| کد مطلب: ۴۶۷۳

سیاستمداران

سیاستمداران

روسیه ناتو را زیر نظر دارد اختلاف برسر معرفی نامزد مشترک شکنجه بازداشتی‌های ریتز کارلتون

putin

روسیه ناتو را زیر نظر دارد

ولادیمیر پوتین روز گذشته گفت، مسکو باید به مذاکرات درباره مسئله توانایی‌های هسته‌ای انگلیس و فرانسه بازگردد، زیرا ناتو نشان داد به‌جای آنکه یک بلوک سیاسی باشد، یک بلوک نظامی است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «مسکو.کرملین.پوتین» عنوان داشت: «ما ابتدا انگلیس و فرانسه را جدی نمی‌گرفتیم، زیرا ناتو اظهار کرده بود که تقریبا یک نهاد غیرنظامی است؛ اما اکنون مشاهده می‌کنیم که ناتو به‌جای آنکه به قول خودش یک بلوک سیاسی باشد، یک بلوک نظامی است؛ بنابراین ما مجبور هستیم تا به مذاکرات درباره مسئله تواناهایی‌های هسته‌ای انگلیس و فرانسه بازگردیم.» پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه با مشارکت کشورهای عضو ناتو در بررسی معاهده استارت نو مخالفت نمی‌کند. رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به این معاهده تصریح کرد: «البته که کشورهای ناتو رسما به‌عنوان طرفی برای این معاهده محسوب نمی‌شوند و فقط دو طرف (روسیه و ایالات متحده آمریکا) وجود دارد.»

Flag Turkey

اختلاف برسر معرفی نامزد مشترک

اپوزیسیون ترکیه با مشخص شدن زمان انتخابات همزمان ریاست‌جمهوری این کشور برای روز ۱۴ ماه مِی(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) در خصوص معرفی نامزد مشترک انتخاباتی دچار اختلاف و شکاف جدی شدند. در حالی که کمتر از دو و نیم ماه به زمان برگزاری انتخابات همزمان ریاست‌جمهوری و مجلس ترکیه باقیمانده است، حزب حاکم «عدالت و توسعه» به همراهی حزب «حرکت ملی» از حدود دو ماه قبل «رجب‌طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهور کنونی را به‌عنوان نامزد خود معرفی کرده‌اند. احزاب اپوزیسیون ترکیه نیز تاکنون به جمع‌بندی نهایی برای معرفی نامزد مشترک برای شکست اردوغان، رقیب سرسخت خود نرسیده‌اند و نشانه‌های شکاف در ائتلاف آنها هر روز بیشتر می‌شود. رهبران ۶ حزب مخالف اردوغان برای پیگیری اقدامات مشترک خود طی یک‌سال گذشته، ۱۲ بار جلسه مشترک تشکیل داده و قصد دارند تا اردوغان را در انتخابات پیش رو، پس از دو دهه از قدرت کنار بزنند.

محمد عبدالملک آل شیخ

شکنجه بازداشتی‌های ریتز کارلتون

یک سازمان حقوق بشری با افشای جزئیات جدیدی از اتفاقات سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض، از نقش یک وزیر نزدیک به ولیعهد سعودی در نظارت بر شکنجه بازداشت‌شدگان در این هتل پرده برداشت. سازمان دموکراسی برای جهان کنونی عربDAWN، در گزارشی در این باره فاش کرد که «محمد بن عبدالملک آل‌شیخ»، وزیر سعودی به‌عنوان رئیس یک باند تحت رهبری محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان کار می‌کرد و وظیفه او شکنجه و باج‌گیری از تجار سعودی به منظور مصادره پول آنها به بهانه مبارزه با فساد بود. در این گزارش آمده است که این وزیر سعودی شخصا بر شکنجه دست‌کم سه زندانی نظارت داشته و به شکل غیرقانونی دارایی‌های تجار برجسته سعودی و مقامات دولتی سابق را در جریان اتفاقات هتل ریتز کارلتون مصادره کرده است. یک دست‌نوشته از «سالم المزینی»، یکی از بازداشت‌شدگان هتل ریتز کارلتون تایید می‌کند که آل‌شیخ شخصا در جلسات شکنجه حضور و نقش داشته است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی