| کد مطلب: ۱۰۸۴۹

مدیران

bazrpash بذرپاش

علت گرانی مسکن

علت گرانی قیمت‌ مسکن احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سودجویی دلالان شده است. به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احتکار قیمت مسکن را بالا برد، گفت: پروژه نهضت ملی مسکن یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی طی ۱۰۰ سال اخیر است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه تأمین منابع مالی، مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه را شناسایی کنیم البته ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در برنامه داریم که به مرور از ابتدای سال آینده شرایط واگذاری به مردم اجرا خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت‌های سرسام‌آور در مسکن به دلیل احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سوداگری شده است، گفت: سامانه‌ای برای شناسایی زمین‌های معطل‌مانده راه‌اندازی شده است.

zeighami-mehdi مهدی ضیغمی

واردات ۴۰ هزار خودرو 

پایان امسال پتانسیل واردات 40 هزار خودروی دیگر وجود دارد، اما وابسته به تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز است. به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت. او اظهار داشت: مسیر دولت تغییر نکرده است و سخنان مطرح‌شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود، زیرا اگر مطابق برنامه واردات انجام نشود، ناترازی به دنبال خواهد داشت. ضیغمی با تاکید بر اینکه واردات خودرو با قطعیت امسال و سال بعد انجام می‌شود، تصریح کرد: مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و جلسات متعددی با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز برگزار شده تا این روند تسریع شود.

mohamadi_mohamad محمد محمدی

بررسی حذف سوخت یارانه‌ای ایرلاین‌ها 

حذف سوخت یارانه‌ای ایرلاین‌ها در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است. پروازهای ایران و عربستان به زودی ازسرگرفته می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص پیگیری حذف سوخت یارانه تحویلی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی توسط وزارت نفت و نظر سازمان هواپیمایی کشوری در این باره، اظهار کرد: موضوع حذف سوخت یارانه‌ای هواپیما از سال 94 و همزمان با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مطرح شد. او ادامه داد: این موضوع طی سال‌های اخیر به دلایلی به تعویق افتاد. در زمان حاضر موضوع حذف یارانه سوخت تحویلی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است. او افزود: در حال حاضر فقط پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین‌های داخلی سوخت یارانه‌ای 600 تومانی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی