| کد مطلب: ۴۴۷۳

سیاستمداران

سیاستمداران

بررسی خروج آمریکا از افغانستان روسیه برای حمله به دونباس آماده می‌شود لهستان و بالتیک به‌دنبال تجزیه روسیه

United States Congress1

بررسی خروج آمریکا از افغانستان

کمیته بازرسی و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را درباره عملکرد دولت جو بایدن در خروج آمریکا از افغانستان آغاز کرده و از چندین نهاد مختلف خواستار دریافت اطلاعات شده است. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در نامه‌هایی خواستار دریافت اسناد شرح ارتباطات و اطلاعات مربوط به خروج آمریکا از افغانستان، فرایند تخلیه نیروها و رسیدگی به انتقال افغان‌ها به آمریکا شدند. این نامه به شورای امنیت ملی کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا، پنتاگون، ستاد مشترک ارتش، وزارت امنیت داخلی و آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا ارسال شده است. این کمیته اعلام کرد که تصمیمات دولت در آن زمان به یک فاجعه انسانی و امنیت ملی منجر شد. جمهوری‌خواهان می‌گویند که با خروج پرهرج‌ومرج آمریکا، نیروهای طالبان به تجهیزات نظامی آمریکایی که در افغانستان مانده بود، دست یافتند.

john kirby

روسیه برای حمله به دونباس آماده می‌شود

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، ایالات متحده انتظار دارد نیروهای روسیه طی هفته‌های آتی حملات تازه‌ای در دونباس واقع در شرق اوکراین انجام دهند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فرانس ۲۴ گفت: «انتظار ما این است که وقتی آب و هوا بهتر شود، روس‌ها تلاش خواهند کرد تا حرکات تهاجمی بیشتری را در هر نقطه از دونباس انجام دهند. ما تقریباً هر روز با اوکراینی‌ها در تماس هستیم و دائماً با اوکراین در مورد نیازهای آنها برای مبارزه در ارتباط هستیم.» جان کربی همچنین احتمال سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین را در چارچوب تور سفر اروپایی او رد کرد. انتظار می‌رود بایدن عصر دوشنبه به لهستان سفر کند. کربی همچنین گفت که قرار نیست بایدن در جریان سفر خود به لهستان با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کند.

vasily nebenzya

لهستان و بالتیک به‌دنبال تجزیه روسیه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت گفت؛ لهستان و کشورهای بالتیک به‌دنبال تجزیه روسیه و کنترل منابع طبیعی آن هستند. واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد جمعه در نشست شورای امنیت در سالگرد تایید قطعنامه ۲۲۰۲ که به بسته تدابیر مینسک برای سازش اوکراین مرتبط بود، گفت: «چه زمانی، چگونه و به تحریک چه کسی سازمان امنیت و همکاری اروپا از سوی آن دسته از روس‌هراسان وحشی - لهستانی‌ها، بالتی‌ها و دیگر جوانان اروپایی - که دیگر حتی سعی نمی‌کنند نقشه‌های خود برای تجزیه روسیه و تصرف منابع طبیعی آن را پنهان کنند، به گروگان گرفته شد؟» نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: «اگر این حرف را از طرف من قبول ندارید، آن مانیفستی را که خانم آنا فوتیگا، نماینده پارلمان اروپا از لهستان اخیراً در وب‌سایت خبری یوراکتیو (Euractiv) منتشر کرده است، بررسی کنید.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی