| کد مطلب: ۴۴۲۷

مدیران

مدیران

نگران آب در عید هستیم گسترش تجارت به خاطر روسیه پیشنهاد افزایش وام مسکن

ghasemzadeh firooz

نگران آب در عید هستیم

آماری که از مصارف آب وجود دارد ۷۰ تا ۸۰ لیتر برای هر نفر در خانواده را نشان می‌دهد و این حاکی از این است که ما هنوز در خانوار نتوانستیم به‌عنوان وزارت‌نیرو فرهنگ‌سازی درست را انجام دهیم و بسیار نگران ایام عید هستیم. فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور گفت: «قطعاً در اسفندماه مصارف‌مان در بخش شرب بسیار بالا می‌رود، بنابراین از هم‌اکنون از مردم درخواست داریم که در اسفندماه در مصارف‌شان مراقبت‌های لازم را داشته باشند. ظاهراً چنین انتظار می‌رود که شرایط آبی کشور با بارش‌های اخیر به وضعیت نرمال برگشته باشد، درحالی‌که همواره گفته‌ایم در سومین سال متوالی خشک هستیم. حجم بارش‌ها در کشور کماکان زیر نرمال است. براساس آماری که وزارت نیرو ارائه می‌کند، به‌رغم بارش‌های خوبی که در دی و بهمن دریافت کردیم، همچنان۱۰درصد نسبت به وضعیت نرمال فاصله داریم.»

safaee ali akbar

گسترش تجارت به خاطر روسیه

با توجه به تحولات منطقه و برنامه‌های روسیه برای توسعه روابط با کشورهای منطقه در جنوب خلیج‌فارس، لازم است هر چه سریع‌تر به یک برنامه اقدام مشترک در حوزه تجارت دریایی دست پیدا کنیم. علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر در دیدار سفیر قزاقستان با بیان آمادگی این سازمان برای واگذاری پیمانکاری عملیات بندری در شمال و جنوب کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قزاقستانی، راه‌اندازی زنجیره تامین و لجستیک دریایی را در راستای منافع بلندمدت بین دو کشور ارزیابی کرد. او تاکید کرد: «هرگونه سرمایه‌گذاری شرکت‌های قزاقستانی در بنادر شمال و جنوب ایران، تحت پشتیبانی قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی قرار خواهد گرفت.» آسخت اورازبای، سفیر قزاقستان در تهران نیز گفت: «راهبرد اتصال به آب‌های آزاد، یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی آستانه محسوب می‌شود.»

پیشنهاد افزایش وام مسکن

معاون امور اعتباری بانک مسکن از پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش ۵٠ درصدی تسهیلات مسکن در سال آینده خبر داد. محسن فاضلیان عنوان کرد: «بانک مسکن محدودیتی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن بالاتر از سقف تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی ندارد که این نرخ را در قرارداد‌های انفرادی از ٢٠٠ میلیون به ۴٠٠ میلیون و در مجموع به ٨٠٠ میلیون تومان برساند، اما موضوع مهم توان مردم برای بازپرداخت این تسهیلات با توجه به میزان درآمد آنها است.» او گفت: «تورم مسکن قابل مشاهده و رصد است و پیشنهاد ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۵٠ درصد است که اگر بانک مرکزی مجوز دهد، سقف تسهیلات افزایش پیدا می‌کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی