| کد مطلب: ۱۰۸۱۷

مدیران

aliabadi عباس علی آبادی

واردات خودرو ادامه دارد

تا زمانی که ناترازی در تولید خودرو وجود داشته باشد، ما واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانیم و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. به گزارش فارس، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه ارز واردات خودرو برقی تأمین شده است، گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شده و ابلاغ آن توسط دولت انجام می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تامین ارز واردات خودرو اظهار داشت: ارز در حقیقت ابزاری در تجارت و فعالیت اقتصادی است که بین ساختارهای اقتصادی مختلف کارکرد دارد و روی همه چیز می‌تواند اثرگذار باشد؛ نگرانی دولت این است که یک اقدام نسنجیده اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار تأثیر و معیشت و زندگی مردم با تغییر و نوسانات نرخ ارز دچار خطر شود. لذا با احتیاط عمل می‌کند، ‌اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که اقتصاد کشور دچار لطمه نمی‌شود و وضعیت کشور در این زمینه پایدار و مناسب است.

manzoor  منظور

واردات خودرو به صلاح نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه واردات دو تا سه میلیارد دلاری خودرو به صلاح کشور نیست، گفت: ظرفیت تولید 5/1میلیون دستگاه خودرو در کشور را داریم. به گزارش ایسنا، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: فرض کنیم سال آینده دو تا سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود و براساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه می‌کنیم. درحالی‌که می‌دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرویی اختصاص دهیم که در داخل کشور ظرفیت تولید 5/1میلیون خودرو را داریم. او همچنین با بیان اینکه ظرفیت پرداخت ۳۰‌درصد افزایش حقوق به شاغلان وجود ندارد، گفت: با افزایش هزینه قطعی حقوق، درآمد اتفاق نمی‌افتد و بودجه دولت ناترازتر شده و به بانک مرکزی و بانک‌ها متوسل می‌شود. اضافه برداشت اتفاق می‌افتد، پایه پولی بالا می‌رود و تورم تشدید می‌شود.

bozorgzade_esa عیسی بزرگ زاده

پنج طرح انتقال آب از دریا 

سخنگوی صنعت آب از برنامه وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به فلات مرکزی به کمک انرژی‌های پاک و نو خبر داد. به گزارش مهر، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در خصوص تأمین انرژی لازم در طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی کشور اظهار داشت: اجرای پنج طرح انتقال آب از دریا که اکنون در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و ظرفیت انتقال آب به مرکز کشور را به یک میلیارد مترمکعب می‌رساند، نیازمند ۲ هزار مگاوات برق است که قرار است بخشی از این انرژی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق سبز تأمین شود. او بیان داشت: استفاده از منابع آب نامتعارف برای مناطقی که در سند ملی آمایش سرزمین مورد اشاره قرار گرفته‌اند، در دستور کار نقشه‌راه آب کشور است و توسعه خطوط انتقال آب از دریا در ۵ خط مصداق اجرایی شدن این برنامه است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی