| کد مطلب: ۴۵۹۳

مدیران

مدیران

گوشت یخی در راه بازار صادرات بدون دغدغه کشور مسئله محرمانه ندارد

asdollahi masood

گوشت یخی در راه بازار

براساس گزارش رسانه‌ها قیمت گوشت به‌شدت افزایش یافته است و حالا مسئولین از ورود گوشت منجمد به بازار خبر می‌دهند. مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: «برای رفاه حال شهروندان بسته‌های یک کیلویی گوشت منجمد با قیمت‌های ارزان‌تر در راه است. مردم مشکلاتی در خصوص گوشت‌های منجمد داشتند و گاها به ما اطلاع می‌دادند که امکان خرد کردن گوشت‌های منجمد دوکیلویی و سه کیلویی را ندارند. چند روزی می‌شود که با سازمان دامپزشکی و همکاری شرکت‌های بسته‌بندی در کنار عرضه گوشت منجمد معمولی عرضه گوشت منجمد بسته‌بندی نیز صورت گیرد. بسته‌های یک کیلویی گوشت منجمد با قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار می‌شود.»

sadatinejhad

صادرات بدون دغدغه

در چند سال اخیر صادرات محصولات ایرانی به دلیل تحریم‌ها به‌شدت سخت شده است اما حالا وزیر جهاد کشاورزی از صادرات بی‌دغدغه محصولات کشاورزی خبر می‌دهد. سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: «لبنیات و سیب ایرانی به‌زودی به چین صادر می‌شود. در دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی پنج محور اساسی را پیگیری کرده است که یکی از محورهای آن دیپلماسی غذایی است. وزارت جهاد کشاورزی ضمن حمایت از تولید و تقویت آن، بازارهای صادراتی را برای تولیدات انجام‌شده در بخش کشاورزی مهیا کرده و سعی در رفع موانع و مشکلات آن دارد. رفع ممنوعیت‌های صادراتی، ساماندهی واردات محصولات کشاورزی، رفع مشکلات گمرکی، حمل و نقلی و... موجود در بخش کشاورزی، از اهداف قرارگاه دیپلماسی غذایی است. تاکنون ۴۵ جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی برگزارشده و مصوبات خوبی را داشته است و شاهد کمک ارزشمند قرارگاه دیپلماسی در بخش صادرات محصولات کشاورزی بوده‌ایم. در محصولات باغی مانند سیب، کیوی، خرما و پرتقال شناسنامه تولید در ۶ ماه آینده برای صادرات محصولات ایرانی بدون دغدغه‌مندی را ایجاد می‌کنیم.»

ghasemipoor shiva

کشور مسئله محرمانه ندارد

این روزها مصوبه مولدسازی اموال دولت و مصونیت سیاسی مولدسازان تیتر یک رسانه‌های کشور است. شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه مولدسازی و ابهاماتی که پیرامون آن وجود دارد از جمله مصونیت قضایی افراد و محرمانه بودن مصوبات هیئت مولدسازی، گفت: «این کشور مسائل محرمانه ندارد، ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور نگاه‌شان به مجلس است به‌عنوان خانه ملت، بالاخره نماینده انتخاب کردند که نمایندگان وکالت آنها را برعهده گرفته و زبان شکایت و ابزار نظارت مردم باشند. مجلس به‌عنوان قوه مقننه و ناظر، حق نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را دارد اما در این مصوبه جایگاه نظارتی مجلس نادیده گرفته شده است. مجلس وظیفه و حق دارد که روی کلیه کارها و اقدامات دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد. نمی‌دانم چطور فکر کردند که سه نفر یک تصمیمی برای کشور بگیرند که در این وضعیت اقتصادی و بحران و مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند تصمیمات خود را مصوب هم کرده‌اند که محرمانه باشد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی