| کد مطلب: ۴۶۱۳

سیاستمداران

سیاستمداران

طرح چین برای پایان جنگ اوکراین جانسون نامزد دبیرکل ناتو می‌شود انگشت اتهام لیبرمن به سوی نتانیاهو

wang yi

طرح چین برای پایان جنگ اوکراین

وزارت خارجه چین در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، «طرح صلح» این کشور برای پایان درگیری‌ها در اوکراین را منتشر کرد. وزارت خارجه چین سرانجام در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح ۱۲ بندی خود را برای نحوه پایان‌دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین منتشر کرد. این «طرح صلح» در وب‌سایت وزارت خارجه چین منتشر شده است. طرح ۱۲بندی دولت چین برای حل‌وفصل درگیری‌ها و پایان جنگ در اوکراین به این شرح است: احترام به حاکمیت همه کشورها، پایان‌دادن به تحریم‌های یک‌جانبه، کنارگذاشتن ذهنیت و گفتار «جنگ سرد»، توقف خصومت‌ها و درگیری‌ها، ازسرگیری مذاکرات صلح، حل بحران انسانی، حفاظت از غیرنظامیان و اُسرای جنگی، تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای، کاهش خطرهای راهبردی، افزایش صادرات غلات، حمایت از پایداری زنجیره‌های صنعتی و زنجیره تأمین (کالاها)، بازسازی پساجنگ. ۲۹ بهمن، «وانگ یی» مدیر دفتر مرکزی وزارت خارجه چین از اعلام موضع این کشور در قبال جنگ اوکراین تا پایان ماه فوریه خبر داد.

Boris Johnson

جانسون نامزد دبیرکل ناتو می‌شود

بوریس جانسون با اعلام اینکه برای انتصاب به‌عنوان دبیرکل بعدی ائتلاف ناتو نامزد خواهد شد، گفت که از نظر او ارسال سلاح از سوی چین برای روسیه یک اشتباه تاریخی است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در مصاحبه‌ای گفت: «ریاست ناتو ایده‌ای عالی است. می‌دانید این ایده بسیار خوبی است. من خطاب به دوستان عزیزم تاکید می‌کنم که چنین فکری را دارم و این کاندیدای دبیرکل ناتو را فراموش نکنید. فکر می‌کنم این بار موفق خواهم شد.» این صحبت جانسون در حالی مطرح شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که از اول اکتبر ۲۰۱۴ در این سمت بوده، قرار است ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ از سمتش کنار برود. همچنین جانسون که در زمان شروع جنگ اوکراین در یک سال قبل نخست‌وزیر کشورش بود در مصاحبه‌ای به اسکای‌نیوز گفت، جهان با «لحظه تعیین‌کننده‌ای در اوایل قرن بیست‌ویکم» روبه‌رو شده است. وی همچنین از مقام‌های لندن خواست انگلیس را تبدیل به اولین کشوری کنند که به اوکراین جنگنده می‌دهد.

Avigdor Lieberman

انگشت اتهام لیبرمن به سوی نتانیاهو

وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: نتانیاهو، اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی به انتقادات شدید «آویگدور لیبرمن»، وزیر سابق دارایی رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، پرداخته است. لیبرمن ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های نتانیاهو، تاکید کرد: نتانیاهو، اسرائیل را وارد وضعیت هرج و مرج کامل کرده و تلاش دارد اسرائیل را از بین ببرد! لیبرمن افزود: «نتانیاهو تنها دو ماه پس از تشکیل کابینه جدیدش، اسرائیلی‌ها را دچار ترس و وحشت شدید کرده است.» لیبرمن با اشاره به پشت‌پرده کابینه جدید نتانیاهو، گفت: در شرایط کنونی نتانیاهو مورد سوءاستفاده از سوی ایتمار بن‌گویر (وزیر امنیت داخلی) و «بتسلئیل اسموتریچ» (وزیر دارایی) قرار می‌گیرد و در شرایط کنونی کابینه وی چندین رئیس دارد نه یک رئیس!

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی