| کد مطلب: ۲۳۹۸۲

آخرین وضعیت الهه محمدی و نیلوفر حامدی از زبان مقامات دولت

پیگیری‌ها ادامه دارد

پیگیری‌ها ادامه دارد

در روزهای گذشته و پس از ابلاغ اجرای حکم پنج سال حبس برای دو خبرنگار، پیگیری‌ها درباره آنها ادامه دارد. این خلاصه سخنان وزرا، معاونان و سخنگوی دولت است. از سوی دیگر کارزار درخواست برای توقف اجرای حکم پنج سال زندان الهه محمدی و نیلوفر حامدی از رئیس قوه‌قضائیه به 37 هزار امضاء رسیده و بنابه گفته مسئولان سایت کارزار، این امضاها به مجلس، قوه‌قضائیه و دولت ارائه شده است.

در روزهای گذشته و پس از ابلاغ اجرای حکم پنج سال حبس برای دو خبرنگار، پیگیری‌ها درباره آنها ادامه دارد. این خلاصه سخنان وزرا، معاونان و سخنگوی دولت است. از سوی دیگر کارزار درخواست برای توقف اجرای حکم پنج سال زندان الهه محمدی و نیلوفر حامدی از رئیس قوه‌قضائیه به ۳۷ هزار امضاء رسیده و بنابه گفته مسئولان سایت کارزار، این امضاها به مجلس، قوه‌قضائیه و دولت ارائه شده است. 

دیروز عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «هم‌میهن» گفت که نامه وکلای «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» به دست رئیس قوه‌قضائیه رسیده است و دولت به‌طور جدی پیگیر مسئله این دو خبرنگار است.

او در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» ادامه داد: «همان طوری که سخنگوی محترم دولت نیز مطرح کردند و چندین بار نیز مطرح شده است، هم بنده و هم وزیر دادگستری، نامه‌ای که وکلای دو خبرنگار تهیه کرده بودند را به آقای اژه‌ای منتقل کردیم و پیگیر مسئله آنان به‌طور جدی هستیم.»

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم درباره آخرین رسیدگی‌های دولت به پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفت: «در احکام قضایی نمی‌توانیم دخالت کنیم و روند خود را دارد، اما دولت همواره تاکید دارد با خبرنگاران حتی اگر خطایی مرتکب می‌شوند با صبر برخورد شود. ما درخواست داریم با خبرنگاران با نهایت عفو برخورد شود.»

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز با بیان اینکه موضوع دو خبرنگار بازداشتی در حیطه اختیارات ریاست قوه‌قضائیه است و دولت هم از طریق قوه‌قضائیه در حال پیگیری موضوع است، گفت: «از همکاری خوب قوه‌قضائیه تشکر می‌کنیم، نگاه‌شان نگاه حل مسئله‌ها بوده است.» 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی