| کد مطلب: ۱۱۰۸۶

فعالان خصوصی

bazrafshan بذرافشان

یک الزام مالیاتی

از اول دی‌ماه کلیه اشخاص حقیقی صاحب مشاغل ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات شدند، با توجه به اینکه صنف طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، فروشندگان و حتی خریداران طلا نگران ثبت سرمایه‌های خود هستند. در این رابطه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، ضمن گلایه از عدم اطلاع‌رسانی‌های جامع با توجه به ابهامات پیش‌آمده در پاسخ به نگرانی‌ها اعلام کرد، ثبت اطلاعات، صرفاً برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است. نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا گفت: مفاد اطلاعیه مذکور با قانون ثبت مشخصات و اطلاعات خریدار و فروشنده در سامانه جامع تجارت ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق ارز، از سال گذشته لازم‌الاجرا شده بود اما همکاران ما چندان نسبت به این موضوع تمایل نداشتند و می‌گفتند که چرا بایستی سرمایه خود را در این سامانه ثبت و اطلاع‌رسانی کنیم! 

asadi_ayat آیت اسدی

قرارگاه مسکن کارگری چه شد

تاکنون هیچ اقدامی برای کارگران در راستای قرارگاه مسکن نشده است. با دستمزد فعلی، کارگران توان پرداخت اجاره خانه ندارند. آیت اسدی، عضو کارگری شورایعالی کار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برگزاری جلسات شورایعالی کار با بیان اینکه همیشه روز 28 تا یکم هر ماه جلسات شورایعالی کار برگزار می‌شد، گفت، هنوز دعوت‌نامه‌ای ارسال نشده است. اسدی گفت: یکی از مصوبات ایجاد قرارگاه مسکن کارگری بود که با تغییر معاونت تعاون باعث ایجاد تعلل در فرآیند اجرا شد. طبق قولی که داده‌اند قرار است تا پایان سال اقداماتی برای کارگران انجام دهند. عضو کارگری شورایعالی کار تاکید کرد: ما از هر طرح و برنامه‌ای که به معیشت کارگران کمک کند استقبال می‌کنیم؛ در رابطه با مسکن کارگری نیز پیشنهادات و راهکارهایی داریم که اگر به آن عمل کنند، تا اندازه‌ای مشکلات مسکن کارگران حل می‌شود وگرنه در شرایط فعلی، کارگران توان پرداخت اجاره‌خانه ندارند چه برسد به خرید خانه.

emam-gholitabar_hamidreza حمیدرضا امام قلی تبار

مسکن و خودرو رویاست

عدم تعیین درآمد نیروی کار متناسب با هزینه‌های سبد معیشت کارگران و نرخ واقعی تورم باعث شده که مسکن و خودرو برای کارگران تبدیل به رویا شود. حمیدرضا امام‌قلی‌تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت معیشتی کارگران گفت:این روزها فعالان جامعه کارگری کشورمان هیچ رمقی برای بیان مطالبات جامعه تحت پوشش خود ندارند. در سنوات گذشته و به‌ویژه در یک سال اخیر باتوجه به افزایش نه‌چندان منطقی درآمد جامعه هدف، هزینه‌های حداقلی این قشر به‌صورت افسارگسیخته‌ای افزایش یافته است؛ خروجی این موضوع صرفاً تشدید مشکلات معیشتی و روحی و بعضاً خانوادگی کارگران و خانواده‌های آنها شده و امید به آینده را در حد غیرقابل انکاری تقلیل داده است. او ادامه داد: در این مدت خرید امکانات حداقلی همچون مسکن، خودرو و... برای نیمی از جمعیت کشورمان از یک هدف به رویا و حسرت بدل شده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی