| کد مطلب: ۱۰۷۳۴

سیاستمداران

Vladimir-Putin پوتین

پوتین نامزد می‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برنامه‌های خود را برای نامزدی مجدد در انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. این اعلامیه در جریان گفت‌وگوی غیررسمی پوتین و شرکت‌کنندگان در عملیات ویژه نظامی (جنگ اوکراین) اعلام شد. روز گذشته شورای فدراسیون روسیه، زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ۱۵ تا ۱۷ مارس سال ۲۰۲۴ (۲۵- ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) اعلام کرده بود. پوتین از سال ۲۰۱۲ میلادی رئیس‌جمهور روسیه است و پیش از آن نیز از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ این سمت را عهده‌دار بود.

Recep-Tayyip-Erdoğan اردوغان

حماس تروریستی نیست

رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز گفت، اگرچه آنکارا تحت فشار است تا جنبش فلسطینی حماس را به‌عنوان یک سازمان «تروریستی» بشناسد، اما قصدی برای انجام این کار ندارد. اردوغان گفت: حماس را «سازمان تروریستی» می‌نامند. حماس یک واقعیت فلسطین است، اما یک سازمان تروریستی نیست. حماس یک جنبش سیاسی است، به‌عنوان یک حزب سیاسی - جنبشی است که در انتخابات پیروز شده است. رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: مدام از ما می‌خواهند تا حماس را تروریستی اعلام کنیم اما چنین قصدی نداریم. اردوغان در بدو ورود به ترکیه از یونان به خبرنگاران گفت: حماس را فقط به این دلیل که شما می‌گویید، یک سازمان تروریستی نخواهیم خواند. ما اینجا یک جنبش سیاسی داریم که در انتخابات پیروز شده است. وی هم‌چنین گفت، او و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، طرح ایجاد یک هاب گازی در شمال غرب ترکیه را که از طریق آن گاز روسیه به بالکان و اروپا ترانزیت می‌شود، هماهنگ کرده‌اند. اردوغان به خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید، ما قصد داریم ترکیه را به مرکز تامین گاز طبیعی از روسیه به بالکان و اروپا تبدیل کنیم. ما در این مورد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به توافق رسیده‌ایم.

hunter-biden هانتر بایدن

طرح ۹ اتهام جدید علیه هانتر بایدن

دادستان‌های فدرال آمریکا ۹ اتهام جدید به مجموعه اتهامات «هانتر بایدن» اضافه کرده و او را به توطئه برای فرار مالیاتی با ارزش بیش از یک میلیون دلار متهم کردند. در سندی که در روز پنجشنبه در یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا ثبت شده، آمده است: متهم در طول ۴ سال تلاش کرد تا دست‌کم از 4/1میلیون دلار مالیات فدرال فرار کند. براساس این اتهامات جدید، هانتر بایدن، پسر جو بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) درآمد خود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده و کوشیده تا از پرداخت میزان مالیات واقعی فرار کند. فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا در این کیفرخواست تازه متهم شده است که به جای پرداخت مالیات، میلیون‌ها دلار صرف زندگی پرزرق و برق خود کرده و «چندین میلیون درآمد داشته اما از پرداخت مالیات فرار کرده است.» این کیفرخواست همچنین به قراردادهای هانتر بایدن با طرف‌های خارجی پرداخته است؛ از جمله قراردادی ۳ میلیون دلاری با یک شرکت انرژی در چین با محوریت پروژه‌های زیرساختی. او همچنین متهم است که از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به همراه دو تن از هم‌دستانش، 1/3میلیون دلار دریافت کرده تا به یک تاجر رومانیایی برای مبارزه با اتهام دریافت رشوه در رومانی کمک کند. کمیته نظارت مجلس آمریکا در حال تحقیق درباره جو بایدن و خانواده اوست تا به طرح‌های تقلب و فساد ادعایی مالی پی ببرد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی