| کد مطلب: ۶۱۵۸

سیاستمداران

سیاستمداران

با اوغان معامله نکردم

erdogan

با اوغان معامله نکردم

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که با سینان اوغان، کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه که در دور دوم انتخابات از او حمایت کرد، معامله و سازشی نکرده است. رجب‌طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تشکر از سینان اوغان بابت حمایتش از او در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در تاریخ ۲۸ مه جاری گفت: «هرگز با آقای سینان سازش نکردم، او به‌خوبی از موضع‌گیری روشن ما درباره مبارزه با تروریسم و علاقه ما به پرچم ترکیه آگاه است.» اوغان در بیانیه‌ای حمایت خود را از اردوغان در دور دوم این انتخابات اعلام کرد: «دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل رایزنی‌های گسترده‌ای با مسئولان ائتلاف آتا انجام دادیم و دیدارهایی نیز با کاندیداهای ائتلاف جمهور و ائتلاف مردم داشتیم.» اوغان تاکید کرد: «باید جدول زمانی برای انتقال پناهجویان به کشورهایشان وجود داشته باشد و از ورود دوباره آنها به خاک ترکیه ممانعت شود، ما برای حفظ دستاوردهایمان تلاش می‌کنیم.»

alexis tsipras 3

چپگرایان یونان ائتلاف نمی‌کنند

الکسیس سیپراس، رهبر چپ‌گرایان یونان روز گذشته حکم تشکیل یک دولت ائتلافی را رد کرد و گفت که پس از شکست «دردناک» انتخاباتی حزب سیریزا، خود را برای دومین انتخابات در ماه ژوئن آماده می‌کند. حزب محافظه‌کار «دموکراسی نوین» یونان در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه با کسب 8/40 درصد آرا به پیروزی رسید و سیریزای چپ‌گرا را با 1/20 درصد رای در آستانه سقوط قرار داد و این نتیجه ناامیدی بسیاری از رای‌دهندگان از سبک رادیکال و ضدتشکیلاتی این حزب است. سیپراس امروز به کاترینا ساکلاروپولو، رئیس‌جمهوری یونان گفت که تشکیل دولت ائتلافی غیرممکن است. رهبر حزب سیریزا با عذرخواهی از حامیانش به خبرنگاران حاضر در مقابل عمارت ریاست‌جمهوری گفت: «دلیلی ندارم پنهان کنم که نتیجه انتخابات شوک دردناکی است؛ این غیرمنتظره بود. من مسئولیت کامل این نتیجه را به‌عهده می‌گیرم، اما در فرهنگ لغت من، این به معنای ایستادن و جنگیدن است.»

miler

حمله پهپادی اوکراین علیه ساختمان‌های سرویس امنیتی روسیه

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که نیروهای اوکراینی حملات پهپادی را علیه ساختمان‌های سرویس امنیتی روسیه FSB و وزارت کشور در بلگورود انجام داده‌اند. در این ارتباط گفته شده که ارتش اوکراین با اقدامات هماهنگ از آن سوی مرز به گروه لژیون آزادی روسیه که گروهی ضدپوتین است، کمک می‌کند. همزمان شبه‌نظامیان گروه لژیون آزادی روسیه ادعا می‌کنند که یک روستای مرزی روسیه را تصرف کرده‌اند. متئو میلر، سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا دوشنبه به گزارش‌های مربوط به «استفاده شبه‌نظامیان از تجهیزات نظامی آمریکایی» در جریان این حمله اشاره نکرد؛ اما تأیید کرد که ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از جمله جت‌های جنگنده اف-۱۶ یک «اولویت» برای دولت آمریکا و متحدانش است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی