| کد مطلب: ۱۰۷۴۰

خبرسازان

farzadifar_nazanin1 نازنین فرزادی فر

سیستان و بلوچستان رکورددار کمبود فاکتور ۱۳

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت که بالاترین موارد ابتلا به فاکتور ۱۳ در دنیا، در استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است. نازنین فرزادی‌فر، با اشاره به بالا بودن میزان ابتلا به بیماری هموفیلی در استان‌های شرقی، غربی و جنوبی به ایلنا گفت: «باتوجه به اینکه ازدواج‌های فامیلی در این مناطق غیرقابل اجتناب است، میزان ابتلا به بیماری‌های خاص به‌دلیل توارث، در این مناطق زیاد است. البته ما تلاش می‌کنیم آزمایشات لازم را در این مناطق داشته باشیم.» او در ادامه درباره آخرین وضعیت داروی فاکتور ۸ این بیماران توضیح داد: «در سال گذشته میزان تولید دارو توسط تولیدکننده داخلی به‌شدت پایین آمد و در یک بازه زمانی یا تولید نداشتند یا اگر تولید داشتند اصلاً توزیع نمی‌شد و ما پاییز و زمستان بسیار سختی در سال گذشته از نظر دارو داشتیم.» او ادامه داد: «امسال یک تولیدکننده دیگر به جمع تولیدکنندگان داروی فاکتور ۸ اضافه شده است و داروی نوترکیب را تولید می‌کند که نوع دارو، نوع جدیدی است و درحال‌حاضر بین بیماران توزیع می‌شود. امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و بتوانیم خاطر بیماران را از تامین این داروی نوترکیب آسوده کنیم.»

ahmadisadr_ahmad احمد احمدی صدر

تهیه اوراق هویتی برای بی‌خانمان‌ها 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، از تهیه شناسنامه و اوراق هویتی برای بی‌خانمان‌های مستقر در مددسراها خبرداد. احمد احمدی‌صدر به ایسنا گفت: «بخشی از مددجویان ۲۰ مددسرای شهر تهران به‌دلایل گوناگون فاقد مدارک هویتی هستند که با تلاش مددکاران و برپایی میزهای خدمت سازمان ثبت‌احوال در مددسراها، شناسنامه و اوراق هویتی برای ۱۵۰ نفر از مددجویان فراهم شده است.» او ادامه داد: «هم‌اکنون نیز درصورتی‌که مددجویی فاقد مدارک هویتی باشد، مددکاران مددسراها تمام همکاری‌های لازم را برای این خدمات ـ با هدف هویت‌یابی به این افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی ـ انجام خواهند داد.» به گفته او، براساس پایش صورت‌گرفته از مددجویان مستقر در ۲۰ مددسرای شهر تهران، بخشی از آنها یارانه حمایت دولت را دریافت نمی‌کنند که جا دارد برای هویت‌بخشی به این افراد آسیب‌دیده، خدمات فوق فراهم شود تا از حقوق شهروندی‌شان برخوردار شوند.

rafiee_somaye سمیه رفیعی

زباله‌سوزی متوقف شود

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس از بررسی مجدد موضوع آلودگی هوای کشور و اهمال دستگاه‌های مرتبط در جلسه یکشنبه خبر داد. به گزارش ایرنا، سمیه رفیعی با اشاره به قانون هوای پاک گفت: «۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا نقش دارند که مجلس برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاه‌ها و نتایج اجرای قانون، نظارت می‌کند.» او با اعلام اینکه یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران موضوع آتش‌زدن زباله‌هاست، افزود: «براساس نظر کارشناسان، زباله‌سوزی سهم قابل‌توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می‌دهد.» به گفته او، با وجود برخی اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های مرتبط، هنوز موضوع زباله‌سوزی متوقف نشده است: «زباله‌سوزی به‌ویژه در فصول سرد سال موجب ورود حجم قابل‌توجهی آلودگی و مواد خطرناک و سمی به هوای پایتخت می‌شود. هرچند گشت‌های شبانه دستگاه‌های مسئول دراین‌زمینه می‌تواند پیشگیرانه باشد، اما باید این موضوع به‌صورت ریشه‌ای حل شود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی