| کد مطلب: ۱۰۷۳۶

مدیران

khandoozi خاندوزی

تاکید بر مولدسازی برای تخصیص بودجه عمرانی

از این به بعد جز از طریق مولدسازی نمی‌توانیم ۱۰۰‌درصد بودجه را به حوزه عمرانی تخصیص دهیم. به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تمرکز خود را بر ظرفیت‌ مولدسازی قرار داده‌ایم، گفت: باید از ظرفیت مولدسازی استفاده کنیم؛ البته از تهاتر بین‌دستگاهی پرهیز شود چون منجر به خرج و برج دولت خواهد شد. او با بیان اینکه به نسبت کاری که باید انجام شود، خیلی عقب‌افتادگی وجود دارد، عنوان کرد: سال گذشته دولت ۱۰۰‌درصد بودجه عمرانی را اختصاص داد؛ اما از این به بعد، جز از طریق مولدسازی نمی‌توانیم ۱۰۰‌درصد را به حوزه عمرانی تخصیص دهیم. وزیر اقتصاد با بیان اینکه در رابطه با مسئله توزیع مالیات، اگر قانون اصلاح نشود، دولت در خصوص توزیع درآمدها نمی‌تواند کاری کند، گفت: پیگیر موضوع مربوط به سهام عدالت هستیم و به مانعی مبنی بر اینکه طبق سیاست‌های کلی واگذاری بخش مهمی از سهام‌های دولت خلاف سیاست است، برخورد کرده‌ایم که مکاتباتی در این خصوص انجام شده است.

rezvanifar_mohamad محمد رضوانی فر

تسهیل در واردات کالاهای تحریمی  

تصمیم مهم نشست شورای هماهنگی سران قوا، تسهیل واردات کالاهای تحریمی و تسریع در انجام پروژه‌های زیربنایی و بزرگ است. به گزارش مهر، محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران با اعلام هدف‌گذاری این تصمیمات برای مقابله با تحریم‌ها و تسهیل تجارت خارجی گفت: در خصوص شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی داشته‌اند، مصوب شد که بر مبنای تأیید وزارت صمت و توافقات مالیاتی و تأمین‌اجتماعی، مشروط به تعهد تسویه بدهی، ظرف زمان مشخص قانونی، تسهیلاتی برای ترخیص کالاهای آنان در نظر گرفته شود. او ادامه داد: در مورد ترخیص کالاهای اساسی شرکت‌های دولتی و غیردولتی، مشروط به داشتن ثبت سفارش و اخذ سایر مجوزها، امکان ترخیص صددرصدی کالا بدون کد رهگیری فراهم شد. 

Sobhanian_hadi هادی سبحانیان

تسریع در فرآیند استرداد در سازمان مالیاتی 

استرداد را حق مسلم فعالان اقتصادی می‌دانیم و خوشبختانه فرآیند استرداد در سازمان امور مالیاتی تسریع شده است. به گزارش ایسنا، محمدهادی‌ سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه به سهم خود در سازمان امور مالیاتی کشور هر آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ای را بخواهیم ابلاغ کنیم از قبل روی سایت بارگذاری می‌شود، عنوان کرد: حداقل ۱۰ روز به تمام فعالان اقتصادی مهلت می‌دهیم که نظرات خود را اعلام کنند و مبتنی بر نظر آنها این آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها را مورد بازنگری قرار داده و با بهره‌گیری از این نظرات، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها ابلاغ می‌شود. او با بیان اینکه براساس ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم این امکان فراهم شده است که مالیات علی‌الحسابی از همه فعالیت‌ها اخذ شود، گفت: با توجه به اینکه رویکرد کلی این بوده که کسب‌وکارها کمتر دچار سختی شوند، در بخش‌نامه‌ای تمهید شده است که بتوانند از ضمانت‌نامه بانکی با سررسید دو ماهه استفاده کنند. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی