| کد مطلب: ۱۱۱۷۳

فعالان خصوصی

safaee_mojtaba مجتبی صفایی

محدودیت عرضه برداشته می‌شود

با تدبیری که اندیشیده شده، به‌زودی محدودیت عرضه دوحلقه‌ای لاستیک برداشته خواهد شد تا آرامش بیشتری در بازار حاکم شود. به گزارش ایسنا، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات رؤسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور در حوزه عرضه لاستیک گفت: زمانبر بودن پروسه ثبت درخواست که مستلزم به درج شماره شاسی، شماره موتور و تطبیق آن با کدملی افراد است و همچنین قطعی‌های گاه‌ و بی‌گاه سامانه جامع تجارت برای این کار، یکی از چالش‌های جدی مطرح‌شده از سوی همکاران ما در سراسر کشور بوده است. او نسبت به اقدام کارخانه‌ها برای تحمیل خرید سبدی لاستیک در سایزهای مختلف انتقاد کرد و گفت: با اینکه عمده تقاضای بازار برای تامین لاستیک سایز ۱۳ و ۱۴ است، کارخانه‌ها به‌‌رغم آگاهی به این موضوع، لاستیک‌های سایزهای کم تقاضای خود را نیز در قاب سبد خرید به متقاضیان تحمیل می‌کنند. 

maskan

یک تفاهم‌نامه جدید برای مسکن 

تفاهم‌نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی دهک‌های ۱ تا ۳ در مناطق آزاد امضا شد. به گزارش تسنیم، این تفاهم‌نامه همکاری به منظور هم‌افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر در راستای کاهش انواع محرومیت در زمینه‌های آموزش، سلامت، اشتغال، مسکن و لوازم ضروری زندگی در مناطق آزاد، توسط حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و سید‌مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) امضا شد. رئیس کمیته امداد امام با بیان اینکه مناطق آزاد کشور پیشگام در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستند، گفت: مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالایی در حوزه مسئولیت اجتماعی برخوردار هستند. عملکرد موفق مناطق آزاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند به‌عنوان الگویی موفق به کل کشور تسری یابد. بختیاری افزود: اقدامات خوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم صورت گرفته است که به نوبه خود قابل تقدیر است.

mashhadi-sharif_-Mahmoodi محمود مشهدی شریف

کاهش اسقاط خودرو 

در سه ماه گذشته ۸۰ درصد اسقاط خودرو کاهش داشته است. به گزارش مهر، محمود مشهدی‌شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: در ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ قانون ساماندهی خودرو لازم‌الاجرا شد و دولت طی سه ماه فرصت داشت تا آئین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را به تصویب برساند. این فرصت سه ماهه ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید اما هشت ماه از این موضوع گذشته و هنوز آئین‌نامه تصویب نشده است. او ادامه داد: در این آئین‌نامه بسته‌های تشویقی و تنبیهی فراوانی دیده شده که در بخش تنبیهی بیمه خودروهای فرسوده به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده حذف می‌شود. بسته تشویقی شامل بهره‌مندی از تسهیلات و جدول معادل‌سازی است. او عنوان کرد: در جدول معادل‌سازی خودروهایی که سن کمتری دارند گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین خودرویی که ۲۰ سال سن دارد گواهی آن بیشتر از خودرویی بوده که دارای ۳۰ سال سن است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی