| کد مطلب: ۱۰۷۸۵

فعالان خصوصی

p29-01

دستور بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی دو گروه خاص

بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره ضرورت رفع تعهد ارزی واردکنندگان دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی طی ۶۰ روز از تاریخ ترخیص ابلاغ شد. بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو بخشنامه‌های قبلی مربوط به تفاهم‌نامه‌ چهارجانبه و سه‌جانبه در خصوص تامین ارز دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، شیر خشک، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ضوابط و مقررات ارزی جهت اجرا ابلاغ می‌شود. فارغ از تغییر گروه کالایی مربوطه، در صورت عدم ارائه تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع به قیمت مصوب برپایه نرخ ارز ترجیحی به میزان ۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار یا معادل آن به سایر ارزها از وزارت مذکور مطابق با فرم پیوست، رفع تعهد ارزی منوط به اخذ مابه‌التفاوت از نرخ مذکور (۴۲ هزار ریال به ازای هر دلار) تا نرخ فروش ارز مندرج در سامانه معاملات ارز (ETS) روز ترخیص (رسید مالی مندرج در پروانه گمرکی) طی ۶۰ روز تقویمی از تاریخ ترخیص و واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور نزد این بانک خواهد بود. 

roohani_ali علی روحانی

پنج ناترازی در اقتصاد ایران

اقتصاد کشور با پنج ناترازی بانکی، بودجه، ارزی، انرژی و رفاه مواجه است. معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان این موضوع گفت: ریشه این ناترازی‌ها چند ده‌ساله است و راه‌حل آن فقط در دولت نیست بلکه باید در قوانین، آن را جست‌وجو کنیم.‌ به گزارش ایرنا، علی روحانی، اصلاح ساختارها، رفع ناترازی و نقش‌آفرینی نوین در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: در اقتصاد ناترازی‌های مزمنی را شاهد هستیم که ریشه در دهه‌های گذشته دارد، برای نمونه ریشه ناترازی نظام بانکی به بیش از یک دهه قبل بازمی‌گردد یا ریشه ناترازی انرژی به مجموعه‌ای از تصمیم‌گیری‌ها و ملاحظات سیاسی مربوط می‌شود. روحانی تاکید کرد: ناترازی رفاهی همچون ناترازی صندوق بازنشستگی است و این ناترازی را بایستی ذیل مباحث نظام مالیاتی مورد بررسی قرار دهیم. 

mohabatkhah_khalil خلیل محبت خواه

پایان مسکن مهر شهر پردیس تا شهریور ۱۴۰۴

دولت وعده داده که تا پایان شهریور ۱۴۰۴ پرونده مسکن مهر را خواهد بست. مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان «با تلاش‌های انجام‌شده ۱۰هزار واحد مسکن مهر پردیس قبل از اتمام سال تکمیل و تحویل خواهد شد»، از تلاش آن شرکت برای تکمیل تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در صورت تأمین اعتبار در دولت فعلی خبر داد. به گزارش تسنیم، خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در آن شهر جدید، توضیح داد: از واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهر جدید پردیس به‌تعداد 29 هزار و 182 واحد در مهر سال جاری 10 هزار واحد تکمیل و با اجرای تمامی زیرساخت‌ها به متقاضیان تحویل شد. مدیران هر بلوک در مشارکت با مالکان تمامی واحدهای تحویل‌شده باید انشعابات برق و گاز خود را که تا محل ساختمان آمده است، راه‌اندازی کنند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با ابراز اینکه «واحدهای باقیمانده مسکن مهر آن شهر هم‌اکنون به 19 هزار و 182 واحد کاهش یافته است» از برنامه آن شرکت برای تحویل 7 هزار واحد در دهه فجر و 3 هزار واحد دیگر قبل از اتمام سال جاری خبر داد. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی