| کد مطلب: ۱۰۷۸۴

مدیران

amani-hamedani_hamid حمید امانی همدانی

پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده

براساس اظهارنظر مسئولان یارانه نقدی، معیشتی، کالابرگ الکترونیک، دارو، شیرخشک و نان در سال آتی هم پرداخت خواهد شد و تغییری را در این زمینه شاهد نخواهیم بود. به گزارش ایسنا، معاون سازمان برنامه و بودجه از ادامه پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تداوم پرداخت یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و تداوم پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ خبر داد. حمید امانی‌همدانی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، پرداخت مستقیم یارانه‌های نقدی و دارو به ذی‌نفعان نهایی (سرپرستان خانوار و داروخانه‌ها)، حمایت از تولید و اشتغال با کاهش حقوق گمرکی ماشین‌آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی به دو‌درصد و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو و ملزومات مصرفی پزشکی و شیر خشک اطفال به یک‌درصد در جهت کنترل تورم به‌ویژه در اقلام مؤثر بر سفره مردم و سلامت مورد توجه دولت قرار گرفته است.

17648662_788-1024x576

ثبت‌نام دوباره انصراف‌دهندگان از طرح‌های فروش خودرو؟

برخی مشارکت‌کنندگان در طرح‌های فروش یکپارچه خودرو (داخلی و وارداتی) به دلایل مختلف، از طرحی که در آن شرکت کرده بودند، انصراف داده‌اند؛ اما حال برخی از آن‌ها قصد دارند دوباره در طرح‌های جدید اعم از داخلی‌ و وارداتی شرکت کنند، اما آیا این کار امکان‌پذیر است؟ مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مشارکت‌کنندگان در طرح‌های فروش یکپارچه اعم از داخلی و وارداتی، زمانی‌که به‌عنوان یک مشتری منتخبِ یک محصول در سامانه شناخته می‌شوند، اطلاعات‌شان برای شرکت خودرویی (که انتخاب کرده‌اند) ارسال می‌شود؛ بنابراین ادامه روند از واریز وجه خودرو تا تحویل آن برعهده شرکت است. حال اگر مشتری برای واریز وجه در موعد مقرر اقدام نکرده باشد، از نظر شرکت به منزله انصراف تلقی شده و بایستی اطلاعات مشتری را مجدد به سامانه یکپارچه ارسال کند تا «عدم تخصیص» این مشتری، برای سامانه یکپارچه احراز شود تا دسترسی او برای ثبت‌نام‌های بعدی باز شود. 

akrami_rahmatola رحمت الله اکرمی

قرض دولت از بانک مرکزی؟ 

خرانه‌دار کل کشور می‌گوید، در دولت سیزدهم ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه‌گردان خزانه نگرفته‌اند و همین امر سبب شده تا جلوی افزایش نقدینگی، خلق پول و نقش‌های منفی گردش پول گرفته شود. رحمت‌الله اکرمی، در گفت‌وگو با مهر در مورد حساب واحد خزانه اظهار کرد: حساب واحد خزانه یکی از مسائل بسیار مهم و تعیین‌کننده برای مدیریت نقدینگی است که در این سازوکار همه حساب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارند را به‌صورت یکپارچه تجمیع می‌کنیم و بدون هیچ‌گونه دخالتی هر کسی کار خود را انجام می‌دهد؛ منتهی سازوکار آن از طریق بانک مرکزی و به‌منظور مدیریت نقدینگی تعیین می‌شود. خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه حساب واحد خزانه از رسوب پول جلوگیری می‌کند و به درستی عمل می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم تقریباً ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه‌گردان خزانه نگرفتیم، در صورتی که تنخواه‌گردان خزانه یک روال قانونی است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی