| کد مطلب: ۴۴۳۵

مقامات

مقامات

گوش شنوا مردم موثرتر از موشک خواست عمومی برای حجاب

kadkhodaie

گوش شنوا

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایلنا درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: «طبیعتا حضورهای پرشور مردم مثل حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن وظیفه یکایک مسئولان را سنگین‌تر می‌کند. در چه مورد؟ در اینکه باید هم گوش‌شنوا داشته باشند و هم تصمیمات جدی‌تری برای حل مشکلات مردم بگیرند. مردمی که به‌رغم همه مشکلات معیشتی و اقتصادی این‌گونه به میدان می‌آیند یعنی می‌گویند ما وفادار به نظام هستیم و وظیفه خودمان را نسبت به نظام انجام دادیم، حالا نوبت مسئولان است.» او گفت: «پس مسئولان باید تلاش بیشتر و شبانه‌روزی برای حل مشکلات داشته باشند. این مورد را از این جهت عرض می‌کنم که هم باید گوش‌ شنوا نسبت به اعتراضات و توقعات مردم داشته باشیم و از طرف دیگر گوش‌مان را نسبت به دشمن ببندیم. هرچقدر گوش ما نسبت به مردم بازتر و شنواتر باشد، مشکلات را بهتر می‌بینیم، لمس می‌کنیم و به شکل بهتری می‌توانیم آنها را حل کنیم.»

salami

مردم موثرتر از موشک

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج گفت: «دشمن‌ می‌خواست خیابان‌ها و کوچه‌های ما را مملو از خشونت کند و در مقابل آرمان‌طلبی یک ملت و امت ایستادگی‌ کند و این‌ مکر دشمنان ما بود. اما، خداوند با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این توطئه‌ را به خود آنها بازگرداند.» او در بخش دیگری گفت: «حضور مردم نشان داد که همه مردم خواهان اسلام هستند و داستان‌ پنج‌ ماه اخیر همه چیز را به دشمنان ثابت کرد؛ حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از ده‌ها موشک که به سرزمین‌هایشان اصابت کند، موثرتر بود. ما از برنامه‌های اروپا، آمریکا و اتحاد این شیاطین نگران‌ نیستیم چراکه حضور مردم نشان داد جبهه دشمنان در مقابل ما موجب اتحاد، وحدت و انسجام بیش‌تر ما می‌شود و هیچ اثری ندارد.»

khazali

خواست عمومی برای حجاب

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در برنامه تهران ۲۰ به بررسی تبیین مسائل بانوان از بیانات رهبر انقلاب پرداخت و درباره موضوع حجاب گفت: «وجود حجاب در قانون یک خواست عمومی است. حجاب منجر به پیشگیری از خشونت، پیشگیری از آسیب‌ها و منجر به گرمی خانواده، پاکی قلب‌ها و کمال زن می‌شود. ابتدا باید گفت هر کشوری، هر منطقه‌ای و محدوده‌ای با توجه به فرهنگ خود، آداب پوشش و آداب و سنن رفتاری خاصی دارد و باید این امر را به‌رسمیت بشناسیم و مقابل یک‌جانبه‌نگری که از غرب تحمیل می‌شود، بایستیم.» به گفته خزعلی حجاب باعث می‌شود زن با فکر و عقیده و با طرح‌های خود در جامعه وارد شود: «نه اینکه به چشم ابزار به او نگاه کنند. شاه به‌عنوان ابزار به زن نگاه می‌کرد و توصیف می‌کرد که زنی خوب است که فریبا باشد. می‌خواهیم این نگاه و نگاه غربی به زن کنار گذاشته شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی