| کد مطلب: ۱۱۲۶۲

رویداد

bazrafshan_nader نادر بذرافشان

اعتراض طلافروشان

طلافروشان به ثبت اطلاعات سرمایه‌ای که چند نسل گشته است، معترض هستند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا با تأکید بر اینکه فعالان این صنف مخالف شفاف‌سازی و پرداخت مالیات نیستند، به تسنیم گفت: در سامانه جامع تجارت الزام است کد ملی خریدار طلا ثبت شود ولی در مؤدیان این الزام را برداشته‌اند؛ تعدد سامانه‌ها مشکل‌ساز است. او اظهار کرد: در سامانه جامع تجارت از 24 مهر 1401 ثبت اطلاعات اجرایی شده بود ولی صنف طلا وقت گرفت تا فرایند آموزشی تکمیل شود؛ با این حال برخی از همکاران سوال و ابهاماتی داشتند که مورد اصلی ثبت سرمایه در این سامانه است؛ می‌گویند «چرا باید سرمایه‌ای که چند نسل گشته است و تعداد زیادی افراد در آن سهم دارند در سامانه ثبت شود؟»، مورد بعدی هم امنیت سامانه است، می‌گویند، وقتی طلا ثبت شود و همزمان جنس بخواهد از شهری به شهری دیگر منتقل شود، با چه سامانه امنیتی از اطلاعات محافظت خواهد شد؟

navaz نواز

سرنخ حملات سایبری

فعالیت انحصاری یک شرکت پرداخت الکترونیک، از عوامل تکرار حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و عقب‌ماندگی در استفاده از فناوری‌های نوین در جایگاه‌ها است. به گزارش ایلنا رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور درباره جزئیات حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت گفت: چندین ماه قبل از اینکه در سال ۱۴۰۰ حمله سایبری رخ دهد، هشدارهای لازم را در این‌باره به مسئولان مرتبط داده بودیم. او با بیان اینکه همه داده‌های دریافتی از متخصصان و روند موجود در جایگاه‌های سوخت، نشان‌دهنده استهلاک و بی‌توجهی‌ها بود، ادامه داد: این مسائل امکان خطر را بیشتر می‌کرد، اما متأسفانه در آبان ۱۴۰۰ این اتفاق رخ داد؛ پس از آن هم صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، برای نوسازی و همچنین تغییر نظام توزیع هدفمند یارانه سوخت اقداماتی انجام داد. نواز گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه فراخوانی صادر کردیم و ۶ بانک برای همکاری، اعلام آمادگی کردند.

rezvanifar_mohamad محمد رضوانی فر

واردات ۱۰/۵ میلیون موبایل

در ۹ ماهه سال جاری ۱۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۵۲۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. به گزارش تسنیم، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران افزود: ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه 2 میلیارد و 237 میلیون و 755 هزار دلار بوده است. رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری در 9 ماهه امسال می‌افزاید: در این مدت 10 میلیون و 179 هزار و 860 دستگاه به ارزش 2 میلیارد و 25 میلیون و 262 هزار دلار به شیوه تجاری و 365 هزار و 668 دستگاه به ارزش 212 میلیون و 493 هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد. شایان ذکر است، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت ذیل کدهای شماره 85171210 و 85171390 به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره 85171220 و 85171420 به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی