| کد مطلب: ۴۶۲۰

مدیران

مدیران

مولدسازی شفاف شود اقساط نهضت مسکن کاهش می‌یابد پیگیری چینی‌ها

khandoozi 2

مولدسازی شفاف شود

مردم همه شهرها و روستاها باید بدانند که کدام املاک در مسیر مولدسازی و کدام طرح‌ها در مسیر تکمیل قرار می‌گیرند. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت، باید مدیران استان‌ها در مورد پروژه‌ها و املاک دستگاه‌های استان‌ها هم‌رسانی کنند و به‌عنوان کانون اتصال در کنار استاندار باشند. مدیران در استان‌ها در کنار کار فنی، درباره فضاسازی در سطح استان برای تنویر و اقناع افکار عمومی کار کنند.» او همچنین درباره مطالبات مدیران استانی درباره پاسخگویی بانک‌ها عنوان کرد: «باید از معاون نظارتی بانک مرکزی دعوت شود تا در وزارتخانه برای هر استان یک رابط دارایی معرفی شده و در این زمینه گزارش‌گیری کنیم. در خصوص اطلس سرمایه‌گذاری هم باید یک روز خاتمه بگذاریم که مثلا تا پایان اردیبهشت همه استان‌ها اطلس خود را اعلام کنند؛ زیرا در این زمینه به یک آمار ملی برای پیوند نهایی نیاز داریم.»

bazrpash

اقساط نهضت مسکن کاهش می‌یابد

مبلغ اقساط طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کاهش خواهد یافت. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: «تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی در بخش کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده و با نظر مساعد رئیس‌جمهور و معاون اول ریاست‌جمهوری مواجه شد که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار، موضوع فوق بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.» او افزود: «زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور تعیین شده است و با توجه به تصمیمات اتخاذی در حوزه زمین و پرداخت اقساط، طرح‌ نهضت ملی مسکن سال ۱۴۰۲ پیشرفت بسیار چشمگیری به نسبت سال جاری خواهد داشت و با کلیه انبوه‌سازان سراسر کشور جلسه مهم برگزار شد و درخواست همکاری گسترده داشتیم. باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ساختمانی، در تلاش هستیم متقاضیان با حداقل‌ترین قیمت، صاحب خانه شوند.»

Khademi kheirolah

پیگیری چینی‌ها

چینی‌ها به‌طور مرتب پیگیر اجرای فاینانس پروژه راه‌آهن تهران- اصفهان هستند. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ «مشکلی در اجرای فاینانس چین در پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد. البته در‌این‌باره بحثی در شورای اقتصاد مطرح است وگرنه از طرف چین مشکلی نیست و اتفاقا چینی‌ها به‌طور مرتب پیگیر اجرای فاینانس این پروژه هستند.» او افزود: «بحثی که در شورای اقتصاد مطرح است، این بوده که شورا باید سقفی تعیین کند، در گذشته 4 میلیون یورو از آن فعال شده بود و الان باید به 13 میلیون یورو که سقف فاینانس است، برسد. پروژه در حال حاضر فعال است و بخشی از اعتبار این پروژه در قالب فاینانس تامین شده‌است و اساسا اعتبار دولتی برای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نداریم و تا سقف 3.8 میلیارد یوآن در این پروژه کار شده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی