| کد مطلب: ۴۵۵۹

مدیران

مدیران

عرضه ارز سهمیه‌ای متوقف شد از نرخ بالای دلار نفع نمی‌بریم نمایشگاه کالاهای اساسی شب عید

farzin

عرضه ارز سهمیه‌ای متوقف شد

با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا عرضه ارز سهمیه‌ای متوقف شد. بدین ترتیب با حذف بازار متشکل عرضه ارز سهمیه‌ای که معادل 5000 دلار بود، متوقف شد. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: «از نظر ذخایر ارزی هیچ محدودیتی نداریم و آنچه بازار را به هم ریخته فقط انتظارات تورمی بوده است.» به گزارش مهر، رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلا گفت: «یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا بود که با تأخیر انجام شد و دلیل تأخیر هم وضعیت نرم‌افزاری و رایانه‌ای بود.» فرزین ادامه داد: «در سال‌های گذشته بخش عمده ارز حواله‌ای در سامانه نیما انجام شده و در ۵۰ روز تصدی بنده ۶.۵ میلیارد دلار ارز، عرضه شده است.»

khandoozi

از نرخ بالای دلار نفع نمی‌بریم

دولت نه‌تنها منفعتی از بالارفتن نرخ ارز ندارد، بلکه ارز نفتی خود را با نرخ نیما برای تامین کالاهای اساسی ارائه می‌کند. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت افزایش نرخ ارز و اینکه بدخواهان از طریق هراس‌آفرینی و القای انتظارات تورمی، موجب ایجاد برخی رفتارها در داخل شدند و عددهایی ساختند که با واقعیت کشور تناسبی نداشت، گفت: «همه ما انتظار داریم سیاست‌های اقتصادی ثبات را به بازار ارز برگرداند و شاهد بهبود شرایط در هفته‌های آینده باشیم.» به گزارش ایسنا، خاندوزی اضافه کرد: «شبهه عامیانه که افزایش نرخ ارز کار خودشان است، واقعیت ندارد. کسری بودجه عامل افزایش تورم است. اما در حال حاضر توازن مالی دولت و کاهش کسری مشهود است که درآمد و مصارف دولت را در ابتدای این نشست بیان کردم. یک بسته جدید در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای حمایت از سودآوری صنایع مصوب شد و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.»

abnat shahyad

نمایشگاه کالاهای اساسی شب عید

نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال جاری و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، شهیاد آبنار، قائم‌مقام معاون وزیر و مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی گفت: «این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در سراسر کشور برگزار می‌شود که قیمت کالاهای عرضه‌شده در آن ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود.» وی محل برگزاری این نمایشگاه در تهران را بوستان ولایت، خلیج‌فارس، مصلی تهران، حکیمیه و مناطقی دیگر اعلام کرد و یادآور شد: «کالاها در دو گروه اساسی و ضروری عرضه می‌شود.» مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی خاطرنشان کرد: «کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام اساسی و ضروری شامل روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما، ماهی، صیفی‌جات (پیاز و سیب‌زمینی) و انواع میوه‌ها اعم از پرتقال و سیب است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی