| کد مطلب: ۱۰۵۲۴

رویداد

mobile

واردات ۲ میلیارد دلار موبایل

در ۸ ماهه سال جاری ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون دلار وارد کشور شده است. به گزارش مهر، براساس آمار گمرک ایران، در ۸ ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری به ارزش یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار وارد کشور شده است. این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری در ۸ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۸ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۹۷ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۷۴۶ هزار دلار به شیوه تجاری و ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد. شایان ذکر است، آمار واردات تلفن همراه در ۸ ماهه سال جاری ذیل کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی است.

peimanpak_Alireza

صادرات مستقیم پای مرغ به چین

قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس رایزنی‌های صورت‌گرفته میان سازمان دامپزشکی و وزارت امور خارجه ایران با چین، توافقاتی انجام شده است که از یک ماه آینده صادرات پای مرغ ایران به چین به‌صورت مستقیم انجام شود. به گزارش تسنیم، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: صادرات پای مرغ ایران از گذشته به‌طور سنتی به‌شکل غیر‌مستقیم و از طریق کشور‌های جنوب شرق آسیا مانند ویتنام به چین صادر می‌شود. وی افزود: ظرفیت صادرات پای مرغ به چین سالانه 150 تا 300میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

maskan

۵۰ متری‌‌ها در صدر معاملات مسکن

آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری بالاترین حجم معاملات مسکن در شهر تهران طی آبان‌ماه امسال را داشته‌اند. به گزارش تسنیم، گزارش بانک مرکزی از تورم مسکن در آبان‌ماه حاکی است: توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده شهر تهران در آبان‌ماه سال 1402 نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع سهمی معادل 8/55‌درصد از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص دادند. بالاترین حجم معاملات مسکن مربوط به آپارتمان‌های 50 تا 60 متری به میزان 5/15‌درصد بوده است. همچنین بررسی گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران طی آبان‌‌ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن (مهرماه) ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است. براساس این گزارش، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله‌شده در مناطق 22گانه تهران در آبان‌ماه به 75 میلیون و 770 هزار تومان رسیده است. در بین مناطق شهری تهران، منطقه 3 با متوسط قیمت 135 میلیون و 740 هزار تومان بیشترین قیمت را داشته است. طی سال‌های اخیر منطقه یک همواره بیشترین متوسط قیمت مسکن را در مناطق 22گانه به خود اختصاص داده بود.

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی