| کد مطلب: ۴۶۹۱

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

نزدیکی توافق با آمریکا سفر گروسی به تهران رهگیری 610 پهپاد ایرانی

amir abdollahian

نزدیکی توافق با آمریکا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که سه‌شنبه‌شب (دوم اسفند ۱۴۰۱) به دعوت رسمی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در رأس هیئتی عازم بغداد شده بود، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، درباره پیام وزیر خارجه عراق از سوی آمریکا گفت: «آقای فؤاد حسین که از سفر واشنگتن برگشتند حامل این پیام بودند که طرف آمریکایی برای جمع‌بندی توافق آمادگی دارد، ما نیز همواره از مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال کرده‌ایم و از مذاکره فاصله نگرفته‌ایم. این آمادگی را داریم در چارچوب مذاکراتی که تاکنون در وین انجام شده و پیام‌هایی که بین ما و طرف آمریکایی از طریق واسطه به‌صورت «نان پیپر» (non paper سند غیررسمی) تبادل شده که متضمن رعایت منافع همه طرف‌ها و البته خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران هست، نسبت به جمع‌بندی توافق و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات‌شان ذیل برجام عمل کنیم. تصور می‌کنم اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع‌بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه قبلی را تکرار نکند ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.»

grossi

سفر گروسی به تهران

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در صفحه توئیترش به گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران پرداخت و نوشت: «تصور من این است که شانس قابل‌توجهی برای سفر رافائل‌گروسی به ایران در هفته آتی وجود دارد. همچنین از نظر من، گزارش پادمانی که همراه با گزارش فصلی منتشر می‌شود، تا اواخر هفته آتی و با توجه به نتایج سفر منتشر خواهد شد. اگرچه تاکید می‌کنم که احتمال نمی‌رود توافقی گسترده در زمینه تحقیقات پادمانی درباره ذرات هسته‌ای اعلام‌نشده انجام شود؛ بیشتر احتمال دارد که شاهد تلاش گروسی برای افزایش دفعات بازرسی‌ها در فردو، نطنز و جاهای دیگر در بحبوحه نگرانی‌ها درباره سطوح بسیار بالای غنی‌سازی در ایران باشیم.»

رهگیری ۶۱۰ پهپاد ایرانی

«میکولا اولشوک»، فرمانده نیروی هوایی اوکراین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که ارتش این کشور از سپتامبر گذشته تاکنون ۶۵۰ موشک کروز روسی و بیش از ۶۱۰ پهپاد شاهد ساخت ایران را رهگیری و منهدم کرده است. اولشوک در ادامه خواستار ارسال هواپیماهای مدرن و سامانه‌های موشکی ضدهوایی دوربرد توسط کشورهای غربی به اوکراین شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی