| کد مطلب: ۴۴۶۱

مقامات

مقامات

واکنش به نشست جورج تاون ایده‌نگاری اصل 27 در شورای نگهبان عفو دانشجویان

vahidi1

واکنش به نشست جورج تاون

احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به نشست براندازان در دانشگاه جورج تاون و حضور برخی سران ساواک در تجمعات ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: «این اتفاقاً جالب است که بررسی کنیم سران مخالف ما چه کسانی هستند؟ یکی از این سران فردی است که پدر و خانواده‌اش یکی از بدترین و سیاه‌ترین دوران‌ها را در این کشور رقم زده است. این آقای رضا پهلوی سرسلسله این مخالفان شده است. این کشور در اوج وابستگی سیاسی، انحطاط اخلاقی، عقب‌ماندگی علمی، ضعف قدرت اقتصادی مردم و بدترین شکنجه‌های ساواک بود، اما اینها حالا سردمدار مخالفان شده‌اند. آن آقای سرشکنجه‌گر معروف یکی دیگر از سردمداران شده است. افراد دیگری هم هستند که یک مضحکه است و مشخص شد چه کسانی مخالف جمهوری اسلامی هستند.» وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که اینها خطری برای نظام و کشور دارند، گفت:«اینها واقعا عددی نیستند. یک‌چیزهایی درست می‌کنند برای اینکه پول می‌گیرند. 44 سال است که اقدام کرده‌اند که این آخرین نشست از همه مفتضح‌تر بود.»

tahan nazif

ایده‌نگاری اصل 27 در شورای نگهبان

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره صدور فرمان عفو از سوی مقام رهبری گفت: «البته این اقدام در سالیان مختلف سابقه داشته اما عفو اخیر فراتر از عفوهای گذشته بود و این نشان از رأفت و اقتدار نظام اسلامی دارد. به نظرم تأثیرات خوبی در جامعه داشته است. اظهارنظرهای مختلف را هم در جامعه می‌بینیم و امیدوارم طلیعه انسجام و وحدت بیشتر باشد و ما از طریق فعالیت‌های مدنی بتوانیم بعضی موضوعات و مشکلات را مطرح کرده و به کمک هم آنها را حل‌وفصل کنیم.» طحان‌نظیف در پاسخ به این سؤال که چقدر ضرورت دارد تا نهادهای حاکمیتی حضور مردم در صحنه را فقط معطوف به حضور در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن ندانسته و سعی کنند صدای اعتراض و مطالبات آنان را بشنوند، گفت: «به نظر همین‌طور است. خود شورای نگهبان پیش‌قدم این موضوع شده تا درباره اصل ۲۷ قانون اساسی و الزامات حقوقی‌اش جوانان، نخبگان و فرهیختگان فکر خود را مطرح کنند و ایده‌نگاری کنند و اگر بستر اعتراضات و تجمعاتی وجود دارد به نحو قانونی دیده شود و اگر خلأها، اقدامات و مشکلاتی وجود دارد، آن‌هم برطرف شود که این موضوع به معنای مشارکت مردم در اداره کشور است.»

khazali

عفو دانشجویان

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره گفته‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «در امتداد نگاه پدرانه رهبر انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت» و در مورد پیگیری‌های این معاونت برای زنان بازداشتی گفت: «مسئله زندان‌ها که مربوط به قوه قضائیه است و زن و مرد نداشته است و نسبت به همه اجرا شده است. در دولت هم همین حالت وجود دارد و نسبت به دانشجویان و احکامی که در دانشگاه‌ها صادر شده است، آقای رئیس‌جمهور دستور عفو را داده‌اند که امیدوار هستیم کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها به این مسئله رسیدگی کنند و دستور آقای رئیس‌جمهور را اجرایی کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی