| کد مطلب: ۲۰۱۴۳

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با هم‌میهن اعلام کرد:

شروع همکاری تخصصی مجلس و دولت چهاردهم

شروع همکاری تخصصی مجلس و دولت چهاردهم

مرکز پژوهش‌های مجلس طبق قانون موظف است تحقیقات، آمار و پژوهش‌های صورت‌گرفته را منتشر کند. مسلماً گزارش‌های منتشرشده به مذاق برخی خوش می‌آید و به مذاق برخی دیگر خوش نمی‌آید. اما نکته مهم این است که مرکز پژوهش‌ها به دور از مسائل سیاسی گزارش‌ها را ارائه کند.

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص با هم‌میهن گفت‌وکو کرده که در زیر آمده است.

‌چقدر موضوعات سیاسی در انتشار گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس مؤثر است؟

رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس با تمام دولت‌ها تعامل حداکثری و همکاری کارشناسی و تخصصی بوده و هست. در این تعامل سعی می‌کنیم که استقلال کارشناسی و شرافت حرفه‌ای مرکز پژوهش‌ها را حفظ کنیم و با نگاه تخصصی و دقیق، همچنین با رعایت مصالح عمومی مردم و منافع ملی نسبت به موضوعات بپردازیم. سعی می‌کنیم نقاط قوت را همزمان با نقاط ضعف تحت پوشش قرار دهیم.

‌چگونه استقلال کارشناسی را در مقابل درخواست دولت‌ها حفظ می‌کنید؟

تلاش بر این است که از سیاست‌بازی‌های سخیف که روح کارشناسی و اقدامات مرکز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اعتماد مردم و مسئولان را سلب کند، پرهیز کنیم. در حقیقت مسائل را با رویکرد کارشناسانه بررسی می‌کنیم.

‌این مرکز با دولت سیزدهم و آقای رئیسی چه تعاملی داشته است؟

در دوره مرحوم شهید رئیسی بیش از 600 بسته راهبری-عملیاتی در خصوص مسائل مختلف کشور تهیه و در اختیار دولت قرار دادیم. مرحوم رئیسی، آقای مخبر و وزرا روی این بسته‌های عملیاتی دستوراتی دادند تا عملیاتی شود.

‌با دولت چهاردهم و آقای پزشکیان هم تعاملی برقرار کرده‌اید؟

در ارتباط با دولت جدید نیز این اقدام را در دستور کار قرار دادیم و با توجه به اینکه میثاق ملی مشترک بین دولت و مجلس، برنامه توسعه است، از همین ابتدای شروع به کار دولت، همکاری نزدیکی بین وزارتخانه‌ها و مرکز پژوهش‌ها در ارتباط با راهبری احکام و مواد مختلف برنامه هفتم آغاز شده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی