| کد مطلب: ۱۱۰۲۱

سیاستمداران

Trump ترامپ

تحریم ترامپ در کلرادو

دادگاه عالی کلرادو حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت آمریکا شرکت کند. این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند. این پرونده از سوی فعالان دموکرات به جریان افتاده که استدلال می‌کنند ترامپ فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی دوباره برای ورود به کاخ سفید است چون او در «شورش» علیه دولت ایالات متحده دست داشته و در این زمینه آنها به بخشی از اصلاحیه چهاردهم اشاره داشتند که پس از جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ تصویب شد. چهار قاضی دادگاه عالی کلرادو که همگی دموکرات بودند، روز سه‌شنبه موافقت کردند که ترامپ واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت نیست، اما حکم خود را تا ۴ ژانویه ۲۰۲۴ در انتظار تجدیدنظر باقی نگاه می‌دارند. به گفته استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، او در واکنش به این حکم تصمیم مذکور را «کاملاً ناقص» و محصول «طرح یک گروه چپ‌گرا با حمایت مالی «جورج سوروس» برای مداخله در انتخابات به نمایندگی از جو بایدن حقه‌باز» خواند.

biden1 جو بایدن

به‌دنبال کشور فلسطینی

رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با حمایت‌های تمام‌عیار از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و تلاش برای توجیه تلفات گسترده غیرنظامیان، خواستار تمایز قائل شدن رژیم صهیونیستی میان مبارزان حماس و غیرنظامیان فلسطینی شد. درحالی‌که تعداد کشته‌شدگان حملات رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر به ۲۰۰۰۰ نفر رسیده است؛ بایدن که با «صهیونیست» نامیدن خود به حمایت تمام‌عیار از عملیات رژیم صهیونیستی علیه غزه ادامه داده و از تل‌آویو خواست تلاش کند تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد. او در ادامه گفت: «ما درباره آینده سیاسی ملت فلسطین و راهکار دودولتی با تضمینی برای امنیت اسرائیل که به واسطه آن، از صلح و روابط عادی با همسایگان عرب خود بهره‌مند شود، با شرکای اسرائیلی و عرب خود در حال مذاکره هستیم.» بایدن هم‌چنین مدعی شد که یکی از دلایل عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی این بود که من از نزدیک با سعودی‌ها روی به رسمیت شناختن اسرائیل کار می‌کردم.

Vladimir-Putin پوتین

مذاکره می‌کنم

پوتین که در سال ۲۰۲۲ نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد، بارها گفته است که آماده گفت‌وگو در مورد صلح است، گرچه مقامات غربی می‌گویند، او پیش از هرگونه «تلاش واقعی» منتظر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر است. ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین، آمریکا و اروپا درباره آینده اوکراین است، البته اگر آنها بخواهند. رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه در جلسه با رهبری دفاعی در مسکو گفت: «در اوکراین، کسانی که در قبال روسیه تهاجمی هستند و همچنین در اروپا و ایالات متحده، آیا آنها می‌خواهند مذاکره کنند؟ بیایند مذاکره کنیم اما ما این کار را براساس منافع ملی خود انجام خواهیم داد.» پوتین با بیان اینکه روسیه قصد جنگ با اروپا را ندارد، گفت: «ما از آنچه مال خودمان است، دست نخواهیم کشید.» روسیه اکنون حدود 5/17درصد از سرزمینی را که در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان بخشی از اوکراین به رسمیت شناخته شده بود، در اختیار دارد. روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی