| کد مطلب: ۱۱۰۸۴

سیاستمداران

Hamas_حماس_logo حماس

واکنش حماس و جهاد اسلامی به قطعنامه شورای امنیت

حماس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را «گام ناکافی» توصیف کرد. حماس از این قطعنامه که خواستار گسترش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه می‌شود اما درخواست برای آتش‌بس‌ فوری در آن وجود ندارد، انتقاد کرد. حماس اعلام کرد: «این یک گام ناکافی است و با ملزومات وضعیت فاجعه‌باری که توسط ماشین نظامی تروریست (رژیم صهیونیستی) در غزه ایجاد شده سازگار نیست». در بیانیه حماس همچنین آمده که این بیانیه «شامل تصمیم بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی توسط اشغالگر تروریست علیه مردم فلسطین در غزه نمی‌شود». حماس همچنین اعلام کرده «آمریکا دست به تهی‌کردن اساس این قطعنامه زده و از اراده جامعه بین‌المللی و مجمع عمومی سازمان ملل در توقف تجاوز علیه مردم بی‌دفاع فلسطین سر باز زده است». جهاد اسلامی فلسطین نیز این قطعنامه را «ناامیدکننده» خواند و اعلام کرد، این قطعنامه «شکست بزرگی را برای شورای امنیت در پایان دادن به یک جنگ کشتار آمریکایی که با دستان صهیونیستی انجام می‌شود، ثبت کرد.»

Trump ترامپ

رد درخواست تسریع پرونده ترامپ

دیوان عالی ایالات متحده درخواست بازرس ویژه برای تصمیم‌گیری سریع درباره پرونده ترامپ و انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرد. این پرونده درباره این است که آیا او از تحت پیگرد قرار گرفتن برای سخنرانی قبل از حمله هوادارانش به کنگره در سال ۲۰۲۱ مصونیت دارد یا خیر. جک اسمیت، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده در ماه آگوست ترامپ را به توطئه برای ایجاد مانع بر سر راه یک روند رسمی و تحریک به آشوب متهم کرده بود. وکلای ترامپ اقدامات ترامپ را به‌عنوان بخشی از «مسئولیت رسمی او به عنوان رئیس‌جمهور» از عواقب قضایی، مصون خوانده بودند. بعد از رد این ادعا در دادگاه، وکلای ترامپ درخواست تجدیدنظر کردند و اسمیت از دیوان عالی خواست تا رأساً و پیش از موعد در این باره دخالت کند، نظر بدهد و دادگاه تجدیدنظر را دور بزند تا روند پرونده تسریع شود. دیوان عالی اما درخواست اسمیت را با حکمی تک‌جمله‌ای و بدون توضیح بیشتر رد کرد. ترامپ از این تصمیم که باعث طولانی‌شدن رسیدگی می‌شود، استقبال کرده است.

robert-fitso رابرت فیتسو

اوکراین راه‌حل نظامی ندارد

نخست‌وزیر اسلواکی گفت: «هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری در اوکراین وجود ندارد و حتی با حمایت غرب، کی‌یف نمی‌تواند بر روسیه چیره شود.» روبرت فیتسو، رئیس جدید دولت اسلواکی گفت: «اندکی پس از آغاز جنگ، دو فرصت برای مذاکرات صلح وجود داشت. اوکراین همچنین آماده امضای قرارداد با روسیه بود اما سپس آنها ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) را از امضای توافقنامه صلح منع کردند.» فیتسو تصریح کرد، «راه‌حل نظامی وجود ندارد» و غرب باید بپذیرد که «اوکراین نیروی کافی نظامی برای معکوس کردن وضعیت را در اختیار ندارد» و اوکراین در انجام ضد حمله «ناتوان» است. او ادامه داد: «ما می‌توانیم همه سلاح‌های دنیا، همه پول‌ها را (در اوکراین) بریزیم، اما روسیه هرگز از نظر نظامی شکست نخواهد خورد. ما اکنون از سال ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ می‌رویم و خواهیم دید که روسیه شروع به دیکته‌کردن شرایط حل‌وفصل این درگیری خواهد کرد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی