیشید.»

Shakoorirad 4

دیدار جبهه با شمخانی و اژه‌ای

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات درباره جزئیات دیدار هئیت رئیسه با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:«در این دیدارها تحلیلی از آنچه که این روزها در ایران جریان دارد، ارائه شد. همچنین توضیحاتی درباره خواسته‌ها و مطالبات بحق معترضان داده و بر پرهیز از برخوردهای خشن با معترضان و به‌خصوص به‌کارگیری نیروهای لباس‌شخصی تأکید شد.» سخنگوی جبهه اصلاحات تاکید کرد که به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و اجتناب از اغتشاش نامیدن همه اعتراضات و نیز ایجاد فرصت امن برای طرح اعتراضات مردم به‌خصوص در دانشگاه‌ها، از نکات دیگری بود که به آن پرداخته شد.» وی درباره تاثیرگذاری این دیدار گفت: «اعضای جبهه اصلاحات نظرات خود را با مسئولانى که ملاقات کردند در میان گذاشتند و به‌خصوص در زمینه برخورد با معترضان و بازداشت‌شدگان، هشدارهاى لازم را داده و متذکر شدند که برخورد با معترضان باید برخورد قانونی و دموکراتیک باشد و از هر نوع برخورد خشن اجتناب شود.»

bagheri ali

دوقطبی ایجاد شده است

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جماران درباره شرایط این روزهای کشور گفت: «امروز یک دوقطبی در جامعه شکل گرفته است که این دوقطبی حاصل ترویج عصبانیت و نشنیدن سخن و فکر و تحلیل طرف مقابل است که نتیجه‌اش عدم مفاهمه در جامعه است. در نقطه اوج این وضعیت به ترویج خشونت و برخوردهای خشن بین دو طرف ماجرا می‌انجامد. در این چند روز مشاهده کردیم برخی تحلیل‌گران و فعالان سیاسی کشور به شکل رسمی انصراف خود را از سیاست‌ورزی اعلام کردند که این یکی از نشانه‌های شکل‌گیری دوقطبی در جامعه و نشنیدن صحبت‌های طرف مقابل است. بنابراین، کسانی که تلاش بر این دارند که آشتی برقرار کنند و جامعه را به سمتی ببرند که مطالبات بدنه‌ جامعه توسط حاکمیت شنیده و به کار بسته شود، این‌ها عملا یا صدایشان شنیده نمی‌شود یا صدایشان مورد بی‌مهری دو طرف قرار می‌گیرد. یعنی دو طرف ماجرا به‌طور همزمان به صداهایی که در پی ایجاد مصالحه و کاستن از هزینه‌هایی که به کشور و مردم وارد می‌شود، هجمه می‌کنند و در این شرایط صدای اصلاح‌طلبان هم شنیده نمی‌شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی