| کد مطلب: ۲۰۰۴

مهلت یک‌هفته‌ای خزعلی

مهلت یک‌هفته‌ای خزعلی

ماجرای شکایت معاون زنان رئیس‌جمهوری

ماجرای شکایت معاون زنان رئیس‌جمهوری

حاشیه‌های معاون رئیس‌جمهور درباره فرزندش که ساکن کاناداست، تمامی ندارد. البته این بار انسیه خزعلی تلاش دارد تا با مهلت یک‌هفته‌ای به افرادی که به شرکت فرزندش اشاره کرده‌اند، به صدر اخبار برگردد. او فرصت یک‌هفته‌ای را تعیین کرده است؛ هرچند از دید کارشناس حقوقی اقدام او غیراخلاقی و نقض خواسته موکد رئیس‌جمهوری است.

روز ۱۶ شهریور مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی نوشت: «اگر فرزند رفت، پدر هم برود! گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندان‌شان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.» درست در آن زمان، موضوع رفتن پسر انسیه خزعلی به کانادا منتشر شد و مهدی خزعلی، برادر خانم معاون، حضور پسر او را در کانادا تایید کرد و گفت: «پسر انسیه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند. این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد، اما او در خارج از ایران در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.» او حتی اعلام کرد:«خواهرانش در ‌خانه‌های مصادره‌ای زندگی می‌کنند.» در آن مقطع درحالی‌که انتظار می‌رفت انسیه خزعلی استعفا دهد یا برکنار شود، او در واکنش به موضوعات مطرح‌شده در توئیتر نوشت: «اما امروز… برخی با ذوق‌زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی‌که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری روبه‌اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور بازمی‌گردد.»

درباره این موضوع کمتر مقام مسئولی اعتراض کرد. اما هاجر چنارانی، نماینده مجلس روز ۱۲ مهر در روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی در مخالفت با رای اعتماد به وزیر کار چنین گفت: «رئیس‌جمهور گفت اگر کسی فرزند تابعیت خارج دارد، خودش هم برود. آقای رئیسی ما منتظر اجرا هستیم. بیش از پنج‌هزار و ۴۰۰ نفر از فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی مقیم خارج هستند! جمهوری اسلامی پولش، مسئولیتش و حقوقش خوب است، اما تابعیتش برای شما نباشد.»

تهدید خانم معاون؛ شکایت می‌کنم

اعتراضات هفته‌های اخیر موجب شد که خبر رفتن پسر معاون آقای رئیس‌جمهوری به حاشیه برود، هرچند با فیلترشدن بسیاری از اپلیکیشن‌ها، بازار فیلترشکن داغ شده و در این میان گاه و بیگاه یادی از منفعت پرسود فرزند خانم معاون نیز می‌شود. اما روز گذشته انسیه خزعلی موضوع پسرش را به میان کشید و به جای استفاده از رسانه در راستای وظایف‌اش، به اعاده حیثیت خانوادگی پرداخت و گفت: «یک هفته به آنهایی که ازشان شکایت شده مهلت می‌دهم که مطلب کذب خود را اصلاح کنند. طرح مسئله مهاجرت پسرم و اینکه وی شرکت وی‌پی‌ان دارد و فیلترشکن می‌فروشد دروغ محض است. از برخی کسانی که نسبت دروغ داده‌اند شکایت کرده‌ام. اصل این شایعه از رسانه‌های معاند منتشر شد و برخی از داخلی‌ها نیز آن را بازنشر کردند. از بعضی از این رسانه‌ها شکایت کرده‌ام و از برخی دیگر هم در شرف شکایت هستم. از همینجا اعلام می‌کنم که یک هفته به آنهایی که این دروغ را منتشر کردند، مهلت می‌دهم که مطلب کذب خود را اصلاح کنند. بعد از یک هفته این حق را در پیگیری شکایت یا طرح آن نسبت به سایر افراد و رسانه‌ها محفوظ می‌دارم.»

اقدام معاون رئیس‌جمهوری غیراخلاقی است

علی مجتهدزاده، حقوقدان درباره اظهارنظر انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار هم‌میهن، گفت:«این اظهارنظرات خیلی عجیب است و اگر او مشاوران عاقلی در کنار خود داشت، حتما می‌گفتند که «دست به این اقدام نزن!» چون نوع فعالیت شرکتی که پسر ایشان در آن شاغل شده، خیلی روشن است و کسانی که این موضوع را مطرح کردند، تحقیقات زیادی کردند. رئیس دولت زمانی که گفت؛ فرزند کسی بخواهد خارج برود پدر هم برود! فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان را مستثنی نکرد. اتفاقا در زمانی این موضوع را مطرح کرد که قرار بود فرزند یکی از وزرا برای تحصیل به خارج برود.»

این حقوقدان تاکید کرد: «رئیسی شغلی هم مطرح و مستثنی نکرده است. تا اینجا نشان می‌دهد خزعلی و دولت به حرف‌هایی که می‌زنند پایبند نیستند و به نوعی حرف‌ها را برای عوام‌فریبی و تبلیغات مردمی سر هم می‌کنند. اما اینکه این خانم در جایگاه معاون این حرف‌ها را می‌زند و از تریبون استفاده می‌کند، به این دلیل است که معتقدند، مملکت مال خودمان است و هر کاری دلمان می‌خواهد انجام می‌دهیم. مدت‌هاست که نمی‌توانیم از قانون با این مجموعه صحبت کنیم، چون متاسفانه فضای حاکمیتِ قانون برقرار نیست. حرف زدن تاثیری هم ندارد. فقط می‌توانیم بگوییم این اقدام معاون رئیس‌جمهوری غیراخلاقی است و اگر هر جای دنیا بود با او برخورد دیگری می‌شد ولی متاسفانه مجموعه دولت به فکر اعتبارشان نیستند و خزعلی هم بتواند به زور دو نفر را محکوم کند دستاورد می‌داند. محکومیت‌ها برای ایجاد اعاده حیثیت جای حرف و حدیث دارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی